Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#107611
Toen ik info aan het zoeken was over artrose kwam ik dit tegen op huisdierendokter.nl. Vooral het vetgedrukte zinnetje verbaasde en verontrustte mij. Is er iemand die hier meer over weet?
Ik ben bang dat Sunday artrose aan het ontwikkelen is en ik ben heel nieuwsgierig naar dat dierlijk-voeding verhaal............


Oorzaken
Over de oorzaken is tot op heden weinig bekend. Bewezen is dat overgewicht van een lichaam kan leiden dat artrose. Mogelijke oorzaken zijn; over-en ongelijkmatigebelasting gewricht, lengte verschillen ledematen, X- en O-benen, slecht genezen botbreuk, zwakke gewrichtsbanden, slechte botkwaliteit door ontkalking of erfelijkheid, hormonale stoornissen (overgang) bij vrouwelijke dieren. Hormonale stoornissen kan men tegen gaan door toevoeging van Borixemcomplex. Borixemcomplex bevat een aantal sporenelementen waaraan het lichaam sterk behoefte heeft bij artrose en artritis aandoeningen. Het gaat tevens effectief botontkalking tegen. Uit dermologisch onderzoek is verder gebleken dat waar minder van deze sporenelementen in de grond, dus ook in de voeding zit, meer artrose en artritis voorkomt. Verder is een verband de voeding. Naarmate een dier een meer dierlijk voedsel krijgt is de kans op artrose en artritis groter. Ook de leeftijd speelt een rol. Bij het ouder worden worden gaat de aanmaak van kraakbeen minder snel en kan de afbraak niet bijbenen.



Bron: huisdierendokter.nl
#107622
Femke schreef: Toen ik info aan het zoeken was over artrose kwam ik dit tegen op huisdierendokter.nl. Vooral het vetgedrukte zinnetje verbaasde en verontrustte mij. Is er iemand die hier meer over weet?
Ik ben bang dat Sunday artrose aan het ontwikkelen is en ik ben heel nieuwsgierig naar dat dierlijk-voeding verhaal............


Oorzaken
Over de oorzaken is tot op heden weinig bekend. Bewezen is dat overgewicht van een lichaam kan leiden dat artrose. Mogelijke oorzaken zijn; over-en ongelijkmatigebelasting gewricht, lengte verschillen ledematen, X- en O-benen, slecht genezen botbreuk, zwakke gewrichtsbanden, slechte botkwaliteit door ontkalking of erfelijkheid, hormonale stoornissen (overgang) bij vrouwelijke dieren. Hormonale stoornissen kan men tegen gaan door toevoeging van Borixemcomplex. Borixemcomplex bevat een aantal sporenelementen waaraan het lichaam sterk behoefte heeft bij artrose en artritis aandoeningen. Het gaat tevens effectief botontkalking tegen. Uit dermologisch onderzoek is verder gebleken dat waar minder van deze sporenelementen in de grond, dus ook in de voeding zit, meer artrose en artritis voorkomt. Verder is een verband de voeding. Naarmate een dier een meer dierlijk voedsel krijgt is de kans op artrose en artritis groter. Ook de leeftijd speelt een rol. Bij het ouder worden worden gaat de aanmaak van kraakbeen minder snel en kan de afbraak niet bijbenen.



Bron: huisdierendokter.nl
Ook IK denk dat voeding mede een oorzaak is bij al dit soort problemen ............
ECHTER ben het met die onzin van onze huisdierendokter absoluut niet eens.

Alleen bot al bevat 11 natuurlijke mineralen en bij een goed compleet vleesvoer worden tekorten aangevuld (denk b.v. aan zink en selenium) snap trouwens het hele woord 'sporenelementen' niet.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 09 jun 2004, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#107624
Dat er verband is weet ik wel zeker, maar door meer dierlijk voedsel te geven,wat bedoelt hij hiermee?
Wat bedoelt hij met meer, de hond over voeden? Het percentage verhogen?
Hoe zit het dan met de samenstelling van dit dierlijk voedsel?
Hoe zit het dan met de kwaliteit van het gegeven voedsel ?
Zou een hond dan meer planten moeten eten?
Als hij met een stelling komt,gaarne complete informatie, Dit is veel te summier.
#107630
De site van onze 'huisdierendokter' (lees student met boek) zal wel mede worden betaald door de fabrikant van Borixemcomplex :-\

Leuk detail is het volgende:
Gooi dit woord in Google en je krijgt 2 links.......uiteraard van onze huisdierendokter ;D

...hij verkoopt het zelf!! Slechts 39,30 voor 100 gram.

De rest van de wereld heeft nog nooit van dit product gehoord...knap hè ;)
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 09 jun 2004, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#107669
Femke schreef: Toen ik info aan het zoeken was over artrose kwam ik dit tegen op huisdierendokter.nl. Vooral het vetgedrukte zinnetje verbaasde en verontrustte mij. Is er iemand die hier meer over weet?
Ik ben bang dat Sunday artrose aan het ontwikkelen is en ik ben heel nieuwsgierig naar dat dierlijk-voeding verhaal............


