Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ingrid-Ben
#1071481
Hoi allemaal,
We zijn nu sinds donderdag over op het kvv, een zeer goede beslissing.  Onze dalmatier van 16 wkn zat eerst op RC brokken , 3 x 150 gram.
Daar poepte hij zo'n 10 x per dag van. Nu op Duck poept hij een stuk minder, nog maar 3 x per dag.
We zijn nu 2 dagen met Duck bezig geweest en gaan nu ook over op Carnibest,
dit is iets makkelijker te krijgen hier, en we willen toch wat meerdere soorten blijven voeren.
Hij was gelijk helemaal gek van het kvv , hij werd er gewoon wild van, ook geen diaree gehad, super.
Nu geven we hem 3 x p/d 150 gram kvv, maar hij blijft vragen om meer.
Hij werkt het ook in no time naar binnen.
Hoeveel mag een hond van 16 wkn oud en 16 kg eigenlijk?
We vinden hem wel iets te mager.
Kunnen we ook nog tussen doortjes geven? en wat?
Groetjes
Ingrid-Ben en een zeer gelukkige Dustie
Laatst gewijzigd door Ingrid-Ben op za 18 okt 2008, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1071525
10 x per dag poepen?? Jeetje da's wel erg veel!
Fijn dat ie de kvv zo lekker vindt
Als je denkt dat je hond honger heeft en je vindt hem al te mager dan geef je hem toch gewoon meer.
Voeren met je ogen, althans ze deed ik het met de puppen..
Tussen door kan je eens een lekkere penslap geven, is ie een poosje zoet mee..
Of wat kippenekken, karkas..
Door marsieyenna
#1071526
Een pup mag tussen de 50 en 100 gram van het lichaamsgewicht wat hij nu heeft aan eten op een dag.
Dat betekent dat jullie pup tussen de 16 keer 50 en 16 keer 100 gram per dag mag eten.
Dus als hij 450 gram krijgt heeft hij echt nog wel honger, en is het logisch dat hij blijft vragen.
Ik zou het gaan verhogen naar ongeveer 800 gram per dag.
Zelf vind ik dat kvv meer aanzet dan barf, maar ik weet niet of dat algemeen zo is.
Als je het geleidelijk verhoogd zie je vanzelf of het genoeg of teveel of te weinig is.
Ik merk aan de pups altijd als ze meer nodig hebben dat ze lastiger en onrustiger worden, zodra ik de hoeveelheid weer aanpas,merk ik meer rust.,
Aangezien de pup in gewicht groeit moet je ook de hoeveelheid Carnibest of ander kvv verhogen.

Marijke
Door Ingrid-Ben
#1071897
Jeetje, wat mag hij veel.
Dus vandaar dat hij honger heeft.
We gaan snel naar de 800 gram p/d met Carnibest.
We waren al meer aan het geven, dat wordt nu nog meer.
Gaat goed komen.
Groetjes en bedankt namens Dustie.
Door Boefies
#1071941
Ja, als hij 16 kgs weegt dan krijgt hij wel weinig..  ;)

Onze pup weegt nu denk ik zo'n kg of 8 en krijgt 3 x 160 gram per dag en dat is ook geen dikkertje!  ;D

Straks met ongeveer een jaar dacht ik (als hij volwassen en uitgegroeid is) moet je het eten weer een beetje langzaam afbouwen. Maar nu die groeit (als pup)  moet hij dacht ik 5 tot 7 % van zijn lichaamsgwicht eten. En als hij volwassen is 2 tot 3 % van zijn lichaamsgewicht.
Door Stabij Benthe
#1072341
3 x 160? hmm :confused1:
Nou begin ik te twijfelen aan wat wij geven...

Onze pup is 12 weken en weegt ong 7 kilo. We zijn sinds gister over op carnibest. Op de site stond tussen de 40 en 60 gr per kilo lichaamsgewicht, dus we zijn uitgegaan van 40 gr per kilo.

nu krijgt ze dus 4x ong 70 gram (niet helemaal precies soms iets meer)
Is dit dan niet te weinig?
Ze blijft wel om meer vragen meer vragen maar denk eigenlijk dat dit meer is omdat ze het zo lekker vind. Elke keer als wij de keuken inlopen, komt ze achter ons aan.
Door Boefies
#1072580
[quote="Stabij Benthe"]
3 x 160? hmm :confused1:
Nou begin ik te twijfelen aan wat wij geven...

Onze pup is 12 weken en weegt ong 7 kilo. We zijn sinds gister over op carnibest. Op de site stond tussen de 40 en 60 gr per kilo lichaamsgewicht, dus we zijn uitgegaan van 40 gr per kilo.

nu krijgt ze dus 4x ong 70 gram (niet helemaal precies soms iets meer)
Is dit dan niet te weinig?
Ze blijft wel om meer vragen meer vragen maar denk eigenlijk dat dit meer is omdat ze het zo lekker vind. Elke keer als wij de keuken inlopen, komt ze achter ons aan.
[/quote]

Dat van Carnibest kan kloppen hoor! Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar die dierenspeciaalzaak heeft het mij destijds toen ik het ook gebruikte uitgelegd, maar ik kan niet meer precies zeggen hoe het zat.
Maar het komt er zeg maar op neer dat Carnibest zo bereid is dat je er minder van hoeft te voeren dan de andere KVV soorten.
Dus dat hij zo weinig Carnibest krijgt kan wel kloppen hoor!  :)
Door boskat
#1072640
Onze pup is 12 weken en weegt ong 7 kilo.
We zijn sinds gister over op carnibest.
Op de site stond tussen de 40 en 60 gr per kilo lichaamsgewicht, dus we zijn uitgegaan van 40 gr per kilo.

