Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joss
#1071845
Sem heeft eergisteren waarschijnlijk gevochten en kwam met wat bloed op zijn hoofdje terug. Toch leek hij geen last te hebben en vrolijk als altijd heeft ie gegeten en gespeeld. Echter keek ik hem net eens goed aan en tot mijn schrik is zijn hele hoofdje opgezet. Vooral boven zijn oogleden en de bovenkant van zijn neusje. Hij heeft er gewoon een bolletje vocht zitten. Hij lijkt er geen last van te hebben in die zin, dat hij ook nu gewoon eet en vrolijk is. Uiteraard vind ie het niet prettig als ik eraan zit, maar hij laat het wel toe. Ik zit nu een beetje met een dilemma, want als ik met hem naar de da ga, dan wordt dat (weer) een enorm drama. Hij is ten eerste haast niet in een kattenmandje te krijgen en eenmaal erin zal hij steeds proberen eruit te breken, als het moet met grof geweld. Maar ik weet ook niet of ik dit ff op zijn beloop kan laten en wachten of de zwelling afneemt. Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1071847
Ik zou zeker een antibiotica kuur halen want dat is gewoon aan het ontsteken.
Bel je DA even en leg het aan hem uit en misschien hoef je hem niet eens mee te nemen.
Gebruikersavatar
Door Joss
#1072138
De zwelling is iets afgenomen, maar de da wil hem toch even zien morgen. Antibiotica gaat ie sowieso krijgen en misschien is het zelfs nodig om het in te kerven zodat de troep eruit kan lopen. Ik zelf denk dat dat niet nodig zal zijn want het is niet echt gespannen en hij zit er ook niet steeds aan, maar ja ik ben geen da, dus ik wacht wel af.

Morgen even mijn gevechtspak aan, want hij zal niet echt welwillend zijn als het kattenmandje tevoorschijn komt.  ::)
Door verwonderd
#1072165
[quote="Joss"]
De zwelling is iets afgenomen, maar de da wil hem toch even zien morgen. Antibiotica gaat ie sowieso krijgen en misschien is het zelfs nodig om het in te kerven zodat de troep eruit kan lopen. Ik zelf denk dat dat niet nodig zal zijn want het is niet echt gespannen en hij zit er ook niet steeds aan, maar ja ik ben geen da, dus ik wacht wel af.

Morgen even mijn gevechtspak aan, want hij zal niet echt welwillend zijn als het kattenmandje tevoorschijn komt.  ::)
[/quote]Ik heb het mandje meestal gewoon ergens staan. Ze gaat er soms zelfs in liggen. Ik geef haar af en toe iets in het mandje en betrek het mandje bij het spelen. Mss een ideetje, mss niet voor morgen maar voor een andere keer? Het schijnt ook goed te zijn om af en toe een ritje met poes te maken. Met mandje in de auto.  :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1072224
ik heb de reistassen ook gewoon in de woon- en slaapkamer staan. otje slaapt nog wel eens in de tas van de sienmobiel. zo zit er altijd hun luchtje aan, en ik hoef ze niet in een eng ding te stoppen als we naar de dokter gaan.
sien wil nog wel eens ineens onder het bed gaan kamperen als ik met de tassen in de weer ben, maar ik ben haar meestal voor. bij mij is het "niet zeuren, maar gewoon de tas in. grommen mag best, maar meppen doe je maar in je eigen tijd."
die tactiek werkt hier wel, maar ze zijn ook van jong af aan in de dingen bijna overal mee naar toe genomen.
Door Rianne145
#1072324
Succes!

Ze zijn hier ook niet heel blij met het kattenmandje, wat ik doe is ze overvallen, dus verrassen. Ik ze als ik het weet de bakjes een dag van te voren in de woonkamer en als ze er dan voorbijkomen pakken en in het mandje 'smijten' voor ze het doorhebben wat er nou precies is gebeurt. De een kan ik er wat in duwen terwijl het mandje gewoon op de grond staat, de ander pak ik in haar nekvel en kantel het bekje zodat de opening naar boven is, dan werkt de zwaartekracht ook nog een beetje mee. Ik probeer ze vooral niet de kans te geven in paniek te raken. Heel veel sterkte
Gebruikersavatar
Door Joss
#1072453
We gaan het zien, ik ga ook voor de onverwachte aanpak... Even mandje strategisch neerzetten, Sem even op pakken om te knuffelen en dan hopelijk in 1 welgemikte beweging in het mandje.

