Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#10674
vanmorgen met qyan naar de da gegaan, aangezien de situatie gisteravond snel verslechterde.
eten spuugde hij dus uit, maar later begon hij ook zijn drinken uit te spugen en dronk dus ook geen water meer, terwijl hij bleef overgeven en aan de andere kant het water uit zijn kont spoot.

de da gelooft niet echt dat het door de kippennekken komt, mede vanwege de bibi kip en rijst wara hij wel tegen kan.
maar ook omdat hij de afgelopen paar dagen bij hem in de buurt van zijn praktijk honden hefet gehad met dezelfde klachten.
en aangezien we bij hem in de buurt, en totaal bij mij uit de buurt, vaak wandelen met qyan, vermoed hij dit dus.
hij hefet wel gevraagd of ik in de buurt ook even wil vragen of er honden zijn met deze klachten.

hij hefet qyan bewust niet op de antibiotica gezet, vanwege alle vorige kuren.
hij hefet hem wel 1 injectie tegen het braken gegeven, en 1 injectie tegen de krampen in zijn darmen.
qyan liep en lag namelijk helemaal krom van de pijn.
verder heb ik voor vandaag en morgen in totaal 3 pillen mee gekregen om de darmen te kalmeren.
vanwege het niet meer drinken, het braken en spugen heb ik voor qyan ene soort van oplossing mee gekregen.
die oplossing moet voorkomen dat qyan uit gaat drogen en vanwege het aanwezige zout, ook zelf weer gata pogen te drinken.

als er na morgen geen verandering in de situatie zou komen volgt er toch een bloedonderzoek om een ontsteking te vinden of een infectie, alvorens er antibiotica gegeven wordt.

VERDER IS HIJ GODVER........ WEER 3,5 KILO KWIJT.
hij begon net aan te komen en weegt nu nog maar 30,10 kilo.
hij had nu dus al ongeveer tussen de 40 en de 45 kilo moeten wegen.
maar goed, hij is ook te klein, dus heft elkaar weer op

vanmiddag heb iik qyan na de injectie dus die oplossing ingespoten in de bek.
daarna begon hij voorzichtig weer een klein beetje te drinken.
ook een heel klein beetje gekookte kip met rijst en ook dit heeft hij binnen gehouden.
hoop alleen dat het er ook weer wat dikker aan de achterkant uit gaat komen.
hij lijkt zich al wel een beetje lekkerder te voelen, en slaapt wer wat rustiger.

verder gaan ook zijn poten helaas schrikbarend slecht.
mijn da gata proberen mevr. overduin te pakken te krijgen om advies te vragen, en anders met een internist in utrecht.
zijn achtehand heeft uitvalsverschijnselen, en nu zijn ook beide voorpoten mank.
inprinciepe kan hij dus nergens op staan.
verder zijn de lymfeklieren ook verschrikkelijk groot, groter dan dat ik ooit bij hem heb gezien.

de uitslag van het bloedonderzoek met het ingespoten hormoon was vandaag ook nog niet binnen.
hij gata dus zowieso tussen 4 en half 5 met utrecht bellen of ze al iets weten. weten ze meer dan belt ie straks, en anders hoopt ie dat het volgende week binnen is.
verder hefet ie zijn mobiele tel.nr gegeven, dat als er iets is ik hem kan bellen.

nou, dat waren onze avonturen weer voor deze dag :'(
Door Twanneke
#10675
Wat een vervelend bericht nou weer!  :-[

Denkt je arts aan een vergiftiging in jullie buurt ofzo?
In ieder geval heeeeeeel veel sterkte, volgende keer maar weer eens een goed bericht, afgesproken?
Door qyan
#10676
Wat een vervelend bericht nou weer!  :-[

Denkt je arts aan een vergiftiging in jullie buurt ofzo?
In ieder geval heeeeeeel veel sterkte, volgende keer maar weer eens een goed bericht, afgesproken?
idd een soort van vergiftiging of een virusinfectie.
maar voor hetzelfde geldt natuurlijk gewoon toch van de kippennekken, omdat het met de eerste keer voeren van nekken ookal is gebeurt.

volgende keer ene goed bericht: we doen ons best :'( :D
Door Diegel
#10678
:( Erg hoor, wat die kleine quan al allemaal heeft doorstaan!! En erg dapper van je dat je zo voor hem zorgt! Veel sterkte...
Door Lizzy
#10679
Ohhhh Wendy, houdt het dan ook nooit op voor jullie? Verdorie, dit is toch niet te geloven he....?! Hoe voelt Qyan zich vandaag?

Ik word ook niet blij als ik lees dat het met zijn poten weer zo slecht gaat... Wat nu weer?

