Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door giulia
#1067919
Hallo,
Met een nestje kittens op komst ben ik alvast bezig de nieuwe kittenkopers voor te bereiden op het feit dat mijn kittens
op groeien met KVV en een beetje Barf.
Dan kunnen ze zich vast een beetje inlezen, voorbereiden en hopelijk strks ook vers blijven voeren! ;)

In het nederlands lukt me dat aardig  maar nu heb ik engelstalige  mensen die belangstelling hebben.
Dus ik moet het verhaal nu in het engels vertellen, Barf is ook nog wel te doen,maar hoe heet KVV in het engels???
Of iemand misschien een link naar het een of ander?
Door Hekate
#1067946
KVV staat voor Kompleet vers vlees dacht ik. Ook wel kant en klaar kompleet vers vlees.

Dit zou ik gewoon letterlijk vertalen. Complete Fresh Food/Meat? Complete Frozen Food/Meat?

Eventueel kan je nog wat uitleg geven over de ingredienten. Voorbeeld:

Carnibest consists of over 85% meat. This includes bones and organs which contain calcium and other vital nutricial substances. A cat can't live on muscle meat only! The other 15% consists of rice and added minerals and vitamins.
Basicaly it's BARF, but made in a factory and allready in little pieces.

BARF is a bit better because of the effort it costs a cat to eat bones. This helps strengthen and clean their teeth.


Hopenlijk kan je er wat mee. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1067954
Kee Vie Vie  :P

Ik zou het gewoon in het Engels uitleggen dat het een commercieel gemalen rauw voer is.
Ik vind KVV niet hetzelfde als barf; je hebt geen minder controle (je weet niet welke ingredienten er precies inzitten en de kwaliteit daarvan). Ook kunnen de percentages afwijken van hetgeen jij graag zou voeren. En dan heb ik het nog niet over de hulpstoffen die vaak in kvv zitten; rijst (of ander graan) en oliën.
Door giulia
#1068050
Ik zat inderdaad ook aan Complete  Fresh Food  te denken.
Enne mag ik jouw stukje  even knippen en plakken Hekate?

Ik wil ze  alvast wat in  laten lezen, staan ze niet zo gek te kijken als
ik met het voorraadje eten voor de eerste weken aan kom.
Ik bedoel, als je denkt dat je een zakje brokken krijgt en er staat ineens iemand voor je met rauw vlees...  ::)

Het beetje Barf slaat bij mij op het feit dat de dagen dat ik werk (en dus de huisgenoten voeren)
ze dus KVV krijgen (dochterlief wil echt geen kwartel voeren ;))
Als de kittenkopers  eenmaal KVV voeren komt dat Barfen er ook nog wel, als ze maar niet overstappen op brokken enzo...
Door Hekate
#1068149
Ja, tuurlijk mag je mijn stukje knippen. Ik zou nog wel even ergens nakijken of ik de goede verhoudingen gepakt heb tussen vlees en toevoegingen bij de CB. Of het herschrijven zodat het wat algemener is nog.

Koekje had ook nog wel een goed punt trouwens. Misschien is dit mooier?

Most Complete Fresh Foods consists of over 85% meat. This includes bones and organs which contain calcium and other vital nutricial substances. A cat can't live on muscle meat only! The other 15% consists of rice and added minerals and vitamins.
The 85% meat is basicaly BARF except that it was allready made into little pieces in the factory (unlike barf, which requires a cat to chew).
Because every mineral en vitamin a cat needs can be found in meat aswell, some CFF don't put in any rice and don't add athing else. Those consist of 100% meat.

Pro's for BARF:
BARF is a bit better because of the effort it costs a cat to eat bones. This helps strengthen and clean their teeth. Also, by giving BARF you have more control over what your cat eats. Thus you can follow those percentages of bones, organs and meat you consider to be the best. The aim here is usually to make the percentages similar to those found in a whole animal.
BARF also allows you to give a more varied diet. (You can, for example also think about rabbits, mice, rats and birds, besides chicken, turkey and cow) And possibly better quality. Afterall, you never know the quality of the meat used in the production of Premade Complete Fresh Food. Most likely BARF is the cheaper option.

Pro's for CFF:
It's easy. You don't need to do any calculations. Just divide it into the correct potions and defrost it in time. It sort of resemblef raw meatloaf or hamburgers. So it might be easier on you if you dislike handling bones or seeing resemblences to living animals.
Door Mevroi Kruim
#1068172
Met een paar kleine correcties  ;)

Most Complete Fresh Foods consist for more than 85% of meat. This includes bones and organs which contain calcium and other vital nutrients. A cat can not live on muscle meat alone! The other 15% consists of rice and added minerals and vitamins.
The 85% meat is basically BARF, except that it has already been ground in the factory (unlike barf, which requires a cat to chew).
Because every mineral en vitamin a cat needs can be found in meat as well, some CFF do not add rice or any other supplements. These consist of 100% meat.

Pro BARF:
BARF is slightly better for a cat because of the effort it costs a cat to eat bones. This helps strengthen and clean their teeth. Also, by giving BARF you have more control over what your cat eats. Thus you can follow those percentages of bones, organs and meat you consider optimal. The aim here is usually to make the percentages similar to those found in an entire prey animal.
BARF also allows you to give a more varied diet. (You can, for example, also consider rabbits, mice, rats and birds, besides chicken, turkey and beef) And it may be of better quality. After all, you never know the quality of the meat used in the production of Premade Complete Fresh Food. Most likely BARF is the cheaper option.

Pro CFF:
It's easy. You do not need to do any calculations. Just divide it into the correct portions and defrost it in time. It sort of resembles raw meatloaf or hamburgers. So it might be easier for you if you dislike handling bones or seeing resemblances to living animals.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1068228
gemmaa schreef: is 't niet minced barf ?
ik zou dat vertalen als gemalen kots. ik zou dan wel gewoon hoofdletters en punten tussen de letters gebruiken.

ik vind gemalen barf ook geen commercieel idee als kvv. gemalen barf als ik otje zelfgemalen prut geef. dit is wel volgens barfmenu en ik weet wat er in is gegaan, en het is niet commercieel zoals kvv uit de fabriek.
Door mcSnurk
#1068234
koekje schreef: ik zou dat vertalen als gemalen kots. ik zou dan wel gewoon hoofdletters en punten tussen de letters gebruiken.

ik vind gemalen barf ook geen commercieel idee als kvv. gemalen barf als ik otje zelfgemalen prut geef. dit is wel volgens barfmenu en ik weet wat er in is gegaan, en het is niet commercieel zoals kvv uit de fabriek.
het zijn ook complete bevroren maaltijden alleen met een iets andere inhoud als hier. Volgens mij een beetje vergelijkbaar met dat spul wat ze bij de Jumbo verkopen (even naam kwijt), dat heb je toch ook in alleen vlees of compleet

oeps 't is barf minces geloof ik, als je daarop googled vind je vanalles, of barf patties http://www.barfproducts.com/catalogsnv.htm,
Laatst gewijzigd door mcSnurk op di 14 okt 2008, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door giulia
#1069566
koekje schreef: is er in engeland wel kvv te koop zoals we dat hier kennen?
of gaat het over Angelsaksen die in NL wonen?
Deze mensen wonen inderdaad nu in Nederland.

Ik had wat foto´s laten zien alvast van kittens van een week of 4 die CB eten, en daar waren ze best enthousiast
over dus ik ag eens proberen of ik ze over de streep kan trekken!
Bedankt voor het super stukje dames!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door