Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Belleke
#1075451
Sinds een week heb ik mijn hond op KKV.
Nu vraag ik mij af of je hem meerder merken door mekaar mag voeren.
Hij heeft afgelopen week prins gehad. Gisteren heb ik hem Rodi wat ik ook nog in de vriezer had liggen gegeven.
Hij vond dat trouwens minder lekker dan de prins.
Vandaag heb ik bij de andere speciaalzaak in ons dorp Farmfood en Duck meegenomen.
Ik wil gewoon eens kijken en uitproberen wat mij en onze hond Belle het best bevalt. Maar vroeg mij af of dit verstandig is.
Door Lizzy
#1075456
Ja hoor, heel verstandig! Ik vind het aan te bevelen om meerdere merken te voeren. In voer A zitten nooit dezelfde stoffen in dezelfde hoeveelheden als in voer B. Dus goed voor de afwisseling. Tenzij je hond het natuurlijk op 1 voeding beter doet.... (dat zijn er maar weinig). Maar, zo kun je wel uitvinden welke dat dan is.
Door Lizzy
#1075479
[quote="danielle1980"]
farmfood is toch brok? :-\
[/quote]

Da's nieuw Danielle, ze hebben bij FF nu ook een diepvriesvoer.
Door Belleke
#1075957
Belle lust het farmfood niet.
Heb het aan de hond van de buren gegeven.
Het vlees ziet er als rauw vlees uit en het is puur rundvlees. Zijn er bij jullie ook honden die bepaalde merken niet lusten?
Ze heeft nu maar wat brokken gekregen omdat ik zo snel niets anders kan ontdooien. Maar eigenlijk wil ik geen brokken meer voeren.
Door Nynke
#1075968
als je snel vlees wilt ontdooien kun je het het beste, als het plakjes zijn, zoals bijv.  Energique, op een schoteltje leggen met daaronder een kommetje gloeiendheet water. Dan is het met een kwartiertje ontdooid  ;)
Door *Natasja*
#1075974
[quote="Belleke"]
Belle lust het farmfood niet.
Heb het aan de hond van de buren gegeven.
Het vlees ziet er als rauw vlees uit en het is puur rundvlees. Zijn er bij jullie ook honden die bepaalde merken niet lusten?
Ze heeft nu maar wat brokken gekregen omdat ik zo snel niets anders kan ontdooien. Maar eigenlijk wil ik geen brokken meer voeren.

[/quote]

Het komt wel vaker voor hoor, dat honden moeten wennen aan KVV als ze altijd brokken hebben gegeten  ;)

Heb je het met wat warm water overgoten? Dat wil vaak al helpen om de geur/smaak te "herkennen"? Verder zou ik niet te snel panikeren en haar maar weer brokken geven. Het beste kun je haar haar maaltijd geven, als ze het na 10 minuten niet opheeft, bak weghalen en in de koelkast zetten en de volgende maaltijd gewoon weer aanbieden. Een hond valt niet zomaar om van de honger en kan in zo'n geval best 1 of een paar maaltijden overslaan.
Door Nynke
#1076504
[quote="*Natasja*"]
Verder zou ik niet te snel panikeren en haar maar weer brokken geven. [/quote]

Ik weet bijna 100% zeker dat je bedoelt: " Niet te snel in paniek raken, kvv wegzetten en bij de volgende voertijd weer geven",  toch ??

Je zou het namelijk ook kunnen lezen als: "Niet te snel in paniek raken en geef arr maar weer brokken"  :-X :-X :-X  en ik denk dat je dat niet bedoelt toch ??
Door *Natasja*
#1076639
[quote="Nynke F"]
Ik weet bijna 100% zeker dat je bedoelt: " Niet te snel in paniek raken, kvv wegzetten en bij de volgende voertijd weer geven",  toch ??

Je zou het namelijk ook kunnen lezen als: "Niet te snel in paniek raken en geef arr maar weer brokken"  :-X :-X :-X  en ik denk dat je dat niet bedoelt toch ??
[/quote]

Ik bedoel niet te snel panikeren en haar niet maar weer brokken geven. Dat NIET sloeg dus zowel op panikeren als naar de brokken terug grijpen, zoals dacht ik ook wel op te maken was uit het vervolg van mijn verhaal  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door