't Klamme zweet breekt me nu al uit...  :(

Ik weet het, ik moet niet zo mutsen, maar Sem is een hele gevoelige kat en dagelijks ben ik bezig om zijn vertrouwen te vergroten. Toen hij gecastreerd moest worden is hij een stukje vertrouwen kwijtgeraakt denk ik. Hij was altijd al gevoelig, maar dit heeft zijn angst voor vreemde dingen wel verergerd. Voorbeeld : We hebben dolbysurround laten installeren en de basbox staat dus op de grond, niet al te ver van zijn favoriete ligplekje af. Toen we het systeem gingen testen en de bassbox dus trilde, sloeg Sem bijna op tilt, verwilderde ogen en compleet aan de grond genageld. Bas schrok ook maar ik kon hem sussen omdat ik gewoon rustig bleef en hij me vertrouwde. Toen ik echter Sem wilde sussen keek ie me aan alsof ik die enge geluiden maakte en ging op de rekken. Het heeft zeker een week geduurd voordat ie doorkreeg dat het niets engs was. 
Ik heb sindsdien extra veel tijd en liefde in hem gestoken om zijn vertrouwen wat op te krikken en sinds zijn broertje er niet meer is lijkt die opwaartse spiraal steeds meer door te zetten. Waar ik ben is hij ook en ik weet gewoon dat ik met deze actie zijn vertrouwen weer een fikse knauw geef en dat vind ik heel erg, ook al is dit noodzaak.
Laatst gewijzigd door Joss op zo 19 okt 2008, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Joss
#1072795
Tja soms zit het mee en soms zit het tegen....  :-X

Het onverwachte element werkte, hij ging zonder morren in het kattemandje. Maar toen ik hem oppakte begon het.... Janken, met alle macht proberen uit te breken en gewoon blind zijn van angst. Ik dacht even handig te zijn en zette hem op de passagiersstoel zodat hij mij kon zien. Dat ging redelijk, totdat hem het ritje toch te lang duurde en hij keihard met zijn opgezollen hoofdje tegen het deurtje begon te rammen. Je kan het bijna wel raden... De wond sprong open en ik had ineens een straal pus op mijn arm liggen  :-X :-X Bah wat een stinkerij zeg. Bij de DA aangekomen moest ie er dus even uit en hij vluchtte direct in mijn armen (zo lief, ik was direct al het voorgaande vergeten) Hij kreeg een injectie en een kuur en ja het pus hoefde er niet meer uitgedrukt te worden want dat lag keurig op de mouw van mijn jas te stinken.  ::)

Hij ging ook redelijk makkelijk weer in het mandje, maar eenmaal weer in de auto brak de hel los. Ik heb de auto aan de kant moeten zetten want het was voor hem echt de dood of de gladiolen en ik heb hem er maar uit gelaten, hij vluchtte direct op mijn schoot en bleef heel stil zitten met zijn hoofdje in mijn jas gedrukt. Mooi dacht ik, nu snel naar huis. Het ging prima, af en toe keek hij even op en mauwde wat, maar hij bleef netjes zitten, zijn lijfje heel stevig tegen me aan gedrukt. Maar toen ik bijna thuis was en een grote flauwe bocht moest nemen, keek hij door het raam en toen gebeurde het.... Hij liet zijn plas lopen.... :-[ :-[
Ach nou ja kon er ook nog wel bij, eenmaal thuis, heb ik hem zonder problemen naar binnen kunnen loodsen en binnen was al het leed geleden. Hij vluchtte even snel de trap op, maar toen ik hem riep kwam ie direct weer naar beneden en overlaadde me met (pus)kopjes... Dus hij heeft het me vergeven, gelukkig maar. Eind goed, al goed !!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1072807
arme sem! hij moet echt doodangsten hebben uitgestaan als hij van angst zn plas liet lopen.
geef hem maar een dikke kus, en kroel hem maar goed.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1072816
Arme kat. En wat en schatje is hij dan toch, om jou dan toch maar kopjes te geven.
Okay, het zijn dan wel puskopjes, maar wel o zo lief!
En ja, die plas kan er dan ook nog wel bij.

Sterkte met hem, en het schoonmaken van je jas.
Door Hekate
#1072823
Ach germ. Wat heerlijk dat jij er lekker nuchter onder blijft en je kat niets kwalijk neemt. :) En gelukkig zit het ergste er op voor hem nu.

Hopenlijk is hij snel weer helemaal de oude!
Door flin
#1072847
oef, arm dier, arme jij...wat 'n stress...

is't nog een idee om 'm in een stilstaande auto te wennen aan 't fenomeen : op reis?
  desnoods los in de auto?

'k vrees dat de stress de volgende rit alleen maar erger wordt? en soms moet 't? bah, vreselijk!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door