Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#1073748
Hoi,

ben vanmiddag op zoek gegaan naar probiotica, het enigste wat ik heb gezien is probiotica in capsules.
En bij de reformdrogist, hadden ze een doos met losse zakjes erin,,, maar 40 euro.
Ik heb drie honden, en er zitten maar 8 zakjes in.
Bij de dierenwinkel hadden ze het ook niet, ze hebben wel veel van groene os!!
Maar we hebben alle potjes en flesjes bekeken maar op geen een staat probiotica!
Is er misschien iemand, die me een beetje op weg kan helpen,, of staat het misschien anders omschreven op de flesjes en potjes van groene os!!

Heb nu maar Puur diaree van Puur natuur gekocht, omdat Mack aan de diaree is.
Maar had eigenlijk probiotica willen hebben.
Door Anthraciet
#1073751
En je wil het persé in een zakje of pilletje geven?
Zo niet, zou je natuurlijk ook gewoon kefir kunnen geven aan je honden. Bij mij krijgen ze het ook 1-2 keer per week door het eten, ze vinden het nog lekker ook 8)
Door Bullmastiff gek
#1073754
Als het hetzelfde doet  als probiotica, vind ik dat ook prima.

Maar Kefir,, wat is dat, en waar koop ik dat? :)
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op di 21 okt 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anthraciet
#1073756
Je kan hier lezen hoe en wat: http://www.melkkefir.nl/

Er zijn hier op het forum genoeg mensen die zelf kefir maken, waaronder ik zelf ;)
Regelmatig zijn er mensen die genoeg hebben om uit te delen aan anderen, meestal tegen portokosten.

Misschien zijn er zelfs mensen die bij je in de buurt wonen, dan zou je het zelfs kunnen ophalen misschien. Als ik jou was, zou ik gewoon een oproep plaatsen ;)
Door roos79
#1073767
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met Mifloran. Het is ook een probiotica, maar dan niet geent op melkzuurbacterieën.
Ken nu een aantal mensen die het geprobeerd hebben (waaronder ik zelf bij onze hond), met heel goed resultaat, bij huidaandoeningen/jeuk en slechte darmwerking chronisch.
Bij acute diarree (want daar had jouw hond toch last van?) weet ik niet wat de werking is (geen ervaring ermee).
De probiotica van de Groene Os vind ik ook erg goed overigens. (maar ja, moet je er wel aan kunnen komen  :D)

Voor ons zelf (kindertjes en ik) gebruik ik eigenlijk altijd Orthica.
Gebruikersavatar
Door nova
#1073813
roos79 schreef: Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met Mifloran. Het is ook een probiotica, maar dan niet geent op melkzuurbacterieën.
Ken nu een aantal mensen die het geprobeerd hebben (waaronder ik zelf bij onze hond), met heel goed resultaat, bij huidaandoeningen/jeuk en slechte darmwerking chronisch.
Bij acute diarree (want daar had jouw hond toch last van?) weet ik niet wat de werking is (geen ervaring ermee).
De probiotica van de Groene Os vind ik ook erg goed overigens. (maar ja, moet je er wel aan kunnen komen  :D)

Voor ons zelf (kindertjes en ik) gebruik ik eigenlijk altijd Orthica.

Ik heb hier ook Mifloran gegeven, mn honden vonden het zalig.
Zou je wel willen meegeven om even te zoeken naar een goed adres met schappelijke prijs.
Op internet heb ik het bij diverse shops zien staan voor 25 euries per 100 cc.
Ik betaalde voor 200 cc, net iets meer dan de helft.
tel uit je winst... of verlies

