Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1073609
Wie weet of de kipsticks van Proline gedroogde kippennekken zijn??
Het ziet er een beetje zo uit, lijkt mij. Mijn hond is er dol op, dus misschien kan ik dan zelf wel kippennekken gaan scoren...of zouden die weer veel harder zijn??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1074118
Ik ken dit product niet, maar het lijkt me dat rauwe kippennekken zeker niet harder zijn als gedroogde.
Door *Natasja*
#1074164
Nu je het zegt: qua vorm hebben ze er wel wat van weg, maar dan veeeeeeel kleiner. Zouden de nekken dan zoveel krimpen door het drogen?  :-\
Door Wicka
#1074194
Ik heb ook wel eens een zakje kipsticks (merk weet ik even niet meer) maar dat zijn inderdaad gedroogde kippennekken, en zeker als zodanig herkenbaar. Ze zijn krokant zeg maar en niet heel hard.
Ik gebruik ze als een tussendoortje of beloning.
Door keetje
#1074298
De kipsticks van Proline heb ik ook als beloning voor Keetje en dat zijn inderdaad gedroogde kippenstrotten, maar dat bekt waarschijnlijk niet zo lekker voor de gemiddelde hondenliefhebber! ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1074465
[quote="keetje"]
De kipsticks van Proline heb ik ook als beloning voor Keetje en dat zijn inderdaad gedroogde kippenstrotten, maar dat bekt waarschijnlijk niet zo lekker voor de gemiddelde hondenliefhebber! ;)


[/quote]Vond er al zo'n raar geluid uitkomen  :D ;D
Door Wicka
#1075081
[quote="Wicka"]
Ik heb ook wel eens een zakje kipsticks (merk weet ik even niet meer) maar dat zijn inderdaad gedroogde kippennekken, en zeker als zodanig herkenbaar. Ze zijn krokant zeg maar en niet heel hard.
Ik gebruik ze als een tussendoortje of beloning.
[/quote]

Heb even op het zakje gekeken en die ik altijd haal zijn van Timo, die hebben ook mooi gedroogde rundernekspieren en meer van dat soort spul, lekker als snackkie  :)
Door Cindy de Wolf
#1075928
Maar als dit idd gedroogde kippennekken zijn; betekend dat dan dat ik ze ook gewoon in mijn droogmachine kan pletteren :-\ krijg je dan geen botsplinters zoals bij bakken en braden :-\ :-\
Door Staftime
#1075984
Nee, want ze worden enkel gedroogd.
Ze worden op zo'n lage temperatuur gedroogd dat ze niet gaar zijn.
Het is in feite nog steeds rauw bot.
Alleen al het vocht is eruit.
Door Cindy de Wolf
#1075994
[quote="Staftime"]
Nee, want ze worden enkel gedroogd.
Ze worden op zo'n lage temperatuur gedroogd dat ze niet gaar zijn.
Het is in feite nog steeds rauw bot.
Alleen al het vocht is eruit.
[/quote]

Aha, dat zou betekenen dat je dat ook met eendennekken kan doen toch?
Door Staftime
#1076012
Dat denk ik wel, maar die zijn wel een stuk groter en dikker.
Ik denk dat je dan uren bezig bent.
Ook is eend behoorlijk wat vetter dan kip, ik weet echt niet of het lukt om eendenekken te drogen.
Door Sylvi@
#1076015
Ik heb zelf wel kippennekken gedroogd, gaat prima ;D en ze vinden het heerlijk! Ik heb er geen nare dingen van ondervonden.
Eend heb ik nog nooit geprobeerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door