Dat zijn inderdaad de richtlijnen voor Carnibest,
Je kunt dus altijd ietsje meer geven ,als de hond honger blijft houden en iets te mager is,het blijft voeren met je ogen ook,de ene hond heeft meer nodig dan een andere
16 kg lichaamgewicht,komt neer op:
16x40= 640 per dag
16x60= 960 gram per dag
Je kunt eerst met de 640 gr per dag beginnen,blijft de pup dan te mager ,kun je het wat opvoeren ,zeg maar 50 gram ,of zoiets

Maar nu heeft de pup inderdaad te weinig eten :-)
Laatst gewijzigd door boskat op ma 20 okt 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
#1072650
[quote="Stabij Benthe"]
3 x 160? hmm :confused1:
Nou begin ik te twijfelen aan wat wij geven...

Onze pup is 12 weken en weegt ong 7 kilo. We zijn sinds gister over op carnibest. Op de site stond tussen de 40 en 60 gr per kilo lichaamsgewicht, dus we zijn uitgegaan van 40 gr per kilo.

nu krijgt ze dus 4x ong 70 gram (niet helemaal precies soms iets meer)
Is dit dan niet te weinig?
4x 70 gram is zelfs meer dan ze zou mogen hebben.maar het is een richtlijn,dus dat kan als je pup te mager is of honger houdt wel nodig zijn
[/quote]
Door Bullmastiff gek
#1072744
Een pup moet ongeveer, afhankelijk van zijn leeftijd.
Tussen de 40 en 60 gram Kvv per kg lichaamsgewicht, hou in de gaten dat een hond van acht weken meer nodig heeft dan een halfwas pup, van zeg een maand of vier vijf, uiteindelijk moet je natuurlijk wel iets gaan afbouwen, want een volwassen hond heeft ongeveer tussen de 20 en 30 gram Kvv nodig per kg lichaamsgewicht!

En met je ogen voeren inderdaad, als ie iets te mager word dan wat bijgeven, maar hou in de gaten dat in principe geen enkele pup genoeg heeft, ik bedoel een pup stopt niet met eten, al geef je hem een kilo per dag! Ze kunnen zich echt over- eten!
Dus honger houden ze altijd,
Door MDO
#1072775
[quote="marsieyenna"]
Een pup mag tussen de 50 en 100 gram van het lichaamsgewicht wat hij nu heeft aan eten op een dag.
Dat betekent dat jullie pup tussen de 16 keer 50 en 16 keer 100 gram per dag mag eten.
Dus als hij 450 gram krijgt heeft hij echt nog wel honger, en is het logisch dat hij blijft vragen.
Ik zou het gaan verhogen naar ongeveer 800 gram per dag.
Zelf vind ik dat kvv meer aanzet dan barf, maar ik weet niet of dat algemeen zo is.
Als je het geleidelijk verhoogd zie je vanzelf of het genoeg of teveel of te weinig is.
Ik merk aan de pups altijd als ze meer nodig hebben dat ze lastiger en onrustiger worden, zodra ik de hoeveelheid weer aanpas,merk ik meer rust.,
Aangezien de pup in gewicht groeit moet je ook de hoeveelheid Carnibest of ander kvv verhogen.

Marijke


[/quote]

Een pup mag volgens CB tussen de 40 en 60 gr per lichaamsgewicht per dag.

Dus als je pup nu 16 kg weegt, mag hij dus tussen de 16 x 40 = 640 of 16 x 60 = 960 per dag hebben.

Kijk goed naar je pup, als hij iets te dik wordt, wat terugschroeven.

gr
Door Do
#1072776
en vergeet niet ook met het gewicht mee te gaan!!
dus de pup zal volgende week meer wegen en het voer zal ook meer moeten worden
je voert met de ogen
tussen de 40 en 60 .....maar mischien heeft de pup 65 nodig|?
Door Ingrid-Ben
#1072916
Thanks allemaal,
We zijn weer iets wijzer geworden, wel geschrokken dat we veel te weinig gaven. :(
Onze Dustie heeft nu de afgelopen 2 dagen een kilo p/d gehad in 3x.
Hij bloeit weer helemaal op en heeft energie voor 10, heerlijk gewoon.
Nu weer terug naar de regelmaat en op de 3x p/d 300 gram, en goed kijken naar zijn ontwikkeling.
Verders zijn we erg blij dat alle brokken de deur uit zijn en dat we op het kvv zitten, ook totaal geen last gehad van de race, ook niet nu we met meerdere merken toch bezig zijn ( Carnibest/Duck/Smuldier?Rodi) voor alle afwisseling.
Gaan ook wel wat fruit geven en af en toe wat vis en gevogelte in zijn geheel.
Het is gewoon heerlijk om ons ventje zo te zien genieten van zijn eten en het kluiven.
Wij zijn om en Dustie ook. ;) :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door