Door tt-tjes
#1073913
nova schreef: Zou je wel willen meegeven om even te zoeken naar een goed adres met schappelijke prijs.
Op internet heb ik het bij diverse shops zien staan voor 25 euries per 100 cc.
Ik betaalde voor 200 cc, net iets meer dan de helft.
tel uit je winst... of verlies
Misschien makkelijk om dan er bij te zetten waar je het besteld hebt??
Gebruikersavatar
Door nova
#1073929
Ik voel me daar eig. niet zo happy bij om dat hier neer te zetten.
Wil het wel via de mail doorgeven
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1074281
tt-tjes schreef: Misschien makkelijk om dan er bij te zetten waar je het besteld hebt??
Volgens de site van Milforan kun je het bij elk Carnibest verkooppunt krijgen: http://www.mifloran.nl/?p=mifloran

Jammer dat ze zo vaag zijn over wat er nou precies in zit :-\.

Zelf koop ik voor m'n vriend en hond(en) Orthiflor Original van Orthica, dat is niet belachelijk duur. Via de DA kun je aan Pro-soluble van Protextin komen, ook erg goed, maar niet goedkoop.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1074294
Mifloran bevat meer dan 80 bacteriën. Meest bacteriën die in de aarde voorkomen. Google maar eens op EM, effectieve microorganismen. Je kunt het dus ook gebruiken voor planten, om compost te maken of om dingen schoon te maken.
Als je Prolisan koopt, dat is de Mifloran voor mensen, dan kun je inderdaad 200 ml krijgen voor de prijs van een flesje Mifloran van 100 ml. Volgens mij is de samenstelling hetzelfde, maar dat weet ik niet heel zeker.
Gebruikersavatar
Door nova
#1074650
Hitam schreef: Mifloran bevat meer dan 80 bacteriën. Meest bacteriën die in de aarde voorkomen. Google maar eens op EM, effectieve microorganismen. Je kunt het dus ook gebruiken voor planten, om compost te maken of om dingen schoon te maken.
Als je Prolisan koopt, dat is de Mifloran voor mensen, dan kun je inderdaad 200 ml krijgen voor de prijs van een flesje Mifloran van 100 ml. Volgens mij is de samenstelling hetzelfde, maar dat weet ik niet heel zeker.
Bij gelegenheid zal ik navragen of de mifloran welke ik koop, ook geschikt is  voor humaan gebruik.
Dan weet ik wellicht waar het prijsverschil vandaan komt, scheelt wel even , 75 euries per liter of 250 euries  :o :o :o per liter  als het allebei wordt gekocht in flacons van  100cc
Ik wist overigens niet dat er ook een versie is voor humaan gebruik
thx voor de info
Door Juul
#1074760
Nou, dan mag je idd hopen dat het heel goed werkt. Wat vind ik dat duur!!!!!!!!

Kefir werkt bij Falco heel goed (en bij mij ook ;)) Hij lust het zo niet, maar ik mix het met zijn eten, dan is het zo weg.
Door roos79
#1074803
Hitam schreef: Als je Prolisan koopt, dat is de Mifloran voor mensen, dan kun je inderdaad 200 ml krijgen voor de prijs van een flesje Mifloran van 100 ml. Volgens mij is de samenstelling hetzelfde, maar dat weet ik niet heel zeker.
Is precies hetzelfde. Aangezien humane producten niet onder dezelfde naam verkocht mogen worden voor dieren heet het nu Mifloran.


Ik ben wat té voorbarig geweest. Had het gehoord via een distributiepunt/therapeut die met Prolisan werkt, maar volgens de importeur (Greenbalance) is het dus NIET hetzelfde.
Sorry ...  :-[ 
Laatst gewijzigd door roos79 op za 01 nov 2008, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1074820
http://www.eminfo.nl/

Ik mag aannemen dat dit de link is wat Tannetje bedoelt.
Kijken we dan even bij de EM winkel, dan lezen we dat voor 6.20 euries wij heel goedkoop een probioticum kunnen maken.
En net als kefir kun je blijven fermenteren
Miits ik alles goed lees en begrepen heb  ;)
Laatst gewijzigd door nova op wo 22 okt 2008, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door