Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#1067279
Hallo allemaal,

In een eerder bericht vertelde ik dat Tara na haar loopsheid een baarmoederontsteking gehad had. Gelukkig is dat met een AB kuur goed afgelopen. Ik heb me alleen verrekend, ze moet in november alweer loops worden en ik wilde haar laten steriliseren. Dat kan nu zeker niet meer? Moet ik deze loopsheid eerst weer afwachten? Ik ben zo bang dat het weer mis gaat!
Door Boefies
#1067818
Ze raden aan het teefje te laten steriliseren 2 tot 4 maanden na de loopsheid. Wanneer is ze dan voor het laatst loops geweest? Anders moet je het even met je DA overleggen.
Door bloemetje
#1067845
Volgens mij kan het nu nog wel hoor. Maar dat moet je even overleggen met je da. Waarschijnlijk moet je nu wel een beetje gaan opschieten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1067879
Als ze nog geen tekenen van loopsheid vertoont kan het nog best. Moet je wel snel zijn.
Door bloemetje
#1067896
Ik zit even terug te kijken in je berichten. Je schrijft dat ze om de 8 maanden loops is normaliter. Ze is in juni voor het laatst loops geweest.
Als je het nu snel doet, kan het nog makkelijk.
Door Alies
#1068477
Ja het kan volgens de dierenartsassistente idd nu nog wel, alleen het kost 350 euro en dat heb ik niet in 1 keer. Zou het in termijnen mogen?

Ook vraag ik me af of het echt persee meteen nodig is. Ze zeiden toen dat Tara een baarmoederontsteking had, maar dat baseerde ze op de uitvloed uit de vulva wat wat donkerbruin was. Verder had ze geen koorts of andere klachten o.i.d. Kan ik misschien wachten tot de volgende loopsheid geweest is?
Laatst gewijzigd door Alies op di 14 okt 2008, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1068765
Alies schreef: Ja het kan volgens de dierenartsassistente idd nu nog wel, alleen het kost 350 euro en dat heb ik niet in 1 keer. Zou het in termijnen mogen?

Ook vraag ik me af of het echt persee meteen nodig is. Ze zeiden toen dat Tara een baarmoederontsteking had, maar dat baseerde ze op de uitvloed uit de vulva wat wat donkerbruin was. Verder had ze geen koorts of andere klachten o.i.d. Kan ik misschien wachten tot de volgende loopsheid geweest is?
Of het in termijnen mag moet je aan je da vragen.
De rest moet je ook zelf allemaal weten. Ik zou het risico niet nemen. Maar dat is verder jouw keuze.
Door Alies
#1069515
Tara wordt vrijdag geopereerd  :-\ Ik zie er wel wat tegenop. Als ik zelf onder het mes moet intresseert het me niks, maar dit vind ik niet zo leuk.
Door bloemetje
#1069779
Alies schreef: Tara wordt vrijdag geopereerd   :-\ Ik zie er wel wat tegenop. Als ik zelf onder het mes moet intresseert het me niks, maar dit vind ik niet zo leuk.
Sterkte Alies! Alles komt goed hoor. Veel sterkte voor vrijdag. Je zal zien wat een opluchting het is als je het achter de rug hebt. Onze Nimmie destijds was de dag erna alweer aardig boven jan!
Door Alies
#1070530
Ja herstelde ze zich snel?? Kunnen ze wel een beetje lopen? I.v.m. het uitlaten.
Door bloemetje
#1070663
Alies schreef: Ja herstelde ze zich snel?? Kunnen ze wel een beetje lopen? I.v.m. het uitlaten.
Na een paar uur wel hoor. Maar niet met liefde natuurlijk. De dag dat het gebeurd is is gewoon heel naar en vervelend. Leg haar lekker warm ergens neer want het kan best zijn dat ze dan pijn hebben. Probeer ze een beetje zelf uit te laten maken of ze willen eten of uit willen of niet. Pijnstillers vragen is een goed plan. Rymadil wil wel helpen voor de ergste pijn. Waarschijnlijk wil ze toch pas 's avonds plassen denk ik.

Maar de volgende dag moest ik haar echt op haar plek laten blijven, anders hobbelde ze gewoon achter me aan. Toen voelde ze zich eigenlijk al prima.

Sterkte vandaag en het komt echt goed hoor!
Door Alies
#1071105
Nou het is allemaal weer achter de rug. Tara loopt wat zielig door de kamer en kan haar houding niet vinden. Ze kijkt ook heel zielig haha.
Door Alies
#1071693
Nou vandaag ging het alweer een stuk beter. Het lijkt alsof ze nooit geopereerd is haha wat herstellen die beestjes zich snel zeg! Alleen ze likt af en toe aan de wond is dat erg? Ze heeft geen kap mee gekregen.
Laatst gewijzigd door Alies op za 18 okt 2008, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#1071701
Alies schreef: Nou vandaag ging het alweer een stuk beter. Het lijkt alsof ze nooit geopereerd is haha wat herstellen die beestjes zich snel zeg! Alleen ze likt af en toe aan de wond is dat erg? Ze heeft geen kap mee gekregen.
Het is niet goed dat ze aan de wond likt. Kap halen of iets van een shirt aan trekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door