Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1072112
Ben me al de hele tijd aan het afvragen , wat de oorzaak is van het kapot bijten van de voetzool van Noxy.

Er is niets veranderd aan het eten, en Bindi, die ook allergische problemen heeft , heeft nu nergens last van. Het enige verschil tussen die 2 is dat Noxy ook allergisch is voor pollen van grassen en bomen, Bindi niet.
De enige link die ik kan leggen, is dat ik  de honden  heb laten lopen op een grasveld wat net gemaaid was.
De hond die allergisch reageert op pollen, is de enige die nu een reactie heeft, en wel aan haar voet.
Verder is ze klachtenvrij, geen jeuk, schone ogen  etc..
Zou dat de oorzaak zijn?
Laatst gewijzigd door nova op zo 19 okt 2008, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alies
#1072144
Ben je er al eens mee naar de dierenarts geweest? Het kan best een allergie zijn. Ik werk op KNO en als mensen daar een allergie hebben hebben ze meestal ook alleen maar klachten van of de neus, of de ogen of de oren, maar meestal niet alles tegelijk. Het kan dus best zijn dat je hond een allergie heeft voor dat gras. Misschien eens vragen naar een antihistaminicum?
Gebruikersavatar
Door nova
#1072162
Alies schreef: Ben je er al eens mee naar de dierenarts geweest? Het kan best een allergie zijn. Ik werk op KNO en als mensen daar een allergie hebben hebben ze meestal ook alleen maar klachten van of de neus, of de ogen of de oren, maar meestal niet alles tegelijk. Het kan dus best zijn dat je hond een allergie heeft voor dat gras. Misschien eens vragen naar een antihistaminicum?
ja, ze is bekend met allergien w.o. pollen
Gebruikersavatar
Door nova
#1072695
Lizzy schreef: En er zit geen grasaar in?
Ik zie geen grasaar, maar omdat het tussen de voetkussens is, is dat natuurlijk vreselijk moeilijk controleren.
Tis nat, rood, wond en doet pijn maar ze laat het wel toe
Zou ik zelfs een loeplamp  bij nodig hebben, wil ik dat echt goed controleren, zucht
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door