Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door NoRo
#1069054
Mijn barf-katjes gaan binnenkort 6 weken uit logeren omdat ik op reis ga. Nu ben ik al een tijdje mijn hoofd aan het breken met te bedenken wat ik hun oppas ga vragen te voeren. Hebben jullie een idee wat het beste alternatief is voor barf? Iets waar geen vriezer voor nodig is... (dat is het moeilijke punt, anders zouden ze kvv kunnen eten). Is er misschien een blikvoer o.i.d. dat een goede oplossing biedt voor tijdelijk?
Gebruikersavatar
Door kira
#1070223
geen idee, maar heeft de oppas niet een heel klein vriesvakje? Ik had hier CB tijdens de vakantie (wel eerst geprobeerd, ging goed). In de koelkast blijft het zo'n drie dagen goed, weet niet hoe lang je weggaat?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1070523
je kan ook iedere dag vers halen. dus iedere dag kleine hoeveelheden barfdingetjes (oke, 2 kiplevers is moeilijk te halen bij de slager, maar dat kan de oppas misschien compenseren om zelf ook die dag een kippenleverpaté te eten). iedere dag (of 2-3 dagen) een rolletje kvv halen is ook een optie.
de laatste optie zou koolhydraatvrij blikvoer kunnen zijn, maar vanwege de smaakstoffen vind ik dat zelf geen fijne optie.

als de oppas een beetje bij mij in de buurt woont, kan ik ook wel een vrieslade beschikbaar stellen.
Door verwonderd
#1070612
Zelf een ieniemienie vrieskastje aanschaffen? Ik weet niet of zoiets bestaat, maar er bestaan ook ieniemieniekoelkastjes.
Ik vind blik oid geen optie eerlijk gezegd. Dan maar om de dag ofzo kvv kopen. Ik neem aan dat oppas zelf ook boodschappen moet doen?
Door NoRo
#1071385
Dank jullie wel voor het meedenken! En koekje bedankt voor je lieve aanbod!
Aangezien ik al superdepuper blij ben dat iemand voor 6 weken voor mijn lieve poezels een goed onderkomen wil geven, wil ik haar eigenlijk niet al teveel last bezorgen. Mijn idee was in eerste instantie dat ik haar alles zou afleveren dat ze er 6 weken mee vooruit kan. Daarom zat ik zelf al aan een soort goeie blikoptie te denken. Maar ik zal ook eens uitzoeken of er geen verkooppunt van kvv bij haar in de buurt zit en dat ze toch af en toe wat rolletjes koopt (iemand enig idee omgeving Overtoom?). Dat vind ik zelf toch ook het prettigste idee, dat ze gewoon 6 weken kvv eten, even niet ergens stevig de tanden in maar wel rauw vers voedsel.
Door verwonderd
#1071551
NoRo schreef: Dank jullie wel voor het meedenken! En koekje bedankt voor je lieve aanbod!
Aangezien ik al superdepuper blij ben dat iemand voor 6 weken voor mijn lieve poezels een goed onderkomen wil geven, wil ik haar eigenlijk niet al teveel last bezorgen. Mijn idee was in eerste instantie dat ik haar alles zou afleveren dat ze er 6 weken mee vooruit kan. Daarom zat ik zelf al aan een soort goeie blikoptie te denken. Maar ik zal ook eens uitzoeken of er geen verkooppunt van kvv bij haar in de buurt zit en dat ze toch af en toe wat rolletjes koopt (iemand enig idee omgeving Overtoom?). Dat vind ik zelf toch ook het prettigste idee, dat ze gewoon 6 weken kvv eten, even niet ergens stevig de tanden in maar wel rauw vers voedsel.
Dierenwinkel Ruco, Bellamyplein 16 zie: http://www.rucodierenvoeding.nl/N_frame ... _home.html verkoopt kuikens en kvv. Zeer vriendelijke mensen!!! Verkoop CB en kuikens en biologische kippennekken.
Door NoRo
#1072035
Ik heb twee winkels in de buurt gevonden die caenibest verkopen, dank jullie wel!! (Ruko op het Bellamyplein en Salty op de Bilderdijkstraat)
Ik zal even overleggen en dan kunnen de poezels misschien toch rauw vers blijven eten als ik in verweggiestan ben, wel een erg fijn idee! Als ze eens per week twee kilo haalt, zou dat toch moeten passen in elk vriesdingetje... En kvv is ook wel makkelijk te voeren. Ikke blij  :)
Door NoRo
#1077994
Ze hebben tot zo'n 2 maanden geleden half kvv / half barf gekregen, als de buurvrouw ze voert omdat wij een weekendje weg zijn krijgen ze ook kvv. Kvv was meestal carnibest en dat ging er prima in (alle kvv eigenlijk wel). Maar ik ga een dezer dagen voor de zekerheid weer beginnen met af en toe kvv voeren zodat ze weer een beetje wennen inderdaad. (Breng ze maar niet op ideeën, ze doen al een beetje moeilijk de laatste tijd en ik was net zo blij met het idee dat ze carnibest zouden gaan eten tijdens mijn reis  ;))
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door