Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ant
#1075165
Ik heb mijn hond nog nooit op KVV gezet (afgezien dat ze af en toe gekookte kipfilet, eitje, rundvlees kreeg).
Ze heeft nu al een tijdje darmproblemen en krijgt op aanraden van de DA nu Hypo-Allergeen voedsel. Het is echter na 6 weken nog niet geheel over alhoewel ik het idee heb dat het wel ietsjes pietsje beter gaat........ toch blijft het aan me knagen of ik niet eens KVV moet proberen.

En hier heb ik nu een vraag over. Betekent KVV altijd vers vleesvoedsel uit de vriezer of is het ook in brokvorm. Ik meen gelezen te hebben dat FarmFood ook brokvorm heeft van KVV of zijn dit brokken die je dan in combinatie met versvlees moet doen?
En hoe doen jullie het dan met KVV als je een dagje ergens naar toe gaat? Je kan toch moeilijk spullen uit de vriezer meenemen?

Kan iemand mij hierover verder vertellen?
Door *wendy*
#1075170
Hoi hoi.

KVV is altijd uit de diepvries.
Een dagje weg en een weekend weg is geen probleem is mijn ervaring althans.
Dagje weg is gewoon voeren voor je weggaat en nadat je thuis gekomen bent.
Voor een lang weekend voer ik dan vrijdagochtend nog thuis.
Voor vrijdagavond heb ik het al ontdooid mee. Dan neem ik voor za, zo, maandag het in bevroren toestand mee. Aangekomen op de plaats van bestemming laat ik het voor zaterdag gelijk uit de koelkast om te ontdooien en de rest gaat in in de koelkast. (even ervan uitgaand dat er geen vriesvakje is).
Het ligt eraan hoelang het reizen is. Afhankelijk daarvan neem ik het mee in een doosje, koeltas/-box of piepschuimen box.

Wel heb ik - toen ik eigenlijk alleen KVV voerde - mijn honden wel gelijk geleerd om ook kip te leren eten bijvoorbeeld. Zo kan ik bij langer verblijf heel makkelijk even kip of iets bij een supermarkt of slager halen.

In het begin dacht ik ook wel eens..wat lastig. Maar eigenlijk is het dat helemaal niet.

Zelf heb ik overigens hele goede ervaringen bij een hond met maag-/darmklachten met het overzetten van alle bij de DA te verkrijgen brokjes naar KVV. Dus in mijn ogen zeker het overwegen waard.
Door ant
#1075178
Dank je wel !!

Dus helemaal geen brokken meer. Ik dacht toch dat FarmFood brokken had ter aanvulling van KVV. Misschien verkeerd begrepen?

Wellicht bij overschakelen wel rustig afbouwen met brokken, maar daar heb ik al iets over gelezen op de site.
Door *wendy*
#1075179
[quote="ant"]
Dank je wel !!

Dus helemaal geen brokken meer. Ik dacht toch dat FarmFood brokken had ter aanvulling van KVV. Misschien verkeerd begrepen?

Wellicht bij overschakelen wel rustig afbouwen met brokken, maar daar heb ik al iets over gelezen op de site.
[/quote]

Farmfood heeft KVV ter aanvulling van de brokken  ;D (zo zie ik het).
Maar KVV zoals Bibi, Energique, Carnibest, Duck kun je alleen geven zonder enkele brok erbij.

Afbouwen moet je doen zoals je zelf goed acht.
Ik ben toen met Boy in een klap overgegaan. Hij had toen wel 3 dagen diarree maar daarna
nooit meer last gehad. Echter iedere hond en iedere eigenaar is verschillend. Dus doen waar jij (en je hond) zich goed bijvoelt.
Door Red_Hunter
#1075193
Mijn honden altijd gelijk overgezet in 1x zonder problemen, puppies en volwassen honden, maar kijk maar waar je jezelf het lekkerste bij voelt.
Ik zou het wel zeker proberen, want er zijn hier op barfplaats vele honden beter van geworden.

Groetjes Trudie
Door Mevroi Kruim
#1075260
KVV betekent kompleet VERS voer. Rauw dus. En brokken zijn nooit vers en rauw, die zijn hoog verhit en geperst en geextrudeerd en weetikwatnogallemaal meer. Dus een verse brok, dat kan nooit bestaan.
Farmfood heeft in de gaten dat de versvoermarkt flink groeit en probeert daar een graantje (letterlijk) van mee te pikken. Is gewoon marketing.

