Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1067666
mijn bouvier franco eet zn hele leven al brokken,mijn schnauzer eet al carnibest.en ik zat er over te denken hem ook op carnibest te zetten,alleen nu is vandaag gebleken dat zn nierwaardes te hoog zijn,dus moet ik sowieso ander voer gaan geven.
mijn vriend,dierenartsassistent wil nu natuurlijk nierdieet gaan geven,en dat heeft vroeger toen dezelfde hond nierontsteking had goed geholpen.
alle waardes waren toen weer prima.we moeten nog uitsluiten dat het nierontsteking is,maar de waardes zijn nu sowieso niet goed.waarschijnlijk hebben zn nieren het zwaar met de rimadyl die hij al 1,5jaar krijgt ivm atrose.helaas kan hij zonder niet goed lopen ed.
barfen is me net iets te ingewikkeld,dus wil ik gewoon graag kvv geven,en het liefst carnibest omdat dit me uitstekend bevalt.
als er iemand is met tips of soortgelijke ervaringen,ik wil het graag horen.want ik twijfel nogal wat ik nu zal gaan voeren aan mn kneusje:) ik heb niet een erg groot huis,en ons vriezertje ligt al bijna vol met lisa dr carnibest en kippennekken ed(als extraatje en beginnend kluifwerk)dus dat is wel lastig..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1067881
Elke dieetvoer kun je ook met versvlees maken, dus het is best mogelijk. Om je echt het voer aan moet passen hangt af van de nierwaarden. Als die niet al te zeer verhoogd zijn kun je gewoon versvleesvoer blijven geven, maar als ze erg hoog zijn dan moet je wel aanpassingen maken. Heb je die waarden bij de hand?
#1068299
Hitam schreef: Elke dieetvoer kun je ook met versvlees maken, dus het is best mogelijk. Om je echt het voer aan moet passen hangt af van de nierwaarden. Als die niet al te zeer verhoogd zijn kun je gewoon versvleesvoer blijven geven, maar als ze erg hoog zijn dan moet je wel aanpassingen maken. Heb je die waarden bij de hand?
crea 159 de ander eweet ik niet meer welke afkorting het op het briefje is:(
bun:10.0mmol/l
glu5.5mmol/l
alp50 iu/l
t-pro 68g/l
gpt 18iu/l
cre 159umol/l
ca 2.59mmol/l
ip1.02mmol/l
alb25g/l

het schijnt niet schokkend hoog te zijn,maar toch wil ik er op inspelen.om erger te voorkomen.
het arme dier heeft ook nog beginnende oorontsteking,dus die ook maar weer zalven...
Door Lizzy
#1068314
Het best zoek je een KVV waar een natuurlijke calciumbron in zit. Dus gemalen bot. En het best geef je een KVV waar niet teveel orgaanvlees in zit. Dat is lastig, want ze bevatten allemaal veel orgaanvlees... En verder geven niet alle fabrikanten prijs wat er in zit, dus dat vergt dan even wat uitzoekerij voor je. Daar kun je iedere dag groente aan toe voegen. Hetzij groentemix, hetzij gekookte groente, bijv. restjes van je eigen maaltijd. Ik zou, als ik jou was, proberen om iets minder KVV te geven en dat aan te vullen met de groentemix, met visolie en met wat rauw schapenvet en/of olijfolie. Je moet ook even kijken in hoeverre je hond dan dunne ontlasting krijgt. De olieen/vetten en de groente moet dan dus die vermindering van het KVV opvangen. Eventueel kun je er nog extra een plukje pens bij geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1068760
Gezien de waarden hoef je niet echt iets aan te passen. Ik weet niet wat voor normaalwaarden jouw dierenarts hanteert, dat kan een beetje verschillen per apparaat, maar zeker voor een hond op Rimadyl vind ik dit niet verhoogd.
Rimadyl vermindert de doorbloeding van de nieren en daardoor functioneren ze wat minder goed.

Ik vermoed dat als je hem op vers zet, de nierwaarden uit zichzelf al verbeteren.
Door Lizzy
#1068767
Hitam schreef: Gezien de waarden hoef je niet echt iets aan te passen. Ik weet niet wat voor normaalwaarden jouw dierenarts hanteert, dat kan een beetje verschillen per apparaat, maar zeker voor een hond op Rimadyl vind ik dit niet verhoogd.
Rimadyl vermindert de doorbloeding van de nieren en daardoor functioneren ze wat minder goed.

Ik vermoed dat als je hem op vers zet, de nierwaarden uit zichzelf al verbeteren.
Franco eet al Carnibest. Ik zou dus zelf zeker visolie en groentemix toe gaan voegen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 15 okt 2008, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door