Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Seertje
#1052351
Hallo,
ik wilde graag weten hoe het zit met de acceptatie van deze producten van Herby door de katten van BP.
Zou ze graag voor het eerst willen bestellen, om het dan ipv Bibi te voeren.
Door YaYa
#1052410
Die van mij zijn ook niet helemaal overtuigd van de mixen. Het gaat wel als ik het meng met cb en blikvoer. Maar anders eten ze het echt niet.
Door maddoc
#1052462
de kip/eend valt het meest in de smaak hier,

de botmix met haas en konijn eet er maar een vd katten en ook maar een vd honden.
De botmix zalm is ook nogal uitgesproken van smaak/geur (ook heel anders dan een zalmmootje) en valt ook maar bij een paar vd katten in de smaak en een vd honden vindt het ook maar zo.

ik zou je dus als eerste de kip/eend aanraden om te proberen,
en misschien gewoon van alle 3 een kilootje proberen (en dan in kleinere porties invriezen), elke kat is toch weer anders en soms moeten ze er ook even aan wennen.
Door brie
#1053374
Ik heb toevallig net 4 kilo botmix1 van herby in porties staan te verpakken...alle katten zaten om me heen te schooieren, ze aten het allemaal..
De zalmmix wordt hier ook goed gegeten.
Botmix 2 heb ik ook ooit eens gehad, maar ik vond de stukken te groot en het wordt hier maar door 1 kat goed gegeten, de rest eet het wel, maar dan gemengd met wat blikvoer of vis uit blik.
Ooit heb ik eens een keer de vleesmixen geprobeerd. Die gaan er bij de honden wel in, ook bij 1 van de katten (maar die doe ik ook een plezier met een lapje pens) de rest van de katten eet het niet.

Botmix 1 en botmix zalm vind ik dus persoonlijk wel een goede optie om mee af te wisselen. De rest niet.

Voor de rest heeft herby zo'n mooie afwisseling in zijn soorten, ze eten hier vrijwel alles qua spiervlees en botten. (van sommige soorten alleen de ribbetjes en nekjes omdat het anders wel te hard wordt)
Door YaYa
#1070545
Ondertussen zijn we een stukje verder. Zijn ze gewend aan mijn eigen 'kvv' waar dus ook de botmixen inzitten en het gaat super. Dus ze eten nu botmix 1 en 2 en ook de zalmmix.
De mixen met pens erin moeten ze echt niet.
Door YaYa
#1070676
Gaat ook goed en ik ben er hartstikke blij mee. Het is alleen wel veel werk omdat ze met z'n allen 900 gram per dag eten. Dus een flinke hoeveelheid. Dus ik moet behoorlijk wat tijd in het malen steken. Misschien komt er oooooooooit nog eens een tijd dat ze weten waar hun kiezen voor dienen en zelf alles goed kunnen kauwen/eten :P
Door boskat
#1070959
heb een vraag over de botmix van Herby

De katten hier krijgen Carnibest,maar wil wel eens een botmix gaan proberen
Die kun je dan zo geven zonder verder iets erbij?
Of moet je gaan mengen ,met bv orgaan of iets dergelijks?
Misschien een stomme vraag ,maar uuuhhh, geef ze alleen wel eens een kippenekje ,er wordt van gegeten ,met mate,is teveel werk voor de dames en heren
En hoe grof is het,moet ik het nog malen,dat is wat ze het liefst willen als ze kippenek krijgen,hak het al heel fijn,heb het ook al eens gemalen(keukenmachine kapot,was al een oudje),maar toch) toen ging het vlot naar binnen,maar waag er mijn nieuwe keukenmachine niet aan,voor die luie beesten >:( ;D
Laatst gewijzigd door boskat op vr 17 okt 2008, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1071162
boskat schreef: heb een vraag over de botmix van Herby

De katten hier krijgen Carnibest,maar wil wel eens een botmix gaan proberen
Die kun je dan zo geven zonder verder iets erbij?
Of moet je gaan mengen ,met bv orgaan of iets dergelijks?
Misschien een stomme vraag ,maar uuuhhh, geef ze alleen wel eens een kippenekje ,er wordt van gegeten ,met mate,is teveel werk voor de dames en heren
En hoe grof is het,moet ik het nog malen,dat is wat ze het liefst willen als ze kippenek krijgen,hak het al heel fijn,heb het ook al eens gemalen(keukenmachine kapot,was al een oudje),maar toch) toen ging het vlot naar binnen,maar waag er mijn nieuwe keukenmachine niet aan,voor die luie beesten >:( ;D
als je bedenkt dat de botmiks (behalve de zalmmiks) bestaat uit 70% bot en 30% vlees, dan zou 'k er idd wat vlees bijgeven,
orgaan zou idd ook kunnen, maar in de carnibest zit ook al flink orgaan, dus dat zou 'k niet overdrijven...
de botmiks is al gemalen, dus daar hoef je dan weinig meer aan te doen, eten je katzels wèl grotere lappies vlees? dan kunnen ze miss wat makkelijker wennen om steeds wat groter stukken voor hun neussies te krijgen?
of hebben ze alleen een probleem met bot knagen? dan blijft 't idd nog even hakken geblazen, en dan steeds wat grover.... :)
Door boskat
#1071524
Ze eten carnibest,maar bedacht dat het wel goed voor hun gebit zou zijn om ook eens wat anders te eten,iets grover gemalen/gehakt vlees/bot
Kippenekjes/vleugeltjes ,hak ik ook voor ze,maar ze zijn meestal te lui om te kauwen,totdat het heel fijn gehakt of gemalen wordt,dan gaat het er goed in,ze krijgen nu lamshart in blokjes ,dat gaat meestal wel vrij vlot naar binnen
Soms een blokje rundvlees/kipfilet of soepvlees ,als ze dan bij me staan te schooieren,dat eten ze dan ook lekker op,maar ze hebben nog nooit grotere lappen gehad
Laatst gewijzigd door boskat op za 18 okt 2008, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1071733
boskat schreef: Ze eten carnibest,maar bedacht dat het wel goed voor hun gebit zou zijn om ook eens wat anders te eten,iets grover gemalen/gehakt vlees/bot
Kippenekjes/vleugeltjes ,hak ik ook voor ze,maar ze zijn meestal te lui om te kauwen,totdat het heel fijn gehakt of gemalen wordt,dan gaat het er goed in,ze krijgen nu lamshart in blokjes ,dat gaat meestal wel vrij vlot naar binnen
Soms een blokje rundvlees/kipfilet of soepvlees ,als ze dan bij me staan te schooieren,dat eten ze dan ook lekker op,maar ze hebben nog nooit grotere lappen gehad
smeerkezen idd.... ;D ;D
moeite...nuh....liever niet....

voor 't gebit zou toch wat werk verricht moeten worden? lamshart, en kipfilet, 's echt heel zacht,
zoek dan 's in 'n stuk kwartel of jong kipje? en niet teveel hakken? laat ze maar werken hoor!
Door boskat
#1072305
voor 't gebit zou toch wat werk verricht moeten worden? lamshart, en kipfilet, 's echt heel zacht, zoek dan 's in 'n stuk kwartel of jong kipje? en niet teveel hakken? laat ze maar werken hoor!


Zal het eens op de kop proberen te tikken,voor die luiaards:-)
Eerst maar eens een stuk kwartel ,deze week maar op de markt gaan kijken, in Leeuwarden
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door