Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1073720
Er was hier een paar maanden geleden een topic over mensen op barfplaats die reiki konden geven. Dit heb ik toen met veel interesse meegelezen.
Ik wist altijd al van mijn hond dat hij juist druk werd op momenten dat hij erg moe was. En zijn reactie op een aanval was ook niet zoals die hoorde te zijn ; wandelen, wandelen en nog eens wandelen.
Hoewel hij op die momenten juist zijn rust zo hard nodig had. Toen mijn hond medicatie kreeg voor zijn epilepsie, was de rust helemaal uit het beestje verdwenen.
Constant blaffen, en constant willen wandelen, geen seconde rustig kunnen uitrusten en bij elk geluidje weer paraat staan. Na een week werd het wat minder maar door deze heftige reactie drong het pas echt door dat ik daar echt wat aan moest doen en ik heb contact gezocht met Charlarloca hier op BP om wat meer informatie over Reiki te winnen. Ik heb het verhaal uitgelegd en ze wou het eens proberen bij Kojak.

Op een gegeven moment was mijn hond zo dromerig geweest dat mijn moeder hem heel goed in de gaten heeft gehouden en een paar keer heeft gekeken of het wel goed met hem ging. Toen ik weer op BP kwam had ik een bericht waar in stond of we ook iets aan Kojak hadden gemerkt. Charlarloca had reiki gestuurd om te kijken of kojak dit wou ontvangen. Het was dus al snel duidelijk dat Kojak dit heerlijk vond  :D dus we zouden beginnen met de behandelingen.

We hadden om 21.00 afgesproken en Kojak was die dag heel druk geweest, om 10 voor 9 liep hij afwachtend rond, en om 5 voor 9 nog steeds. Precies om 9 uur ging hij ineens uitgebreid op de bank liggen en heeft hij heerlijk met een hele rustige,diepe ademhaling geslapen. Precies om kwart over 9 rekte hij zich uit, en ging in zijn mand heel ontspannen verder slapen. De dag daarna heeft hij zijn slaap weer ingehaald en de hele dag liggen slapen. Ik was verschrikkelijk blij en opgelucht dat hij zijn rust eindelijk nam !

Reiki is voor Kojak een heel groot succes geweest, bij alle behandelingen heeft hij het er echt van genomen en het was geweldig hem zo te zien genieten ! Bij elke behandeling ging ik op de bank zitten en heb ik ook genoten van zijn pure ontspanning. Ik denk dat het voor Kojak een hele goede ondersteuning aan het wennen van zijn medicatie is geweest en het allerbelangrijkste ; hij heeft zijn rust weer terug ! ik heb mijn hond weer terug!

Ik ben echt heel verbaasd geweest over deze positieve uitpak en het directe resultaat van een behandeling, ik wist niet wat ik me er bij voor moest stellen maar ik ben heel blij dat we het toch hebben geprobeerd !
Gisteren heeft hij zijn laatste behandeling gehad, nu gaan we even aankijken hoe het gaat zonder de sessies. en het aller- aller belangrijkste is ; sinds hij medicatie krijgt heeft kojak geen enkele aanval gehad !!!
Hij heeft al een maand nergens last van gehad ! Ik kan niet zeggen of de Reiki hier invloed op heeft gehad en in hoeverre dat dan is geweest, nu hij zijn rust neemt zal het vast ook een positieve werking op de rest hebben ! We hebben een heel goed resultaat en ik ben zo verschrikkelijk blij !

Charlarloca, dankjewel !
Laatst gewijzigd door kojak op di 21 okt 2008, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door macgirlie
#1073877
Wat een prachtige ervaring! Ik heb zelf ook tot en met Reiki 2 gedaan en pas het wel eens toe. Altijd met de vraag of het nu wel of niet werkt.... en dan hoor je toch weer dat mensen of hun dieren positieve gevoelens hebben. Mooi!
Door charlarloca
#1074152
Graag gedaan Kojak! Zelfs voor mij blijft het altijd wonderlijk dat mens en dier er zoveel baat bij kunnen hebben. Ik weet dat het kan werken, maar toch zou je het eigenlijk wetenschappelijk willen kunnen verklaren (althans ik dan), maar dat gaat niet. Dus iedere keer ben ook ik toch weer een soort van verbaasd dat het werkt. Het belangrijkste is dat het met Kojak nu weer beter gaat!
Door charlarloca
#1074424
Als de hond de energie toelaat dan werkt het altijd. De energie is alleen niet te sturen dus als de hond last van zijn poot heeft als voorbeeld dan wil het niet zeggen dat de pijn in de poot persé overgaat; de energie doet wat het moet doen en gaat naar de plek waar het het hards nodig is. Ik weet zeker dat Weirdo er toen wat aan gehad heeft!
Door kojak
#1074601
charlarloca schreef: Graag gedaan Kojak! Zelfs voor mij blijft het altijd wonderlijk dat mens en dier er zoveel baat bij kunnen hebben. Ik weet dat het kan werken, maar toch zou je het eigenlijk wetenschappelijk willen kunnen verklaren (althans ik dan), maar dat gaat niet. Dus iedere keer ben ook ik toch weer een soort van verbaasd dat het werkt. Het belangrijkste is dat het met Kojak nu weer beter gaat!
Dat is inderdaad ook waar ik zo verbaast over ben geweest, want je ziet meteen een reactie, dus je ziet dat er wel degelijk wat gebeurd, maar wat precies dat kun je niet snappen, en dat vond ik een geweldig mooie ervaring!
Er zijn ook veel dingen in het leven die je niet kunt zien, die wel degelijk wat (kunnen) doen, maar je moet er echt in geloven. Zelfs in het resultaat.
En daar kun je bij Reiki niet omheen, je zag bij Kojak een hele duidelijke reactie met een heel positief gevolg, en dat verwacht je niet als je het nog nooit hebt gezien ! En door die gegevens kún je het gewoon niet ontkennen. Ik vond het echt heel erg interessant, en een geweldige ervaring, vooral omdat het zo positief heeft uigepakt ! :-*
vanaalst schreef: werkt het voor iedere dier(hond)?
hoop dat weirdo er toen ook baat bij heb gehad....
als ik het zo hoort, hoop ik dat zeker
Door het topic over Weirdo ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen, ik heb best veel aan Weirdo gedacht onder de sessies, waarom weet ik eigenlijk ook niet, ik denk omdat Weirdo zijn verhaal zo aangrijpend is geweest.
Een gedachte die ik heel veel heb gehad onder de sessies, is dat het ook voor Weirdo vast heel fijn heeft moeten zijn, sorry als dit topic weer alles naar boven brengt..
Door Lil
#1077533
Wat mooi he dat dieren zo goed op Reiki reageren (en mensen ook trouwens).
Ik vind het bij dieren altijd heel apart, alsof die er op een heel andere, natuurlijkere manier voor open staan dan mensen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1077548
[quote author=kojak link=topic=48818.msg1074601#msg1074601 date=12246890

