Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#107021
Beau zit nu 5 weken op kvv [energique] en het gaat super goed met hem! Het enige wat me opvalt is dat hij vaak verschillende substanties en hoeveelheden poept. Soms maar 1 keer per dag 2 kleine, donkere keutels, andere keer 3 keer per dag flinke hopen. Laatst had ie zelfs waterige diaree en hij was niet ziek ofzo.
Hoort dit nog steeds bij de overgang naar kvv? En hoe lang duurt dan de gewennigsperiode voor de darmen?
Groet,
Vivian
Door Lupa
#107030
dat verschilt per hond, mijn honden bv hebben nooit laats gehad van bij verschijsels.
mischin zou je een bot af en toe kunnen geven, dat maakt de poep wat stijviger.
Door Truus
#107049
Hoi Vivian, je zou een beetje fytomix erbij kunnen geven. Dat is goed voor de maag en darmstelsel.
Ook zou je er een beetje gekookt water over heen kunnen doen . Mischien dat het dan wat beter gaat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#107076
Hoi Vivian, wat fijn dat het zo goed gaat met Beau, geef je nog steeds prednison of heb je dat nu afgebouwd? In ieder geval, volgens mij is prednison niet erg bevordelijk voor de darmflora, dus het kan heel goed zijn dat de darmen van Beau nog niet optimaal functioneren. En het kan volgens mij best lang duren voordat het helemaal weer goed is. Gewoon volhouden, zou ik zeggen, zolang je hond zich natuurlijk niet ziek toont.
Door tigger
#107145
Hi Truus, helaas is fytomix hier in Groningen niet te verkrijgen :-\, maar Beau krijgt wel probiotica uit een potje :). En in een kwakkelfase doe ik idd gekookt water over z'n voer, dan gaat het weer prima.
Hi Nitus, Beau zit idd nog aan de prednison, dit is z'n laatste week dan zijn we klaar met afbouwen :D. Hij heeft dan in totaal een kuur van 10 weken gehad. Ik denk ook dat het voornamelijk met de prednison te maken heeft, ben blij dat we daar zo van af zijn. En hij toont zich verder absoluut niet ziek! :) Integendeel zelfs.
Hi Lupa, ik dacht aldoor dat een bot juist laxerend werkte :-[, ga ik straks een lekkere grote bot voor hem halen :).
Groet,
Vivian
Door Eidos
#107278
Hehehehe nou als ik dos een bot geef dan komt er de volgende dag een hele stevige keutel uit hoor ;) ;D.. In het begin moest ik soms zelfs een beetje olie over zijn eten doen voor hij het bot kreeg anders had ie nogal moeite om de ontlasting eruit te krijgen ( hij heeft een keer staan piepen, de arme ziel !! ).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door