Nou, heel veel sterkte meis! Ik zal weer gaan duimen voor je!
Groetjes, Lizzy
Door tieneke
#10680
Hopelijk gaat het morgen stukken beter met hem!
Wat een ellende maakt het hondje toch mee.
Komt er dan nooit een einde aan?
Heel veel beterschap voor qyan :P
Door Anna
#10681
Hey Wendy,

Ik hoop dat de uitslag van het bloedonderzoek meer duidelijkheid zal brengen.  Niet normaal dat je daar zo lang op moet wachten, zeg.  Ik hoop ook dat Qyan zich intussen beter voelt.  Heel veel sterkte in elk geval en geef Qyan maar weer een knuffel van mij!

Groetjes,

Anna.
Door qyan
#10683
hallo iedereen.
qyan begon gister nadat hij bij de da de injecties had gehad al aanzienlijk op te knappen.
na gisteravond ging het gelukkig weer steeds beter.
hij begon weer zelf te drinken, goed gegeten, en nog belangrijker, hij hefet niets meer uitgespuugd.
hij heeft ondanks de rijst met kip nog wel diaree, niet meer waterig, maar toch dun.
hij loopt niet meer krom van de pijn, zijn darmen zijn oo rustiger. het rommelt nog wel, maar lang niet zop erg als voor de injecties.
hij is weer vrolijk en levendig en de temperatuur is weer normaal.

wat ik verder heel vreemd vindt:
de krampen en de pijn aan zijn darmen zijn weg ana het gaan, en tegelijkertijd gan de poten ook ene heel stuk beter.
toen ik net ging trainen met qyan, had hij een dikke darmontsteking gehad, maand of 4 geleden en tegelijkertijd waren de potn weer net zo dramatisch als nu.
mijn trainer zei toen tegen me, dat ze het idee hadden dat de klachten van de poten en de darmklachten weleens wat met elkaar te maken zouden kunnen hebben en misschien met elkaar in verband staan.
en idd, nu gaan zijn darmen beter en zijn poten gaan ook vooruit.
er is geen uitval meer van de achterhand, hij loopt niet meer mank ???

mijn da is er vandaga niet, maar ga hem dara morgen wel over hebben.
misschien hebben we al die ijd wel in de verkeerde richting gezocht en heldert dit de zaak ene beetje op.
ja, je moet toch hoop blijven houden ;D
maandag ga ik kijken of mevrouw overduin alweer anawezig is en oisterwijk weer open is en dan ga ik het daar ook met haar over hebben, aangezien de uitslag van het bloedonderzoek ook nog niet binnen is.
misschien staat het wel in verbinding met elkaar en moeten de darmen ook ff uitgeplozen worden ofzo.

ben in ieder geval blij dat de injecties zo snel geholpen hebben bij qyan en dat er bij deze da niet eens een antibioticakuur van 10 dagen voor nodig is geweest.
de keren dat qyan dit hefet gehad en de medicijnen die hij daravoor kreeg bij de andere da´s hebben nog nooit dit resultaat gegeven in ieder geval.

groetjes, een opgeluchte wendy en een vrolijke qyan
Door oebaya
#10684
hallo iedereen.

wat ik verder heel vreemd vindt:
de krampen en de pijn aan zijn darmen zijn weg ana het gaan, en tegelijkertijd gan de poten ook ene heel stuk beter.
toen ik net ging trainen met qyan, had hij een dikke darmontsteking gehad, maand of 4 geleden en tegelijkertijd waren de potn weer net zo dramatisch als nu.
mijn trainer zei toen tegen me, dat ze het idee hadden dat de klachten van de poten en de darmklachten weleens wat met elkaar te maken zouden kunnen hebben en misschien met elkaar in verband staan.
en idd, nu gaan zijn darmen beter en zijn poten gaan ook vooruit.
er is geen uitval meer van de achterhand, hij loopt niet meer mank ???
Hallo Wendy,
Allereerst blij te horen dat Qyan weer beter gaat. Wat jij beschrijft over dikke darmontsteking en niet kunnen lopen is heel plausibel. Ook mensen die een dikke darmontsteking hebben, krijgen daarbij vreselijke pijn in hun benen en lopen wordt heel pijnlijk en vrijwel onmogelijk. Zou dus zeker verder zoeken in de richting van de darmen.
groetjes,
Nicolette
Door qyan
#10685

Hallo Wendy,
Allereerst blij te horen dat Qyan weer beter gaat. Wat jij beschrijft over dikke darmontsteking en niet kunnen lopen is heel plausibel. Ook mensen die een dikke darmontsteking hebben, krijgen daarbij vreselijke pijn in hun benen en lopen wordt heel pijnlijk en vrijwel onmogelijk. Zou dus zeker verder zoeken in de richting van de darmen.
groetjes,
Nicolette
hoi nicolette,
wat ik wel vreemd vindt is dat alle artsen, inclusief de internist die link nooit hebben gelegd.
qyan heeft all sinds de leeftijd van 3,5 maand maag/darmklachten gehad en gewrichtspijnen die niet te plaatsen zijn omdat er gene afwijkingen zijn.
nou ja, misschien dat er nu een lichtje bij ze gata branden ;)
Door Eidos
#10686
Goh Wendy wat ben ik blij dta qyan weer wat is opgeknapt!!!!!! En wat fijn dat deze DA tenminste ook naar de hond kijkt alvorens er maar gelijk antibiotica in te willen stoppen.