Door het topic over Weirdo ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen, ik heb best veel aan Weirdo gedacht onder de sessies, waarom weet ik eigenlijk ook niet, ik denk omdat Weirdo zijn verhaal zo aangrijpend is geweest.
Een gedachte die ik heel veel heb gehad onder de sessies, is dat het ook voor Weirdo vast heel fijn heeft moeten zijn, sorry als dit topic weer alles naar boven brengt..
[/quote]
Fijn dat weirdo je hier heb gebracht.
Ik had ook nooit kunnen vermoeden dat weirdo zoveel gevoelens bij zoveel mensen los kon maken.
Door heel nederland heen hebben mensen op de bp meegelezen over weirdo zijn ziekzijn.
Heb zoveel mails en kaarten gekregen van mensen die ik helemaal niet kan, maar die er zo van onder de indruk waren.
Zelf van artsen heb ik mails gekregen, van mensen uit het buitenland!!
Dat was hartverwarmend!
En nog steeds hou ik graag de herinnering aan weirdo levend, voor mezelf..
Praat graag tegen hem en zou er alles voor over hebben om..

Nee hoor, het geeft niet....
Ik ben blij dat weirdo mensen heeft kunnen 'helpen' al is het alleen al dat hij mensen hier heeft gebracht
Door Nyncke
#1092299
Ik werk regelmatig met reiki bij mensen en bij dieren.

Het veschil tussen mensen en dieren is dat mensen denken, piekeren, niet willen geloven.

Als voorbeeld, ik heb eens iemand behandeld, die al jaren klachten aan haar schouder had, bijna jaar in de ziektewet gezeten, geopereerd. Maar ze kon haar arm niet goed en ook niet ver omhoog krijgen.

Ik geef haar een behandeling van een uur, ze staat op draait haar armen omhoog en achterom een rondje. Oh, zegt ze dat heb ik lang niet gekund. Nog een paar rondjes draaien.

Vervolgens, het is niet te geloven...zo vaak dat ze het niet kon geloven. ..Nu is het weer dat ze haar arm niet kan draaien.

Er zit kennelijk een groot gedeelte bij dat het psychologisch is dat het niet kan.

Honden en paarden kunnen niet denken, wel des te beter voelen...en accepteren wat ze voelen.

Wat ik persoonlijk lastig vind is mijn eigen dieren, je wilt te graag dat het goed met ze gaat. Nu ben ik laatst naar een korte workshop geweest en daar heb ik geleerd hoe ik me open kan stellen voor wat er is.
Werkelijk contact met ze maken, nu gaat me dat ook veel en veel beter af.
Door kojak
#1115370
eergisteren en die dag daarvoor heeft hij weer een aanval gehad en ik heb het idee dat hij angst voor een aanval heeft en zichzelf daarmee een nieuwe aanval in stresst, hij wil dan geen rust nemen hoewel hij zo verschrikkelijk uitgeput is en dan word hij heel vervelend voor ons maar vooral ook voor zichzelf. Na weer een behandeling gisteren is hij vandaag meteen weer als vanouds, en ligt hij vooral heerlijk ontspannen te slapen. hij is er nu dus ook weer even doorheen.. ik ben geweldig blij dat dit ons kan helpen zo`n periode te doorbreken want als ik de d.a. dan op had gebeld hadden we medicatie moeten verhogen, dit is voor ons een hele goede hulp om de dosis medicatie zo laag mogelijk te houden en ik ben verschrikkelijk blij dat we dit hebben geprobeerd !

hoor ook vaak dat men denkt dat het alleen psychisch is, maar stel je voor dat zij gelijk hebben, dan is het toch nog steeds geweldig ? :D 
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door