Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#1068947
ik pak iedere dag spiervlees, orgaan en bot uit de vriezer. Als het de ene dag bv haaskarkas is doe ik wat extra spiervlees erbij en als het een grote kippenpoot is weer een klein beetje minder. Ik probeer iedere dag af te wisselen in de diersoorten. vandaag haden ze bv kip en morgen zalm en gisteren haasbout overmorgen lam enz. Groenten en fruit enz, krijgen ze zo`n 3 keer per week en af en toe een tafelrestje groente, rijst, macaroni, of yoghurt  ( lekker het pak en de bakjesuitlikken :D )en af en toe een eitje of een walnoot enz.  Het gaat bij mij op gevoel tegenwoordig ( gelukkig ). Enne, ze floreren hoor ;)
Door ellyenrob
#1069014
Zo doen wij het ook inmiddels hoor.
Gewoon op het oog, valt de ene dag het bot erg hoog uit dan krijgen ze de dag erop minder bot.
Elke 2 weken zalm en om de dag wat orgaan.
Ook af en toe een groentemix en eitje en kefir.
Door stephany
#1069135
ik barf nu pas 1 week, maar moet zeggen heb me ook nog niet echt aan het menu gehouden. Het is hier elke dag vleesbot, en dan de ene dag orgaan erbij en de andere dag spiervlees. En groete ook 3 a 4 x per week. Vind het namelijk ook niet zo handig een menu aanhouden.Ik zorg ook voor afwisseling en kijk goed naar hoe mn hond het er op doet en naar de ontlasing. En als de percentages vleesbot, orgaan, spiervlees, en groente nog enigsinds kloppen dan kan de rest wel op het oog gevoerd worden.
Gebruikersavatar
Door nova
#1069661
Nou ik heb ook niet echt een menu, maar wel 3 honden die verschillende  gewichten, dus verschillende hoeveelheden eten.
Om er toch voor te zorgen, dat ze alle3 krijgen wat ze nodig hebben reken ik wel uit hoeveel van wat iedere hond nodig heeft per week. Die hoeveelheid doe ik in een shopper en als ik de shopper vul let ik ook op de variatie. vervolgens in de vriezer
Door  shoppers te gebruiken van verschillende kleuren , weet ik welke  tas van welke hond is.
Dit systeem werkt voor mij heel goed, ik hoef maar een keer per week te wegen. Dat doe ik dus wel nog steeds. En wat meer of minder op een dag maakt niks uit, als de tas maar leeg is op zondagavond  :) :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1069680
Ik moet toegeven dat ik steeds makkelijker wordt met eten geven.

Vroeger maakte ik hele lijsten met verschillende dingen,doe ik nu niet meer,ik weeg nog wel steeds af,omdat de een meer moet hebben dan de ander.


het is nu een lijst geworden ,met vl / b/  o /gr /en s ;D
Door 1eboa
#1069984
Ik weeg wel de hoeveelheid bot af, dat is ongeveer 1 kilo voor 5 honden, ze wegen allemaal om de 13 kilo, dat vul ik aan met orgaan, spiervlees, groente en 1x in de week vis enz, ze krijgen rond de 400gram. Het lijkt wat veel, maar de whippets hebben een behoorlijk hoeveelheid nodig om op gewicht te blijven. Ik weeg de honden 2x in de week. Na een wedstrijd is het gewicht altijd 2 ons minder, na 3 dagen zit dat er weer bij.
Door Edelgrijsje
#1070030
ja, ik heb Storm , na de 2 rondjes zaterdag ook wat extra gegeven zondag, die heeft ook geen vet.
Mooi dat je de grammen erbij hebt gezet, da`s een mooie leidraad voor mij voor Etoile
Door cathrien
#1072088
Ik weeg nog steeds elke dag. Ze krijgen bij mij iedere dag vlees/bot, spiervlees, orgaan en tafelresten. Ik wissel heel veel van verschillende diersoorten kom per 14 dagen aan 8 a 9 soorten.
Door -sanne
#1072115
Ik heb ook niet echt een menu ik doe het zo:
MA: spiervlees
DI: bevleesd bot + lever
WO: pens
DO: bevleesd bot
VRIJ: spiervlees
ZA: hart/niertjes en eventuele andere organen.
ZO: konijn/hazenkop.
Door Edelgrijsje
#1072240
grappig hè, dat iedereen een beetje z`n eigen maniertjes ontwikkelt. ;)
Wegen doe ik normaal ook, maar ik moet een nieuwe weegschaal kopen, hij is kapot. Gelukkig weet ik wel ongeveer hoeveel iets is, dus op het oog lukt het mij ook aardig :D
Door Chubby
#1072472
Zodra hier mijn bestelling binnenkomt, pak ik alles om in porties. Ik bestel al in verhouding een compleet menu. De 2 katten eten ongeveer evenveel en hetzelfde als de hond, dus dat is handig!

Elke ochtend krijgen ze tezamen 300 gram spiervlees (5x per week) of orgaanvlees (2x per week) en elke avond krijgen ze tezamen 300 - 500 gram vleesbot (6x per week) of vis (1x per week).

Af en toe vervang ik een maaltje van de hond door pens en van de katten door eendagskuikens. Ze krijgen wekelijks wat tafelrestjes gekookte groenten, aardappel, macaroni, rijst of brood. Af en toe voeg ik wat noten of zaden toe aan een maaltje..

De katten zijn in prima conditie, de hond zou een kilootje of 2 mogen afvallen. Maar ik maak me ook niet zo druk om preciese verhoudingen en grammen  ;)
Door -sanne
#1072617
[quote="Edelgrijsje"]
grappig hè, dat iedereen een beetje z`n eigen maniertjes ontwikkelt. ;)
Wegen doe ik normaal ook, maar ik moet een nieuwe weegschaal kopen, hij is kapot. Gelukkig weet ik wel ongeveer hoeveel iets is, dus op het oog lukt het mij ook aardig :D
[/quote]

Bij mn labjes durf ik dat dus echt niet.... die eten niet zoveel anders groeien ze dicht  ;D
Ik weeg het over het algemeen dus wel af want als ze al 100 gram teveel krijgen groeien ze al  :D
Door pallas
#1072655
Ik bestel alles in verhouding voor een week of 8.
Als de vriezer bijna leeg is hebben ze dus een mooi compleet menu gehad.
Verder voer ik niet altijd evenveel per dag en pak ik er gewoon wat uit wat wel lekker bijelkaar past.
Voeren doe ik verder op het oog:  te vet? dan een poosje wat minder.
veel werken en wedstrijden? dan wat meer in de bak of ietsje vet erbij.

Inmiddels barfen we al een aardig poosje , maar het eerste jaar heb ik wel altijd met een menu gewerkt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door