Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1070666
Beetje gekke kop, maar grote beer zit bijna 2 maand naar haar loopsheid. Ze is al haar leven lang schijndrachtig. Normaal uit dat zich in na de loopsheid lomer worden, rond de werptijd een nest maken, hummig zijn en nep pups hebben. Maar dit keer (2e loopsheid na het nest) heeft ze dus een melkfabriek onder haar buik hangen en dat jeukt. Tenminste, ze staat steeds op drie poten en één poot krabt, wij worden er gek van, zij ook denk ik. Haar huid is "normaal", geen pukkels o.i.d., de tepels en klieren zijn ook "normaal", ik bedoel niet ontstoken of vurig. Alle andere schijndrachten had ze geen gezwollen tepels. Nu zijn de tepels en klieren net zo opgezet als toen ze echt drachtig was, ook de voorste tepels zijn echte tieten geworden.

Wat kan ik geven tegen die jeuk? Normaal krijgt ze druppels tegen de schijndracht, maar nu is het anders als anders, ze nesteld (nog?) niet, geen (nog geen?) nestpups, wel heel erg loom (niet vooruit te branden, ook niet op de wandeling), minder eetlust en dus die enorme fabriek, ik ben dus bang dat, nu de klachten duidelijk helemaal anders zijn, onze gebruikelijke druppels tegendraads zullen werken of niet zullen werken. En die werken natuurlijk ook niet tegen jeuk.
Door -sanne
#1070685
Koelen helpt misschien. Misschien heeft ze last van stuwing? Waarschijnlijk geeft ze ook melk.
Ik zou het toch in de gaten houden hoor. Honden die altijd schijnzwanger zijn hebben veel meer kans op een pyometra... Onze Boxer heeft dat ook met die schijndrachten die wil ik dus eigenlijk binnekort laten steriliseren.
En vooral de schijndracht negeren. des te sneller gaat het over hoop ik altijd
Door K&D
#1070896
Ik spray kamferspiritus erover. Dat verkoelt de huid en voorkomt dat ze gaan likken aan de tepels. Dubhe heeft ook altijd last van schijnzwangerschap en ik begin weken voordien al met Puurschijnzwanger.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door