Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1074381
Ik heb net eens zitten rekenen en "schrok" toch wel een beetje van de uitkomst.
Ik voer mijn hond dagelijks en dan krijgt hij om en de nabij 600 gr per dag.

Ik ben per maand voor mn hond van 30 kilo zo'n 40 euro kwijt alleen aan vlees, bot en orgaan.

Is dit gemiddeld of heb ik vrij dure produkten?
Door dinnee
#1074393
Ik ben met mijn fret en hond samen ongeveer 60 tot 80 euro per maand kwijt. :) Mijn hond eet nu nog 600 gram (4 maanden oud) en mijn fretje eet 150 gram per dag.

Nou moet ik wel zeggen dat mijn hond nog vrij veel 'dure' vleessoorten krijgt. Als ik er precies achter ben waar hij wel en niet tegen kan (allergie) kan het zijn dat ik wat minder kosten ga maken. Teminste, dat hoop ik! ;)

Maar ja, als hij straks groot is, verwacht ik dat hij ongeveer 400 a 500 gram per dag gaat eten. Dan zit hij op 2% van zijn lichaamsgewicht, met een gewicht van ongeveer 20 kilo. Nu zit hij op 6% van zijn lichaamsgewicht, met een gewicht van 11 kilo en dat is net nog even wat meer.
Door laura86
#1074394
Dan betaal je iets meer dan 2,20 per kilo?

Ik vind het vrij veel, ik koop voor rond de 1,60 per kilo. Maar ik selecteer het er wel een beetje op, het geld groeit helaas niet op m'n rug. Zolang het afwisselend genoeg is en de kwaliteit is goed vind ik het best. Dus het kan goedkoper...
Door -sanne
#1074398
Mijn honden eten ongeveer 110 kg per 5 weken en daar ben ik zo'n 150 euro aan kwijt. Mn 2 labradors en boxer eten samen 2 kilo en mn bullterrier in haar eentje 1 kilo dus die trekt alles flink omhoog en dan haar allergieen natuurlijk waardoor ze aparte dingen eet. Maar ja ach het is niet anders  :)
Ik kan ook de eventuele dierenarts kosten gaan berekenen die ik krijg als ik ongezond voer voorzet toch  ;D dan ben je net zo duur uit
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1074399
Ik ben ongeveer 25 a 27  euro denk ik kwijt per maand en ik geef 2 honden te eten die samen 500 gram krijgen.

Ik denk gemiddeld 1.75 per kilo wat ik kwijt ben.

Groente(van de volkstuin) en kefir en eieren tel ik niet mee.
Door flin
#1074401
met 3 katten die zo'n 400 gram per dag eten, en 'n mini-vriezer,
 waar 'k geen grote bestellingen voor kan doen,
ben 'k idd ook wel zoiets 'kwijt'...
'k denk dat 'k rond de 4 euri de kg uitkom, da's rond de 50 euri in de maand...
en ja, dat zijn idd duurdere vleessoorten/prooidiertjes/insecten

  'k wacht op 'n vriezertje.... >:( dan mag dogshape goedkoper komen brengen!
Door crutz
#1074404
ben tussen de 25 en de 30 euro per hond per maand kwijt....ze eten hier omgerekend circa een kilo /anderhalve kilo per dag...
Door hetty2
#1074410
Alleen aan vlees zo'n 5 euro per week, maar ze eet nog geen 2 kilo per week, dus dat scheelt enorm.
Het is in ieder geval niet duurder dan die zakken van Zooial Canin.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1074427
ik gooi de vriezer vol voor een ruime 30 euro, en daar kunnen ze 3 maanden van eten.
dat zou een tientje per maand zijn. klinkt wel als heel weinig.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1074432
ze eten hier zo'n 35 kilo per maand en dan ben ik rond de 40 euro kwijt, kan veel goedkoper maar ik heb ook best wel wat duurder vlees ertussen zitten.
Maar ik heb voor de gein eens gekeken hoe duur een zak br*kken is.....
Dan schrik je hoor, 15 kg voor ruim 50 euro!!!!!!
Door Edelgrijsje
#1074437
ik heb het nog nooit opgeteld, maar een royal canin o.i.d. is erg duur, ik zou dan op 2 1/2 zak per maand komen. Nou , ik voer wel vlees hoor! Ik kan het gelukkig allemaal betalen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1074441
vanaalst schreef: ze eten hier zo'n 35 kilo per maand en dan ben ik rond de 40 euro kwijt, kan veel goedkoper maar ik heb ook best wel wat duurder vlees ertussen zitten.
Maar ik heb voor de gein eens gekeken hoe duur een zak br*kken is.....
Dan schrik je hoor, 15 kg voor ruim 50 euro!!!!!!
jij bent zeker nog nooit bij de kattenafdeling in de DW geweest. ik krijg nog steeds spontaan een rolberoerte als ik naar de gemiddelde prijs van kattenbr*k kijk. 15 kilo voor 50 euro zou daar een abnormaal koopje zijn. maar blaasgruis en nierproblemen krijg je er gratis bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1074444
vanaalst schreef: ze eten hier zo'n 35 kilo per maand en dan ben ik rond de 40 euro kwijt, kan veel goedkoper maar ik heb ook best wel wat duurder vlees ertussen zitten.
Maar ik heb voor de gein eens gekeken hoe duur een zak br*kken is.....
Dan schrik je hoor, 15 kg voor ruim 50 euro!!!!!!

Jamaar, jamaar.....er zijn ook zakken van €20 de 15 kilo en daar kun je als vleesje in prijs nooit tegen op concureren :-\
Door annielaumen
#1074456
Ben meestal zo rond de 30 euro kwijt per maand
Astrid eet tussen de 700 a 800 gram
Kefir eieren groente pensstokjes niet mee gerekend
Vind ik best wel goedkoop
Zou ik royal canin voeren dan zou ik 65 euro per maand kwijt zijn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door