Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#1072177
Tara is vrijdag gesterilliseerd. Ik vind haar nog steeds wat sloom, wat waarschijnlijk wel normaal is, alleen haar temperatuur is nu 38.2 is dat normaal voor een hond?
Door kojak
#1072181
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1072189
De temperatuur is niet zorgwekkend, maar ik vind dat ze wel lang sloom blijft, Ziggy was de dag na de sterilisatie gelijk weer de oude, ze wilde het liefst gelijk weer keihard rennen, maar misschien was Ziggy juist weer heel snel hersteld....
Door Alies
#1072191
nou ze loopt wel gewoon door het huis heen enzo, maar ze slaapt heel veel en vijf minuten wandelen is al teveel dan sjokt ze heel langzaam achter me aan. Nu ligt ze ook weer te slapen. En ze kreunt af en toe ook wat
Laatst gewijzigd door Alies op zo 19 okt 2008, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#1072208
het kan de nasleep van de narcose zijn, maar ik zou het toch in de gaten houden. Neem in elk geval een paar keer per dag even haar temperatuur op.
Normaal is rond 38,5 dus het is nu niet verhoogd. Geef je ook wat extra's na de operatie (denk aan Traumeel of chlorella ofzo?)
Door Alies
#1072220
Nee ik geef niks extra's is dat nodig dan? De dierenarts heeft me er niks over gezegd
Door Femke
#1072221
Alies schreef: Nee ik geef niks extra's is dat nodig dan? De dierenarts heeft me er niks over gezegd

nee hoeft niet, kan wel. Je kan met homeopatische middelen wat extra ondersteuning geven. Bijvoorbeeld voor een snellere wondgenezing of afvoer van afvalstoffen.
Door Laura2004
#1072361
Femke schreef: het kan de nasleep van de narcose zijn, maar ik zou het toch in de gaten houden. Neem in elk geval een paar keer per dag even haar temperatuur op.
Normaal is rond 38,5 dus het is nu niet verhoogd. Geef je ook wat extra's na de operatie (denk aan Traumeel of chlorella ofzo?)
Ik zou haar ook heel goed in de gaten houden en als je ze morgen nog sloom is dan zou ik even een belletje wagen naar de DA. Ziggy liep de dag er na al te stuiteren en zij was het er niet mee eens dat ze niet los mocht en dat we niet zo lang wandelden.
Door sandrra
#1072473
Mazoe was de dag erna alweer helemaal t vrouwtje Khami liep ook een dag of twee erna heel voorzichtig rond. En Khami is dus normaal een stuiterbal.
Hou t wel ff in de gaten en anders ff contact met de DA opnemen.
Door svdz
#1072499
Hoop dat ze zich vandaag weer wat beter voelt. Als je het niet vertrouwd gewoon DA bellen hoor.

Mijn hondje is bijna 2mnd geleden gesteriliseerd. Ik heb het laparoscopisch (via kijkoperatie, dus 3 kleine gaatjes met elk 1 hechting, de narcose duurt ook korter) laten doen dat is voor de hond minder belastend. Daarbij is bij mijn hondje niet de hele baarmoeder weggehaald, maar alleen eierstokken dicht/doorgebrand (ze wordt dus niet meer loops). Een lichte operatie dus, lichter dan die van jouw hond.

De DA verwachte dat ze de dag na de operatie weer de oude zou zijn.

Bij Donna heeft het alleen wat langer geduurd. Ze voelde zich gewoon echt wel een week niet de oude.  :( Lag alleen zielig in de bench en kreunde bij het opstaan, wilde niet lang lopen en liep erg langzaam en daarna meteen weer slapen. Ze heeft de dag van operatie en dag erna niet gegeten en gedronken en daarna heb ik kleine porties kvv met veel water gevoerd. Ze voelde zich echt niet lekker.  Heb aantal keer DA gebeld en die vonden het vooral belangrijk of ze alert is (als je haar naam roept kijkt ze dan op?), haar temperatuur (moet tussen 38-39), kleur van slijmvliezen (lichtroze is normaal) en de staat van de wond (mag niet ontstoken zijn, niet rood, geen pus of bloedverlies)

Wat ik met dit verhaal wil zeggen, elke hond reageert anders, de ene hond is zo de oude na een zware narcose en operatie, en de andere voelt zich echt rot een aantal dagen. Net als bij mensen, ik lag na een narcose 3 dagen continu over te geven en moest dus langer in zkh blijven, en daarna thuis weer aansterken. Terwijl anderen de dag van de operatie al gewoon uit bed kunnen en bezoek ontvangen en daarna al snel naar huis.

Sterkte met Tara, gewoon lekker verwennen en laten uitrusten zou ik zeggen. *als je daar tijd voor hebt tenminste* en zo nodig DA bellen
Door Alies
#1072656
Naja vandaag gaat het nog steeds hetzelfde. Ze is wel gewoon vrolijk en alert en eet en drinkt ook goed. Maar na 5 minuten wandelen sjokt ze achter me aan en soms staat ze stil, ze wil dan echt niet meer verder. Ze slaapt ook nog steeds veel. Maar ze kwispelt wel als ik haar naam roep en reageert ook goed.

Ik denk dat ze gewoon zoiets heeft van nou ik wil ff lekker uitrusten haha.
Door sandrra
#1072797
Als verder haar temp goed is en ze eet en drinkt goed is er denk ik niets aan de hand.
De ene heeft gewoon wat meer tijd nodig dan de ander om weer de oude te worden.
Als ik goed terug denk was Khami zelfs 2 dagen er na super rustig,  je kon duidelijk zien dat ze last er van had. De rest van de 10 dagen was ze ook voor haar doen rustig. Stuiteren deed ze iig ff een tijdje niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door