Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Karin05
#1074781
Is het mischien een idee, heb van de week ook een droogoven besteld, om wat "recepten" neer te zetten voor het maken van lekkere snacks??

Lijkt me wel leuk om dat te delen en ervaringen uit te wisselen met anderen.

Hopelijk is ie snel in huis.

Groetjes Karin
Door Nynke
#1074832
leuk idee  :D :D 

De favoriete snacks voor mij om te maken zijn kippenhartjes, in 2 of 3 stukjes gesneden en kipfilet, bijna geheel bevroren gesneden op ongeveer 3 mm. Ik droog ze ongeveer 12 uur, zodat ze knetterdroog zijn.
Door Antonia
#1074963
Runderluchtpijp in ringetjes snijden, wat zeewier er over strooien en een uurtje of 8 laten drogen. Mijn honden doen daar een moord voor  :P
Door Laura2004
#1075016
Ik heb gisteren biologische rundertong gedroogd en het is heel goed gelukt, alleen heb ik de plakjes iets te dun gesneden. Hoe dik snijden jullie de plakjes ongeveer??
Door Lizzy
#1075060
Ik vind tong zo vet blijven, dus dat droog ik niet.... Maar misschien heb ik te dikke plakken gesneden ;D
Door Nynke
#1075072
Laura2004 schreef: Ik heb gisteren biologische rundertong gedroogd en het is heel goed gelukt, alleen heb ik de plakjes iets te dun gesneden. Hoe dik snijden jullie de plakjes ongeveer??
Ik heb nog nooit tong gedroogd, maar snij van de kipfilet plakjes van 3-4 mm
Door Huskymeisje
#1075075
Ik heb al veel verschillende ideetjes gezien en ben daar heel blij mee, dus kom maar op. Handig om alles op 1 plekje te hebben.

Zelf heb ik tot nu toe alleen maar kipfilet en kippenmaagjes en -levertjes gedroogd. Een keer hartjes maar dat vond ik niet zo'n succes.
Gebruikersavatar
Door pike
#1075099
Lizzy schreef: Ik vind tong zo vet blijven, dus dat droog ik niet.... Maar misschien heb ik te dikke plakken gesneden ;D
Ik heb eens lamstongetjes in plakjes gesneden en gedroogd, dat was een groot succes. Daardoor aangemoedigd kocht ik zo'n grote rundertong. Maar  :-X idd veels te vet!

Mijn beloningssnoep was op en ik had geen tijd gezien om nieuw de maken. Maar gisteravond had ik training met Armagnac dus ik moest wat hebben. In mijn eigen vriezer stond nog een bakje met stukjes gekookte kip bedoelt voor een ragoutje ofzo. Dat heb ik ontdooid en daarna even in de droogmachine gelegd zodat het niet zo nattig in mijn vingers zou zijn. Nou, dat was het ultieme snoepje  :D Armagnac vond het zo ontzettend lekker dat hij zijn commando's niet kon afwachten  ::) 
Door Laura2004
#1075126
Rundvlees is hier ook altijd een succes en kalkoen. Ik wil ook een keer proberen zalm te drogen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1075141
hoe snijden jullie het zo dun op de mm? met een snijmachine?

de gedroogde runderrepen van de dw zijn te hard voor ot en sien. ze zijn wel goed eetbaar als ik ze in dunnere stukken scheur.
ik zou graag zelf eens wat willen drogen, kip ofzo, maar ik denk niet dat ik zo dun kan snijden met mn vleesmes.
Door Malamoods
#1075142
Ik droog veel soorten spiervlees en snijd dan de te vette gedeeltes eraf.... Ook hart (diverse soorten, o.a. kip en lam) wordt hier met succes gedroogd...

Rachel.
Door Laura2004
#1075143
Ik snij het als het nog bevroren is en dan krijg je flinterdunne stukjes, alleen had ik daarna ook een zere pols en vingers  :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#1075182
lukt het ook met een mandoline trouwens? snijmachine gaat helaas niet passen in mn minikeuken, maar mandoline heb ik al.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door