Ik denk inderdaad dat de pootjes best zeer kunnen gaan doen als de hond zoveel last heeft van zijn darmen. Zoals je zelf al zegt; het was de vorige keer ook zo, darmen knapten op en het lopen ook.. en nu dan weer hetzelfde..

Laten we hopen dat er wat aan zijn darmpies gedaan kan worden, want dat zou wel eens kunnen betekenen dat je hond eindelijk, zonder pijn, kan gaan genieten van zijn leven met jou :D :D :D :D.

Ik wens je heel veel sterkte toe en succes, en zal weer een kaarsje voor je gaan branden  ;).

Liefs bar en een dikke lebber van dos
Door qyan
#10687
Goh Wendy wat ben ik blij dta qyan weer wat is opgeknapt!!!!!! En wat fijn dat deze DA tenminste ook naar de hond kijkt alvorens er maar gelijk antibiotica in te willen stoppen.

Ik denk inderdaad dat de pootjes best zeer kunnen gaan doen als de hond zoveel last heeft van zijn darmen. Zoals je zelf al zegt; het was de vorige keer ook zo, darmen knapten op en het lopen ook.. en nu dan weer hetzelfde..

Laten we hopen dat er wat aan zijn darmpies gedaan kan worden, want dat zou wel eens kunnen betekenen dat je hond eindelijk, zonder pijn, kan gaan genieten van zijn leven met jou :D :D :D :D.

Ik wens je heel veel sterkte toe en succes, en zal weer een kaarsje voor je gaan branden  ;).

Liefs bar en een dikke lebber van dos
hoi barbara, zoals hierboven geschreven, begrijp niet dat de artsen de link niet hebben gelegd.
maar nu moet ik zeggen dat ik vannochtend ook pas voor het eerst de link heb gelegd en opeens dacht aan wat mijn trainer toen had gezegd.
ik ga het ook zeker overleggen morgen en maandag de internist bellen, want als het idd allemaal door de darmen komt, of misschien andersom, de darmen door de poten, dan kunnen er heel wat vervelende en risicovolle onderzoeken worden geschrapt.
en deze da kijkt wel uit hoor, is niet zo´n gulzige antibioticaverstrekker gelukkig.
ja toen met de lyme, maar toen is het aangetoond dmv bloedonderzoek.
nou alleen nog de uitslag wel of geen addison en wel of geen bijnierproblemen, want ook dat kan de darm en gewrichtsklachten wer veroorzaken.
Door Eidos
#10688

hoi barbara, zoals hierboven geschreven, begrijp niet dat de artsen de link niet hebben gelegd.
maar nu moet ik zeggen dat ik vannochtend ook pas voor het eerst de link heb gelegd en opeens dacht aan wat mijn trainer toen had gezegd.
ik ga het ook zeker overleggen morgen en maandag de internist bellen, want als het idd allemaal door de darmen komt, of misschien andersom, de darmen door de poten, dan kunnen er heel wat vervelende en risicovolle onderzoeken worden geschrapt.
en deze da kijkt wel uit hoor, is niet zo´n gulzige antibioticaverstrekker gelukkig.
ja toen met de lyme, maar toen is het aangetoond dmv bloedonderzoek.
nou alleen nog de uitslag wel of geen addison en wel of geen bijnierproblemen, want ook dat kan de darm en gewrichtsklachten wer veroorzaken.
Ja dat is inderdaad wel apart dat ze er niet eerder aan gedacht hebben.. Wat natuurlijk wel zo is is dat hun de hond in een momentopname zien en dan gaan denken aan wat het probleem kan zijn/ veroorzaken. Zoals je zelf al zegt denk je er nu zelf ook pas aan, doordat het gaat opvallen dat beide problemen samen komen en samen weer weggaan..

Ik hoop inderdaad dat een paar van die risicovolle onderzoeken geschrapt kunnen gaan worden nu. En vooral dat je snel weet wat er met je lieverd aan de hand is zodat er gericht iets gedaan kan worden zodat Qyan eindelijk eens opknapt.

Ik hoop dat jet de uitslag snel binnen hebt, zodat je eindelijk meer weet !!

Ik leef nog steeds met je mee, en heb het kaarsje net al aangestoken .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door