Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1053138
Ik wil de ontlasting van Falco laten testen op giardia, omdat ie zo'n 3 weken last heeft van losse ontlasting en diarree. Ik ben nu zijn bot aan het malen, en sindsdien is de ontlasting weer goed.
Is giardia altijd aan te tonen, of moet ik voor zo'n test ook 'slechte'ontlasting gebruiken? Iemand die dit weet?
Door Juul
#1070007
Komt even goed voor bij volwassen dieren, maar meestal hebben die er nagenoeg geen last van.
En omdat Falco de laatste tijd wat slecther verteerde en regelmatig diarree had, wilde ik het even zeker weten, vorig jaar heeft ie het ook gehad.
Door kojak
#1070208
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#1070823
Nee, gelukkig niet. Bespaart mij weer een groooote schoonmaak. Aan de andere kant blijft de vraag waarom ie af en toe zo slecht verteerd. Ik ga maar een lijstje maken met wat ie precies eet en wat zijn reactie daarop is.

Hij is zowieso gevoelig, zaterdagavond op bussloo in een dooie vis liggen rollen. Krijgt ie in de loop van zondag op kop, schoft en schouders heel veel kleine bultjes, nu zijn ze bijna weg. Hij moest al overgeven van vis, de buitenkant kan er blijkbaar ook niet tegen.  :(
Door kojak
#1071145
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door