Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nyncke
#1066465
Ik zal hier een beetje bijhouden hoe ik mijn kittens Salsa en Mambo op versvoer heb gezet. Hoe ik het doe en waar ik eventueel tegenaanloop.

Donderdagochtend zijn ze bij me gekomen, eerst was de schok zo groot, een grote zwarte newfoundlander die tegen ze blafte en met ze wilde spelen. Dus ik heb eerst een paar dagen gewacht.
Op zondag na 3 dagen heb ik ze voor het eerst rundergehakt gegeven en toen dat prima ging nog wat lam/rundhart wat over was van de anderen.
Dit is perfect gegaan.
Sterker nog, ze konden er geen genoeg van krijgen, dus ik heb op een gegeven moment zelfs het bordje wegehaald omdat ik bang was dat ze teveel in 1x zouden eten.

Hierna heb ik een kleine 8 uur gewacht en s avonds hebben ze wat kleine porties brokjes gekregen.
Door Nyncke
#1066647
De kittens zijn7-8 weken oud en waren/ zijn alleen brokjes gewend.

Vandaag hebben ze gehakt en kip smuldier gehad. Ook hier konden ze niet genoeg van krijgen, ze hebben echt gegeten tot ze niet meer konden. Een kort tukje gedaan en daarna lekker spelen.

Tot nu toe alleen mooie drolletjes gevonden.

Oh, ja foto's. Ik zal morgen eens kijken of ik ze erop kan krijgen.
Door brie
#1066695
Leuk!!  :D Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Weer een katteneigenaar op het barfforum die het grote avontuur met katten en barfen aangaat!!!  ;D
Door Nyncke
#1066909
De kittens vinden het geweldig en het leek mij een goed idee om er een verslag van te maken. Het was nl moeilijk om info erover te krijgen.
Ik hoop dus dat anderen wat aan mijn verhaal hebben, het is in ieder geval een beginnetje.

Mijn volwassen katten, Doortje vind het geweldig, Binkie is kieskeurig en vind het maar zozo.
Door giulia
#1067452
Super!
Ik fok van tijd t0t tijd een nestje kittens en  ben altijd blij als mensen rauw willen gaan voeren, want  meestal stappen mensen na de wenperiode (waarvoor ik altijd ruim vlees meegeef) toch over op brokjes.
Leuk om te horen hoe het de andere kant op werkt!
Door Nyncke
#1068261
Vandaag heb ik even alle restjes opgemaakt en wat extra vlees wat er voor Cadiz moest komen. Kortom het was weer smullen geblazen.

Morgen krijgen ze voor het eerst eendagskuikentjes, hoop dat ik niet vergeet een foto ervan te maken. :-[
Door Nyncke
#1068758
Vanmorgen wat smuldiervlees, hart en eendagskuiken gegeven.

Het zachte spul ging er snel in. Mambo was de eerste die aan het kuiken begon en was aan het grommen.

Niet lang daarna begon ook Salsa eraan.
Ze hebben enorm zitten knagen aan de beestjes  :'( Tis wel een harde tak van sport...de andere kant is, je ziet hoe heerlijk te het vinden.

Er is gewoon nog geen probleem te ontdekken, het gaat erin als koek, ze vinden het allemaal even lekker!!!!

Natuurlijk vergeten foto's te maken, het is gewoon te druk met 4 katten, een grote hond en nu een logeerhond erbij.
Laatst gewijzigd door Nyncke op wo 15 okt 2008, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1070150
Vandaag hebben de poezen ( en de hond ) smuldier gekregen, kip, vlees en een eendagskuiken.

Mambo vind dat kuikenspul heerlijk, Salsa moet even eraan beginnen.

Morgen hart en pens.

En ik ben in afwachting van een wat completer barf bestelling, ff duimen dat het er snel is.
Laatst gewijzigd door Nyncke op do 16 okt 2008, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1070742
En vanmorgen pens, hart, en een beetje kip.

Daarna haddden de kittens nog honger dus ze kregen er nog een eitje bij. Ging er allemaal in als koek.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door