Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#1071127
Hallo,

Onze nieuwe aanwinst is nu bijna een week bij ons en willen gaan overschakelen naar CB. Mijn vraag is dan ook, gaan we hem helemaal overzetten op CB of gaan we 50 % brokken geven en 50 % CB? Oftewel, s'morgens brokken en savonds CB?

Ik las in een ander topic dat pups langzamer groeien die CB krijgen t.o.v. pups die brokken krijgen.

Graag jullie meningen
Door Els77
#1071189
Hallo,

Ik heb een pup van inmiddels bijna 6 maanden.
In het begin gaf ik 's ochtends en 's avonds Carnibest en tussendoor wat brokjes. Dit kregen de pups bij de fokker ook.
Maar al na een paar weken at ze eigenlijk die brokjes helemaal niet meer. Ja, als het bijna weer tijd was voor de Carnibest. Dus dan haalde ik ze snel weg.
Ik ben dus al snel overgegaan op alleen Carnibest, 's ochtends en 's avonds, en dat bevalt prima.
Dat doe ik nu nog steeds. Ze krijgt 2x per dag eten.
Als ik jou was, zou ik hem meteen helemaal overzetten op Carnibest.

Over het groeien: ik dacht dat de pups niet echt langzamer groeiden van KVV, maar alleen gelijkmatiger. Dus minder last van groeispurten en de bijbehorende groeipijnen. Bij Joy heb ik ook nooit gemerkt dat ze last heeft van groeipijn.
Zij groeit op Carnibest erg goed, moet ik zeggen.

Veel plezier en succes met jullie puppy  :) !
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1071199
gewoon lekker gelijk helemaal over op de carnibest!!!
Ze groeien heel mooi en gelijkmatig...
dus ik zou de brokjes de deur uitdoen en lekker kvv geven!
Door MDO
#1071312
Hij heeft vanmorgen een theelepeltje CB gekregen bij zijn brokken. Zijn jullie wel in en keer overgegaan?
Door *wendy*
#1071332
[quote="Laura2004"]
Ik zou gewoon in één keer volledig overgaan op bp, dat kan geen enkel kwaad  ;)
[/quote]

Hihi waar het hart vol van is................... ;D

Maar goed, ik zou ook in 1x overgaan.  ;)
Door Laura2004
#1071337
[quote="*wendy*"]
Hihi waar het hart vol van is................... ;D

Maar goed, ik zou ook in 1x overgaan.  ;)
[/quote]
;D ;D op CB bedoelde ik  :P
Door Nynke
#1071558
[quote="Laura2004"]
;D ;D op CB bedoelde ik  :P
[/quote]


:D :D :D :D :D 

ik zou ook volledig overgaan op CB en de brokken doneren aan het asiel o.i.d.
Door Laura2004
#1071780
[quote="Stabij Benthe"]
onze pup is sinds vandaag over op carnibest, hebben we ook in een keer gedaan.
Ze vind het harstikke lekker, en heeft nog nergens last van.
[/quote]
De meeste honden hebben ook nergens last van hoor, mijn hond en die van mijn moeder zijn cold turkey overgegaan op barf en hebben nergens last van gehad, het ging vanaf dag 1 fantastisch  ;)
Door Beppie1
#1071782
Wij zijn ook meteen na aankomst van de pup overgestapt op CB. En smullen dat ze deed
Geen last gehad van gewenproblemen, nergens van

En ze is heel mooi gelijkmatig gegroeit, echt goed bijna niet slungelig(bijna haha)
Door MDO
#1071903
ok, allemaal positief dus :)

Maar ze krijgen dan wel een flink portie meer. Vandaag mengen we nog wat en morgen helemaal over :D

Maar ze krijgen dan wel een flink portie meer, niet dat het niet opgaat.... 180 gr brokken per dag tegen 350 gr CB, is wel een lekkere bak vol.

Merkten jullie ook verandering in gedrag? Bijvoorbeeld rustiger of juist drukker?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1071932
je hoeft toch niet gelijk zoveel meer te geven. dan bouw je dat toch effies op.
Iedere dag wat erbij.
Grote kans dat er wordt gespuugd als je ineens veel meer geef.
Hier althans wel
Door Mevroi Kruim
#1072459
[quote="MDO"]
ok, allemaal positief dus :)

Maar ze krijgen dan wel een flink portie meer. Vandaag mengen we nog wat en morgen helemaal over :D

Maar ze krijgen dan wel een flink portie meer, niet dat het niet opgaat.... 180 gr brokken per dag tegen 350 gr CB, is wel een lekkere bak vol.

Merkten jullie ook verandering in gedrag? Bijvoorbeeld rustiger of juist drukker?
[/quote]

Brokken bevatten nog geen 10% water en versvoer wel 70%, dat moet je niet vergeten in je berekeningen. Daarom lijkt het veel meer maar qua voedingsstoffen is het gelijk (nou ja, beter natuurlijk  :D). Je pup hoeft alleen veel minder te drinken omdat ze haar water al via de voeding binnenkrijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door