Oorzaken
Over de oorzaken is tot op heden weinig bekend. Bewezen is dat overgewicht van een lichaam kan leiden dat artrose. Mogelijke oorzaken zijn; over-en ongelijkmatigebelasting gewricht, lengte verschillen ledematen, X- en O-benen, slecht genezen botbreuk, zwakke gewrichtsbanden, slechte botkwaliteit door ontkalking of erfelijkheid, hormonale stoornissen (overgang) bij vrouwelijke dieren. Hormonale stoornissen kan men tegen gaan door toevoeging van Borixemcomplex. Borixemcomplex bevat een aantal sporenelementen waaraan het lichaam sterk behoefte heeft bij artrose en artritis aandoeningen. Het gaat tevens effectief botontkalking tegen. Uit dermologisch onderzoek is verder gebleken dat waar minder van deze sporenelementen in de grond, dus ook in de voeding zit, meer artrose en artritis voorkomt. Verder is een verband de voeding. Naarmate een dier een meer dierlijk voedsel krijgt is de kans op artrose en artritis groter. Ook de leeftijd speelt een rol. Bij het ouder worden worden gaat de aanmaak van kraakbeen minder snel en kan de afbraak niet bijbenen.



Bron: huisdierendokter.nl
Voeding speelt op zeker een rol, net als bij veel andere aandoeningen. IB heeft ook een soort artrosedieet ontwikkeld waar met name "rood vlees" beperkt wordt. Tot nu toe heb ik daar alleen maar negatieve ervaringen over gelezen. Bij mensen wordt geadviseerd ook de consumptie van "rood vlees" te beperken, of het werkt "ikke nie weten" misschien dat daar dit verhaal van afgeleid is, maar het kan er bij mij uberhaupt niet in dat een carnivoor geen dierlijk materiaal mee zou mogen eten. Voor mij is het dan ook niet meer dan een uitermate slecht verkooppraatje en zou het eigenlijk beter bij een vegabrok passen als bij een middel wat hormonale storingen opheft.

Onze oudste oes (bijna 11) loopt trouwens als een speer op PrimeVal. Misschien is dat eens het proberen waard.
Door Femke
#107712
Ik heb van Dorith Canoflex meegekregen............weet iemand wat het voor spulletje is en wat het doet? Er moeten ook glucosaminen inzitten maar die vind ik niet terug op het etiket. Wel zitten er " plantaardige bijproducten" in, daar ben ik nooit zo stuk van ::)

Op internet is er verder ook niets over te vinden.

Er is eerder iets over dit spul geschreven op BP.

Maar.........het ruikt wel lekker 8) 8) ;D (beetje zoetig)
Door lekker kort
#107771
Ik heb zelf artrose en mijd zoveel mogelijk rood vlees uit mijn voeding, maar op momenten dat ik verga van de pijn vreet ik dus wel rood vlees puur omdat ik dan de pest in heb dat ik mij iets ontzeg wat ik wel lekker vind en nog verga van de pijn, het is ook de reden dat ik mijn honden niet op volledig vers heb staan, en 's morgens brok geef en 's avonds kvv.

momenteel ben ik al drie dagen vleesloos maar moet me inhouden om niet tegen de muur op te vliegen, moet nog minstens 4 dagen zonder vlees, misschien nog wel 11 dagen en daarna mag ik het weer langzaam opbouwen, sinds ik weinig tot geen roodvlees meer eet heb ik over het algemeen wel minder pijn.

Groet Fritz.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#108190
Hitam schreef: Vaag hoor. Dan zouden wolven ook arthrose moeten hebben?

Rood vlees werkt verwarmend en dat is slecht voor ontstekingen. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Ik denk dat het zo werkt dat als je artrose hebt dat bepaalde voedingsmiddelen een slechte invloed kunnen hebben,zoals Tannetje al zegt rood vlees werkt verwarmend en dat is slecht voor de onstekingen maar ik denk niet dat artrose veroorzaakt wordt door rood vlees en dat het dus ook geen zin heeft om je honden roodvlees te onthouden uit angst dat ze artrose ontwikkelen.
Door Femke
#108819
Kun je artrose (ook in een vroeg stadium) zien op een foto?
zou het misschien zinvol zijn als ik foto's laat maken van Sunday zijn ellebogen? Nadeel vind ik dat hij dan waarschijnlijk ' een roesje' moet (ik mag er zeker niet bijblijven om hem rustig te laten liggen??)
Door Lizzy
#108821
Hoi Femke, ik weet niet of je het op de foto kunt zien, maar ik blijf erbij wanneer er een foto van de honden gemaakt moet worden. Ik doe wel een loden-schort om. En mijn dieren krijgen dus geen roesje voor een rontgenfoto.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door