Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1075748
Ik wil zelf de maaltijden voor mijn hond samen gaan stellen, maar zie die botten niet zo zitten (hij is reeds 10 en heeft erg afgesleten tanden). Kipkarkassen moet nog wel lukken, maar begrijp dat hij meerdere soorten bot zou moeten hebben.
Wie weet waarmee je botten kunt vermalen en hoe ik aan zo'n ding kan komen??
Door Sietie
#1075887
ik heb toen indertijd eentje via internet gekocht, een semi prof voor de kleine keuken een fama n12 ,,, we malen er kip, parelhoen, konijn en zelfs haas mee (ik maal veel voor de pups) gekocht bij de kopermolen
Door Elizaw
#1076291
[quote="Sietie"]
ik heb toen indertijd eentje via internet gekocht, een semi prof voor de kleine keuken een fama n12 ,,, we malen er kip, parelhoen, konijn en zelfs haas mee (ik maal veel voor de pups) gekocht bij de kopermolen
[/quote]

zo die ziet er wel erg professioneel uit, ben ik ook benieuwd wat die ongeveer kost?

de bottenmix van herby zou voor mij misschein ook nog een optie zijn, hoe ziet dat er uit?en watvoor botten zitten daar dan doorheen?
Door keetje
#1076955
Die 43,95 heb ik ook ergens langs zien komen maar dat was een handgedraaide.
Ik ben me ook aan het oriënteren en wil zo'n ding kopen.
Maar ik vraag me af zijn die handgedraaide wel rond te krijgen met kippevleugels ofzo. Ik heb reuma en ben niet zo sterk in de handjes! ;)
Door Elizaw
#1076974
IK heb gebeld, kreeg geen gehoor. Ik heb nu een mailtje gestuurd naar ze, zodra ik de prijs weet zal ik het hier even melden.
Ik ben me idd ook aan het orienteren, had in een ander topic ook nog een vraag uit staan over die nummers van die handmolens, of een hoger nummer nu ook meteen sterker is of dat het vlees er dan grover uit komt  ::)anders ga ik hier maandag ook wel even voor bellen!
Ik denk als je reuma hebt, dat het dan best zwaar is, dat lees ik nl wel vaker.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1076987
ik ben hypermobiel, en redelijk extreem in handen (heb ook een toetsenbord met extra zachte knopjes enzo); mijn handfunctie is daardoor best sneu. ik kan met mn handmolen overweg. voor de zekerheid hak ik de vleesbotjes wel in stukjes, zodat ik niet mezelf overbelast, en ik draai aan het hengsel meestal met 2 handen. als je goed je gewicht gebruikt, spaar je je handen en zet je druk met je armen en gewicht van je lijf. het is wel zo dat ik geen 20 kilo in 1x maal, maar een kilo of 5-6.
ik heb een porkert nr10, en een apart maalzeefje met gaatjes van 12 mm genomen. en een houten duwer om mn vingers niet mee te malen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1077455
Ben een beetje bang dat wanneer het geen handmolen is, maar een op elctriciteit, je al snel de motor door kan laten branden. Het blijft toch eigenlijk een vleesmolen en geen bottenvermalen???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door