Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#106902
Nu het ook andere is opgevallen, heb ik toch maar besloten om mijn vraag hier eens neer te knallen.
( vraag me niet waarom maar vondt het wel grappig om te rijmen )

Breezer stinkt behoorlijk uit z´n bekkie. Het ruikt een beetje naar rotte vis of iets in die richting. Kan dit komen door de Duck, of zou het iets anders kunnen zijn?? Breezer wordt eind deze maand 2 dus het lijkt mij dat hij nog te jong is voor tandrot ofzo iets.
Door Els
#106910
De teckel van mijn zus had hetzelfde. Er was destijds iets aan de hand met de sluitspieren van zijn maag.
Niets ernstigs, maar de geur is inderdaad niet prettig. :(
Groetjes, Els
Door Truus
#106969
Ik zou toch het gebit eens na laten kijken.Die stank kan ook daarvan zijn.
Bij Timo bleek het een gespleten kies te zijn die eruit moest. Hij had waarschijnlijk op iets hards gebeten.
Ookal is Breezer 2, er kan toch iets met zijn gebit zijn.
Door Lind@
#107036
Ons Teckeltje stinkt ook zo ongelofelijk uit haar bekje :-X Af en toe ga ik echt bijna over mijn nek van die lucht!
Haar tanden zijn laatst bij de trimsalon schoongemaakt.
Moet je om het gebit na te laten kijken gewoon naar de DA of moet je daarvoor ergens anders heen?
Door Truus
#107040
Ik ben naar de D.A. geweest en bij het trekken van de gespleten kies, hebben ze alles schoon gemaakt.

Het was wel helaas onder narcose :-\ maar die kies moest er nodig uit.
Door Lind@
#107044
Truus schreef: Ik ben naar de D.A. geweest en bij het trekken van de gespleten kies, hebben ze alles schoon gemaakt.

Het was wel helaas onder narcose :-\ maar die kies moest er nodig uit.
En is nu de stank weg?
Door Lupa
#107045
sommige honden hebben gewoon meer aanleg voor tandplak en tandsteen, bij de trimmer kan het echt niet zo uitgebreid als bij de DA.
ik ken een paar honden die behandeld zijn bij de DA, en bij 1 was er een onsteking aanweizig, eerst moest de onsteking genezen en dan konden de tanden gepoets worden, dat gebeurd onder narcose, daarna stonk de hond echt niet meer uit zijn bek,maar 1 jaar later was het weer zover.
Dus als dat gebeurdt is raad ik je aan om het heel goed bij te houden door botten en wel ja waarom niet door speciale tandenborstels en tandpasta.
mijn honden hebben dit probleem niet maar andere honden dus wel
Door Truus
#107046
Sunna schreef:
En is nu de stank weg?
Ja het was gelijk over. Het bleek een voedingsbodem voor allerlei bacteriën te zijn.
Het was de achterste kies en wij hadden het helemaal niet in de gaten. Wel dat hij zo stonk, vreselijk :(
Nu heeft hij nergens meer last van.
Door Lind@
#107048
Nou, dan moeten wij (ik en baasje van Breezer) toch maar eens naar DA!
Ik wist niet dat ze bij een trimsalon ook de tanden schoonmaakten, en dus ook niet dat het daar niet zo uitgebreid gedaan kan worden dan bij de DA.
De andere honden hebben er hier ook geen last van.
Ik vind het ook zo zielig voor het hondje zelf :-[ Het knuffelt ook een stuk minder fijn zo...
Ik ga morgen meteen een afspraak maken ;)
Door Truus
#107050
Ja goed idee, laat er maar eens naar kijken en ....het knuffelen is nu een stuk prettiger inderdaad ;) ;D

Ik wist ook niet dat en trimsalon dit deed ???, ik kan me niet voorstellen, dat ze b.v. tandsteen weg halen ::)

Laat het nog even weten?
Door Lupa
#107053
ik kan ook tanden reinigen, maar dan praten we over klein reinigen, een trimster heeft de apparatuur niet voor, het is net zoals bij mensen. ultrasonore blabla bla en zo een spuitding en geloof me een hond wil dat echt niet in zijn bek hebben.en je moet heel relaxen zijn als hond wil je als trimster helemaal bij zijn achterste kizen kunnen komen.
Dus wat de trimster doet is niet zoals een DA doet.
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 07 jun 2004, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#107078
Els schreef: De teckel van mijn zus had hetzelfde. Er was destijds iets aan de hand met de sluitspieren van zijn maag.
Niets ernstigs, maar de geur is inderdaad niet prettig. :(
Groetjes, Els
Je haalt nu wat aan en ik denk dat ik waarschijnlijk al weet wat het is. De afgelopen twee weken heeft Breezer nogal eens overgegeven. Volgens de da zou dat komen doordat de voeding geen doorgang zou krijgen bij de uitgang omdat hij iets gegeten zou hebben wat niet zo best te verteren valt. Ik heb een paar tabletjes mee gekregen en daarmee zou het een stuk beter gaan. Nou inderdaad, hij heeft daarna nog 1x over gegeven en dat was een pakket van haren, hooi en zaagsel van het konijn, gras en bladeren. Waarschijnlijk heeft dit dwars gezeten. Jeetje dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb!! Ik kijk het de komende dagen nog even aan, mocht het dan nog niet over zijn dan kan ik altijd nog ff bij de da langs gaan. Allemaal bedankt voor de tips.
Laatst gewijzigd door Breezer op ma 07 jun 2004, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#107084
Breezer schreef:

Je haalt nu wat aan en ik denk dat ik waarschijnlijk al weet wat het is. De afgelopen twee weken heeft Breezer nogal eens overgegeven. Volgens de da zou dat komen doordat de voeding geen doorgang zou krijgen bij de uitgang omdat hij iets gegeten zou hebben wat niet zo best te verteren valt. Ik heb een paar tabletjes mee gekregen en daarmee zou het een stuk beter gaan. Nou inderdaad, hij heeft daarna nog 1x over gegeven en dat was een pakket van haren, hooi en zaagsel van het konijn, gras en bladeren. Waarschijnlijk heeft dit dwars gezeten. Jeetje dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb!! Ik kijk het de komende dagen nog even aan, mocht het dan nog niet over zijn dan kan ik altijd nog ff bij de da langs gaan. Allemaal bedankt voor de tips.
Oooh, dat zou het dan best eens kunnen zijn!
Door Breezer
#108056
Nou het wordt idd al een stuk minder, dus ik denk dat het vanzelf wel weer overgaat. Ook heeft ie sinds zondag al niet meer over gegeven dus de dweil kan weer ff de kast in! ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door