Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1071018
Nadat mij is afgeraden om long te drogen (omdat dit nogal moeilijk te snijden is) vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het drogen van kopvlees.
Door *Natasja*
#1071028
Ja, ik droog het weleens. Mijn ervaring is dat het wel wat vetter blijft (meestal vries ik het na het drogen een paar dagen in, dan droogt het nog wat verder uit) en ik heb het meestal zo'n 10 uur in de oven (op 50 graden). Ik knip het overigens altijd in stukjes met mijn multifunctionele huishoudschaar van Gardena.
Door Fynn
#1071029
Ik heb pas ook long gedroogd en heb de long gesneden toen het nog niet helemaal ontdooit was.
Dan krijg je ook dunnen plakjes hoor.
Ik las laatst hier dat iemand een snijmachine had voor het snijden van vlees en dergelijke.


Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Laura2004
#1071030
*Natasja* schreef: Ja, ik droog het weleens. Mijn ervaring is dat het wel wat vetter blijft (meestal vries ik het na het drogen een paar dagen in, dan droogt het nog wat verder uit) en ik heb het meestal zo'n 10 uur in de oven (op 50 graden). Ik knip het overigens altijd in stukjes met mijn multifunctionele huishoudschaar van Gardena.
Is het een fijne schaar??? Zo ja, dan zou ik heel graag willen weten waar jij hem hebt gekocht en hoe duur hij was (mag ook in een pb ;))
Door *Natasja*
#1071033
Laura2004 schreef: Is het een fijne schaar??? Zo ja, dan zou ik heel graag willen weten waar jij hem hebt gekocht en hoe duur hij was (mag ook in een pb ;))
Ja, het is een ontzettend fijne schaar. Ik heb hem bij Welkoop gekocht, prijs weet ik niet precies meer, maar was volgens mij tussen de 15 en 20 euro. Dit is hem: http://www.gardena.com/opencms/opencms/ ... 8500037006

Ik knip er kipkarkas, parelhoenkarkas, spiervlees, runderhart, kort gezegd: alles mee. Nu ga ik proberen om er een stuk lamsrib mee doormidden te knippen, ik laat je zo weten of het gelukt is  ;)


Mmmmmh, de link werkt een beetje traag bij mij  :-\ Je kunt ook naar http://www.gardena.nl en dan bij zoeken intoetsen: huishoudschaar. Je krijgt dan 1 gevonden produkt: de snip snap huishoudschaar.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op vr 17 okt 2008, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1071038
Laura2004 schreef: Nadat mij is afgeraden om long te drogen (omdat dit nogal moeilijk te snijden is) vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het drogen van kopvlees.
Long is lastig verwerken, maar dan ga ik met Rian mee, als het nog iets bevroren is dan snij je het net zo simpel weg.

Kopvlees drogen was hier niet zo'n succes. Bleef vrij taai en vet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1071041
Laura2004 schreef: Nadat mij is afgeraden om long te drogen (omdat dit nogal moeilijk te snijden is) vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het drogen van kopvlees.
long vind ik juist heel gemakkelijk om te drogen ;). Ik snij het half bevroren in plakken of repen, laat het ongeveer 5 uur drogen en knip het dan gewoon met een keukenschaar in de gewenste stukjes, en laat het verder drogen. Gaat goed hoor :)
Op deze manier droog ik ook lever, hart, kip, zalm en soms spiervlees
Door Linneke
#1071047
Van de dingen die ik droog is long voor mij favoriet. Zelfs al is het helemaal ondooit dan kun je met een schaar er nog wel stukjes van af knippen. Maar half bevroren door de snijmachine is ideaal.
Door Nynke
#1071106
ik heb ook een snijmachine, die mag je wel lenen  :D :D :D 
ik gebruik hem alleen maar om te drogen vlees in mooie plakjes te snijden en ik heb mijn droogmachine ook al uitgeleend  ::) ::) ::)      ;)

ik heb nog nooit kopvlees gedroogd  :-\ :-\  geloof ik  ::)
Door Laura2004
#1071107
Nynke F schreef: ik heb ook een snijmachine, die mag je wel lenen  :D :D :D 
ik gebruik hem alleen maar om te drogen vlees in mooie plakjes te snijden en ik heb mijn droogmachine ook al uitgeleend  ::) ::) ::)      ;)

ik heb nog nooit kopvlees gedroogd  :-\ :-\  geloof ik  ::)

Nynke, waarom vond jij long nou niet ideaal om te drogen? Ik weet het ffies niet meer.....
Gebruikersavatar
Door pike
#1071148
Ik droog juist bij voorkeur long om als beloningssnoepjes te gebruiken. Even uit de vriezer, zeker niet te lang want het ontdooit héééél snel. Een uurtje is echt al meer dan genoeg. Dan is het nog stevig en heel goed in ieniemienie stukjes te snijden. Snel op de roosters leggen anders plakt het allemaal aan elkaar! HEt droogt lekker snel.
Kopvlees heb ik nog nooit gedroogd en ga ik ook niet doen, er zit overal vet tussendoor en dat vind ik nooit een succes in de droogmachine. Verder vind ik het een ramp om dat taaie spul in stukken te snijden, laat staan in ieniemienie beloninkjes.  ;)
Door Laura2004
#1071156
Als kopvlees zo vet is ga ik het niet doen, want ik heb de droogmachine al te leen en ik heb geen zin om dat ding helemaal vies te maken, dus ik ga misschien long proberen en anders koop ik gewoon kipfilet en wat rundvlees...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1071239
Laura2004 schreef: Als kopvlees zo vet is ga ik het niet doen, want ik heb de droogmachine al te leen en ik heb geen zin om dat ding helemaal vies te maken, dus ik ga misschien long proberen en anders koop ik gewoon kipfilet en wat rundvlees...
Als je een beetje geschikt (makro??) aan zalmfilet kunt komen, is dat ook een aanrader en de honden zijn er dol op ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door