Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PamPapilio
#1069174
Ik weet dat er al veel topics over zijn maar zit toch even ergens mee..


Om gewoon te proberen had ik vandaag op de markt bij de visboer een zalmkop gehaald.. die snapte er al niks van dat ik t aan de hond wilde geven maarja, dat ben ik wel gewend! :P

Toen we thuis waren gekomen heb ik m gelijk in max zn bak gedaan.. de katten hadden geen interesse (wat ik wel had verwacht) maar max vond het toch wel leuk..

Hij liep eraan te likken en mee te prutten enzo en wist eigenlijk niet wat ie ermee moest..

Nu hebben we m in de gang opgesloten zodat niet mn hele huis eronder zou zitten, en ineens loopt ie te dartelen dus we gaan ff kijken want hij leek er klaar mee..

Kunnen we toch die kop nergens vinden! :| Hij heeft m dus gewoon helemaal opgevreten!! en toch.. gaat er dan ineens zon stemmetje in mn hoofd.. *kan dat echt geen kwaad*

Dus mn vraag is dan ook.. Kan dit echt geen kwaad?  :-[
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1069180
Als hij al gewend is met vis dan niet denk ik,hier krijgen ze maar een halve, misschien morgen een diarree dag :)
Door PamPapilio
#1069183
Nou hij heeft wel s vis gehad (blikje tonijn, huntershome haring ) en diarree ben ik niet zo bang voor.. gewoon de graten enzo he.. ik had gewoon niet verwacht dat ie m zo ineens zou wegeten..

en als mensen dan reageren van "met graat en al? :|" word ik weer bangig en twijfel ik aan mezelf he..
Door hetty2
#1069186
Haha, ik heb ongeveer tegelijk met jou ook wat gepost over zalmkoppen. Mijn hond is er helemaal verzot op!
We zijn pas sinds een paar weken op 100% Barf (hiervoor KVV en wat Barf) en een zalmkop is hier echt favoriet. En ik heb een ieniemienie hondje vergeleken met de jouwe. Ze weegt 5 kilo en krijgt 1/3 zalmkop. En poept het de volgende dag keurig uit  ;) Ze kreeg al wel af en toe een sardientje, dus vis was ze wel wat gewend.

Ik sta er trouwens altijd met mijn neus bovenop als ik wat nieuws geef, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Als ik er meer vertrouwen in heb dan krijgt ze het aan de andere kant van de schuifpui (buiten dus) zodat ik het goed in de gaten kan houden.
Ik wens je alvast veel succes met boenen van de gang,die ruikt nu vast als Urk op vrijdag.
Door hetty2
#1069187
PamPapilio schreef: en als mensen dan reageren van "met graat en al? :|" word ik weer bangig en twijfel ik aan mezelf he..
Graten?? Hihi,ik moet die koppen in stukken hakken voor mijn hond en dan kom je echt van alles tegen in zo'n kop  ::)
Door cathrien
#1069194
Ze krijgen hier een keer in de week in zalmkop en vinden het heerlijk :)Nooit geen problemen gehad
Door PamPapilio
#1069197
hetty2 schreef: Haha, ik heb ongeveer tegelijk met jou ook wat gepost over zalmkoppen. Mijn hond is er helemaal verzot op!
We zijn pas sinds een paar weken op 100% Barf (hiervoor KVV en wat Barf) en een zalmkop is hier echt favoriet. En ik heb een ieniemienie hondje vergeleken met de jouwe. Ze weegt 5 kilo en krijgt 1/3 zalmkop. En poept het de volgende dag keurig uit  ;) Ze kreeg al wel af en toe een sardientje, dus vis was ze wel wat gewend.

Ik sta er trouwens altijd met mijn neus bovenop als ik wat nieuws geef, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Als ik er meer vertrouwen in heb dan krijgt ze het aan de andere kant van de schuifpui (buiten dus) zodat ik het goed in de gaten kan houden.
Ik wens je alvast veel succes met boenen van de gang,die ruikt nu vast als Urk op vrijdag.
Mijn gang is bebloed en ja.. t rook bij de visboer lekkerder hoor!! Pfoooooooeee wat een lucht!  ;D

En ja ons "pupje" is zon 35 kilo nu.. misschien wel meer ondertussen en al een grote hond.. dus dit moet ie wel kunnen hebben toch?.. en ach.. ik dacht echt dat t m niet zou lukken! we hebben ff gekeken maar dan heeft ie alleen aandacht voor ons.. en kijkt ie ons vragend aan van "Wat MOET ik hiermee?!?!?!!" dus we lieten m er gewoon ff mee.. wist ik veel dat ie zo snel die hele kop wegwerken zou! :| zonder ook maar iets te laten liggen! had ik gewoon echt niet verwacht!

En kippennek heeft ie ook wel s gehad en dat ging ook prima.. dus ik ben weer wat gerustgesteld..

Nu mag ik straks dweilen als vriendlief naar cursus is..  ::) Llleeeeeeeuuuuuuuk...  :D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1069679
Heb je een mogelijkheid om het buiten te geven?

Vis en pens en gans krijgen ze altijd buiten. :)

Hier kan ik geen hele zalmkop geven dan is het echt dun de ontlasting de volgende dag,maar is natuurlijk ook te veel voor ze.

zalmgraat plus staart ook heerlijk om te eten,ga er zo weer een paar bestellen.
Laatst gewijzigd door *Marga* op do 16 okt 2008, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinnee
#1069767
Ik denk dat het wel goed zal komen met je hondje hoor. ;)

Mijn pup kreeg met 7 weken ook een zalmkop (verdeeld over twee maaltijden) en had keurige drolletjes. Als jou hond's ontlasting er wat dun van wordt kan je het ook over twee dagen verdelen, of er wat ander vlees ( liefst mager) bij geven. Of een groentemixje er bij.
Door Huskymeisje
#1069924
nou ja, je hond lust het iig.  ;D

En wat die graten betreft hoe je dus echt niet bang te wezen. Heerlijk toch dat hij er zo van geniet?
Door marsieyenna
#1069973
Hier vinden ze het ook heerlijk,
ze krijgen elke week een zalmkop.
De visboer brengt voor mij als ik het vaag 3 emmers met koppen mee, die ik dan weer verdeel onder andere liefhebbers.
Bij mij eten ze de zalm wel buiten.

Marijke
Gebruikersavatar
Door pike
#1069975
In de kop zitten geen graten, die zitten aan de ruggegraat.
Hier eten ze altijd buiten!
Door *wendy*
#1070097
Ruby heeft bedacht dat ze alleen de inhoud lust  ::)
Die zit dus te mienemeuten om hem leeg te pulken  :-\ ;D
Door bumper
#1070209
Bumper heeft een zalmkop ook zo weg,maar Lady doet er wel een half uur over.Maar ik geef nooit vis binnen altijd buiten.En als ze klaar zijn maak ik gelijk de plaats schoon met gloor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door