Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1074137
mijn honden krijgen elke ochtend zuivel.hetzij karnemelk,yoghurt,kwark,geiten yoghurt/karnemelk,huttenkase en s'avonds hun kvv hap of iets barfigs.nu vraag ik me af of het geheel niet te veel calcium bevat.wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1074142
Waarom geef je ze elke morgen zuivel? En hoeveel?
Ik denk dat als je ze niet TEveel geeft, het geen kwaad kan. Hier maak ik 1 keer per week 1 liter kefir, en verdeel ik over 4 honden
Door Lizzy
#1074153
Teveel calcium krijgen ze er niet mee binnen. Melk bevat niet zo hysterisch veel calcium en het bevat ook fosfor. Over het algemeen ben ik geen voorstander van veel zuivel. Maar om Dalmaten-reuen door te spoelen is het wel handig.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1074192
Ik geef ze iedere ochtend een bodempje keifr,soms doe ik er de groenten doorheen,soms een eitje met schil.

Maar of dat te veel is en schadelijk geen idee eigenlijk.


Ze rennen in ieder geval na de ochtendwandeling naar de keuken waar ze het krijgen,gek zijn ze er op.
Door Anthraciet
#1074195
Hier krijgen ze gemiddeld zo'n 2x per week kefir, dat doe ik dan gewoon door hun eten. En de ene keer is het iets meer als de andere keer, aangezien de kipjes er ook graag van eten 8)
#1074434
trimsalon schreef: Waarom geef je ze elke morgen zuivel? En hoeveel?
Ik denk dat als je ze niet TEveel geeft, het geen kwaad kan. Hier maak ik 1 keer per week 1 liter kefir, en verdeel ik over 4 honden
      ze zijn gewend om 2 maal daags te eten,s'morgens na het uitlaten krijgen ze dan een flinke scheut karnemelk of wat andere zuivel,ik doe dit al erg lang en ze vinden het erg lekker.ik geef ze ongeveer een kwart liter per dag,van de yoghurt,kwark of huttenkase geef ik wat minder.het zijn trouwens alledrie duitse herders.
#1074436
Lizzy schreef: Teveel calcium krijgen ze er niet mee binnen. Melk bevat niet zo hysterisch veel calcium en het bevat ook fosfor. Over het algemeen ben ik geen voorstander van veel zuivel. Maar om Dalmaten-reuen door te spoelen is het wel handig.
    waarom ben je daar geen voorstander van?
Door Lizzy
#1074461
Omdat zuivel eigenlijk een heel eigenaardig product is. Wij zijn het enige wezen op deze aarde dat op volwassen leeftijd nog steeds "zoogt". En dan OOK nog eens melk van een ander wezen! Heb jij wel eens een koe aan de tiet van een paard gezien? Als kalf? Als volwassen koe? Er lijken ook nadelen te kleven aan het gebruik van zuivel voor mensen. En mogelijk dus ook voor dieren. Ik zou dus zeggen: met mate.

http://www.santeonline.nl/gezondheid/000596.php
Door Laura2004
#1074513
Hier lusten ze geen zuivel, dus ze krijgen het ook niet, ik vind het ook niet nodig, net zoals het voor mensen niet nodig is. Ik gebruik alleen melk in de koffie en soms eet ik een beetje biologische yoghurt, niet omdat ik het nodig heb, maar omdat ik het lekker vind.
Door Laura2004
#1075415
Staftime schreef: Hier krijgen ze heel af en toe een bakje cottagecheese.
Meestal alleen als Julia's ontlasting wat slecht is, want daarna is het altijd weer in orde.
Ik besef nu ineens dat ze hier ook weleens cottagecheese krijgen, daar zijn ze wel dol op, maar misschien één keer in de maand...
Door Elles0512
#1075482
Laura2004 schreef: Hier lusten ze geen zuivel, dus ze krijgen het ook niet, ik vind het ook niet nodig, net zoals het voor mensen niet nodig is. Ik gebruik alleen melk in de koffie en soms eet ik een beetje biologische yoghurt, niet omdat ik het nodig heb, maar omdat ik het lekker vind.
Hoi,

Beetje off- topic: Ik wist echt niet dat mensen geen zuivel nodig hebben :-[!
Mij is bekend dat o.a melk goed is voor je botten, door de calcium. Ik eet zelf al geen vlees en vis, dus voor mij zou er dan weinig "dierlijks" overblijven.
Bedankt voor de tip iig.

Gr Elles
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door