Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1073656
Mijn hond mag momenteel alleen kip- en viseiwit. Geen granen en geen zonnebloemolie (hierdoor valt CB dus al af). De enige opties momenteel lijken Duck enkelvoudige kip of therapie, of Haaksbarf of een andere enkelvoudige kip, maar hoe vul ik dit aan??
Ik weet niet precies wat er in die enkelvoudige kip zit, dus ook niet precies wat ik aan moet vullen.

Wie kan mij tips geven??
Door roos79
#1073738
afhankelijk van de grootte van je hond zou ik inderdaad kippennekken/karkassen, gemalen kuiken geven. Haring, sprot, spiering, zalmkoppen?
Of te wel: lekker zelf samenstellen :)
Ik hoor ook wel eens van mensen die kipgehakt bij de poelier bestellen, maar heb hier geen ervaring mee (prijs? kwaliteit?)

Smuldier enkelvoudig kip, zit volgens mij ook alleen maar kip in.

succes!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1073819
[quote="yuki13"]
Mijn hond mag momenteel alleen kip- en viseiwit. Geen granen en geen zonnebloemolie (hierdoor valt CB dus al af). De enige opties momenteel lijken Duck enkelvoudige kip of therapie, of Haaksbarf of een andere enkelvoudige kip, maar hoe vul ik dit aan??
Ik weet niet precies wat er in die enkelvoudige kip zit, dus ook niet precies wat ik aan moet vullen.

Wie kan mij tips geven??
[/quote]

Gemalen kipkarkas, dus dat is bot, kraakbeen en vlees, in een onbekende verhouding tot elkaar. Omdat zo'n prakje alles alleen maar ingewikkelder maakt zou ik deze achterwege laten en gewoon kip gaan voeren, dan weet je in ieder geval precies hoe de verhouding vlees/bot ligt.
Als visje zou ik sardines geven en zalm (kop).
Mag je ook kiporgaan geven, want dat zou er dan toch wel bij horen.
Ik weet niet hoe lang je dit moet geven, maar omdat dit qua afwisseling wat karig is zou ik hier toch een vit/mineralenmix aan toe voegen.

En zo ben je ondertussen dus mooi stiekem aan het zelf samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1074090
Totdat zijn overgevoeligheid weer weg is, dus totdat hij weer op en toppie lekker in zijn vel zit. Het is een witte herder van 42 kilo, en 10 jaar oud, met nog minder dan de helft van zijn tanden over (afgesleten tot op het tandvlees zeg maar...). Durf dus niet zo goed botten te geven en dacht dat gemalen karkassen dus een beter alternatief zijn.
Hij kauwt wel de Proline Kipsticks zo weg, weet dus niet of dit gedroogde kippennekken zijn, het ziet er wel uit als iets van een nekkie ofzo, met zo'n rare knik erin  :)
Vind het erg moeilijk.....
Haaksbarf gaat goed, geef nu de kip en het konijn en ga van het weekend de zalm en geit halen (deze 2 laat ik dan eerst even testen vanwege de overgevoeligheid).

Hij heeft trouwens dan weer een paar dagen een mooie vacht en dan ineens weer een flodderige, open vacht en sterke lucht plus wat tranende ogen enz. Gaat dat ontgiften in fases ofzo??
Door maddoc
#1074115
[quote="yuki13"]
Haaksbarf gaat goed, geef nu de kip en het konijn en ga van het weekend de zalm en geit halen (deze 2 laat ik dan eerst even testen vanwege de overgevoeligheid).Hij
[/quote]

Hoe bedoel je dit? ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1074255
[quote="yuki13"]
Totdat zijn overgevoeligheid weer weg is, dus totdat hij weer op en toppie lekker in zijn vel zit. Het is een witte herder van 42 kilo, en 10 jaar oud, met nog minder dan de helft van zijn tanden over (afgesleten tot op het tandvlees zeg maar...). Durf dus niet zo goed botten te geven en dacht dat gemalen karkassen dus een beter alternatief zijn.
Hij kauwt wel de Proline Kipsticks zo weg, weet dus niet of dit gedroogde kippennekken zijn, het ziet er wel uit als iets van een nekkie ofzo, met zo'n rare knik erin  :)
Vind het erg moeilijk.....
Haaksbarf gaat goed, geef nu de kip en het konijn en ga van het weekend de zalm en geit halen (deze 2 laat ik dan eerst even testen vanwege de overgevoeligheid).

Hij heeft trouwens dan weer een paar dagen een mooie vacht en dan ineens weer een flodderige, open vacht en sterke lucht plus wat tranende ogen enz. Gaat dat ontgiften in fases ofzo??
[/quote]

Kipkarkas of nek zijn erg zacht hoor, dat zou je hond best nog wel aan kunnen. Die kipsticks ken ik niet, maar heb wel eens gehoord van gedroogde kipnekken, dus het zou maar zo kunnen. Als hij die gedroogde nekken wegkrijgt moet een verse ook geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1074284
[quote="maddoc"]
Hoe bedoel je dit? ???
[/quote]
Hij is onder behandeling bij een bioresonantietherapeute....zij kan dus testen wat hij op dit moment kan verdragen.
:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door