Voor een hond met darmproblemen adviseren wij hier altijd overgaan op graanvrij vers voer. Keer op keer merken we hier dat honden heel slecht kunnen reageren op de granen waarmee brokken en blikken volgestopt worden. Zelfs op rijst reageren gevoelige honden slecht.

Ik voer mijn honden barf en heb niet zoveel verstand van de verschillende soorten kvv maar er zijn speciale diabetes-versies van bv Carnibest die geen granen bevatten. Ik zou je hond zeer zeker daarop overzetten.
Door Wendy (boxer gek)
#1075840
Persoonlijk zou ik alleen KVV geven.
Onze vorige boxer had een legio aan maag darm problemen. Ook door de da op HAbrokken gezet en nog eens 3 soorten medicijnen. Maar hiermee ging het probleem niet over en de klachten bleven.

Ik ben toen over gestpat op de KVV van Energique 4 (is voor maag darm problemen). Ik heb enkel maar de Energique gegeven een paar weken lang. Na 2 weken kon ik de medicijnen al gaan afbouwen en later zelfs stoppen. Na een tijdje ben ik heel langzaam aan andere merken en smaken gaan toevoegen. Ook dit is altijd super blijven gaan.

En een keer een eekeindje weg is hier ook geen enkel probleem. Doe het net als Wendy en geen problemen hoor. Zelfs een weekje camperen in de Ardennen ging prima hoor.
Door ant
#1075923
Heel fijn jullie reacties allemaal!
Ik ga het zeker proberen. Gisteren had ze weer pruttelbuik (na 8 dagen goed te zijn geweest) maar het was al stukken beter dan voorheen. Eerder was ze de hele ochtend aan het pruttelen en begon ze pas smiddags tegen 4 uur te eten maar nu had ze een klein beetje drap en thuisgekomen wilde ze heel graag eten (haar HA brokjes nog). Dus er zit verbetering in. Op aanraden van de DA houd ik dit nog 2 a 3 weken vol om te kijken of het nog meer verbetert en dan ga ik zeer zeker over op KVV. Dus de Energique is het beste om mee te beginnen voor haar maag/darm probleem!
Dank hoor
Door Nynke
#1075969
[quote="ant"]
. Dus de Energique is het beste om mee te beginnen voor haar maag/darm probleem!
Dank hoor
[/quote]

Ja, en wel Energique nr. 4 !!  ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1076673
Dat is lam en rijst en nr 1 is rund en granen. Nrs 2 en 3 weet ik niet precies, pup en werkhond, geloof ik.
Door Wendy (boxer gek)
#1076788
Dit staat op de site van energique


Energique 1
Complete verse vleesmaaltijd voor volwassen honden

Rauwe, natuurlijke, complete vleesvoeding vol vitamines en mineralen. Puur vlees van rund en kip, aangevuld met granen, groenten, olien en vetten

Energique 2
Complete verse vleesmaaltijd voor pups

In het eerste levensjaar groeien pups van enkele onsjes tot, afhankelijk van het ras, tientallen kilo's. Energique voor pups bestaat vooral uit vers vlees, dat zorgt voor een juiste opbouw van de spieren en skelet. Kip, rundvlees en licht verteerbare granen, omega3, 6 en 9 vetzuren, de juiste vitamines en mineralen helpen uw pup aan een gezonde start.

Energique 3
Complete verse vleesmaaltijd voor werkhonden

Omdat werkhonden een andere voedingsbehoefte hebben dan een 'doorsnee' huishond, is er een speciaal soort voer voor ontwikkeld dat de bloedsuikerspiegel op peil houdt. Deze voeding bevat meer koolhydraten, extra rauw rood vlees en vet


Energique Speciaal 4
Complete verse vleesmaaltijd voor honden met huid- en/of darmklachten

Van huidproblemen worden u en uw hond gestoord. Al dat gekrab! Van darmproblemen is uw hond ziek. Hij verzwakt zienderogen. Energique Speciaal helpt effectief de klachten op te lossen. Als u, na genezing met een van de andere Energique-producten door blijft voeren, helpt u huid-en darmproblemen te voorkomen
Door Wesley
#1077077
lichteraan hoelang je weg gaat natuurlijk!! maar als ik carnibest uit de vriezer haal en het ontdooid dan kan je het 2dagen nog in de koelkast bewaren!het duurd wel lang voordat het pas ontdooid is!als je het in koelbox bewaard kan je wel paar uur in de auto  bevroren houden!en ik heb de overstap 1x brokken en 1x carnibest op een dag gedaan en dat 4 dagen! daarna carnibest!en dat ging wel goed!suc6 verder
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door