Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MirandaK
#1075975
Ik heb middels de zoekfunctie erg veel informatie kunnen vinden over de voeding van een drachtige teef. Twee dingen vielen mij op:
  • Een drachtige teef moet de laatste 2-3 weken van de dracht extra koolhydraten krijgen
  • Als de teef al op KVV staat, gewoon blijven voeren aangezien hier al koolhydraten in zitten
Nu is het alleen zo dat ik momenteel de CB Diabetes voer, dus zonder koolhydraten. Is het dan toch raadzaam om dus in die 2-3 weken voor de bevalling wat extra koolhydraten te voeren in de vorm van brood of zilvervliesrijst?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1075982
Ik zou dat wel doen ja, maar dan niet in de vorm van brood, maar wel in de vorm van volkoren of volle producten zoals zilvervliesrijst, volkorenpasta, havervlokken.
Door MirandaK
#1076132
Dankjewel Angeligue, het leek mij ook al dat zilvervliesrijst meer zou toevoegen dan gewoon brood. Nu maar hopen dat ze het eet, want het is normaal geen rijsteter. Of aardappel of brood. Behalve als het buiten ligt te beschimmelen natuurlijk, dat brood is altijd heerlijk!  ::)
Door Laura2004
#1076137
[quote="MirandaK"]
Dankjewel Angeligue, het leek mij ook al dat zilvervliesrijst meer zou toevoegen dan gewoon brood. Nu maar hopen dat ze het eet, want het is normaal geen rijsteter. Of aardappel of brood. Behalve als het buiten ligt te beschimmelen natuurlijk, dat brood is altijd heerlijk!  ::)
[/quote]
Misschien kan je de rijst even laten weken in de vleessappen van de kvv, zo doe ik het ook met groentes.
Door Lizzy
#1076281
[quote="Laura2004"]
Hoe komt het dat drachtige teven koolhydraten nodig hebben tijdens de drachtperiode?
[/quote]

Tijdens de zwangerschap en het zogen is er dus een verhoogde behoefte aan glucose. Maar, ik heb ook al wel een artikel geschreven dat bij het voldoende voeren van eiwitten, de hond dit mogelijk weer zelf op kan vangen. Maar dat dat dan weer niet geldt voor ieder ras... En welk ras wel en wel ras niet: is mij vooralsnog nog onbekend. Dus vooralsnog lijkt het me verstandig aan zwangere honden wat koolhydraat te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1076283
[quote="MirandaK"]
Dankjewel Angeligue, het leek mij ook al dat zilvervliesrijst meer zou toevoegen dan gewoon brood. Nu maar hopen dat ze het eet, want het is normaal geen rijsteter. Of aardappel of brood. Behalve als het buiten ligt te beschimmelen natuurlijk, dat brood is altijd heerlijk!  ::)
[/quote]

Geen hele bergen geven hoor, 1 of 2 eetlepels per dag door de Cb roeren lijkt mij prima. (of tijdelijk de gewone cb voeren kan natuurlijk ook)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door