Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#105803
Hallo,

Even een vraag; mijn broers geven mijn hond af en toe een stukje waterijs. Toen ik dit zag werd ik erg kwaad want volgens mij is het slecht voor een hond. Maarja dan zeggen mijn ouders weer dat het heus niet zoveel kwaad kan enzo.

Wat vinden jullie?

groetjes alies
Door nancy
#105811
Ik denk dat de suiker in waterijs inderdaad niet goed is voor je hond. Bij warm weer zal iets kouds in zijn bekkie wel lekker koelen. Denk niet dat klein stukje veel kwaad kan, hooguit leert hij hierdoor bedelen aan maar dat is off-topic ;)
Door Lupa
#105874
je kan wel ijsje maken voor je hond.
zelfgemaakte kippenboulion bv, zonderzout enz enz.
groentenmix kunje ook ijsjes van maken.
Als het echt warem is maak ik ze voor mijn honden ook, maar dan moet het echt een graad of 23 24 zijn
Door oebaya
#105907
Denk niet, dat ondanks de suiker, zo af en toe een stukje waterijs zo slecht is voor een hond. De meeste honden vinden ijs trouwens erg lekker. Als er hier een ijsklontje wegspringt, dan is het meteen een wedstrijd om het te pakken te krijgen. Toen ik nog aan de kust woonde en de hond meenam naar het strand, kreeg hij op een warme dag altijd een sluggy, of hoe heet dat gemalen ijs met limondasiroop. Hij vond het heerlijk en hield er echt niets van over. Maar ja, alles waar te voor staat is nooit goed, als het niet in het dagelijkse voedselpatroon past, maar met mate kan het echt geen kwaad.
gr.
Nicolette
Door jeanne
#105908
oebaya schreef: Denk niet, dat ondanks de suiker, zo af en toe een stukje waterijs zo slecht is voor een hond. De meeste honden vinden ijs trouwens erg lekker. Als er hier een ijsklontje wegspringt, dan is het meteen een wedstrijd om het te pakken te krijgen. Toen ik nog aan de kust woonde en de hond meenam naar het strand, kreeg hij op een warme dag altijd een sluggy, of hoe heet dat gemalen ijs met limondasiroop. Hij vond het heerlijk en hield er echt niets van over. Maar ja, alles waar te voor staat is nooit goed, als het niet in het dagelijkse voedselpatroon past, maar met mate kan het echt geen kwaad.
gr.
Nicolette
slush puppy ? ::) ???
Laatst gewijzigd door jeanne op za 05 jun 2004, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#105970
;D ja dat heet slush puppy ;D

Ik heb ook iets leuks gezien. Dit verkopen ze in een online honden winkel.

Je kunt er vloeistof indoen, in de vriezer leggen, en dan aan de hond geven. Er zitten gaatjes in waardoor het er langzaam uitsmelt. Ook een soort ijsje dus.

Afbeelding
Door Alies
#105973
Het gaat hun er niet zo zeer om om die hond een ijsje te geven maar gewoon omdat ze het leuk vinden een hond iets te geven wat ie nooit krijgt. Maar volgens jullie is het dus niet zo slecht?

groetjes Alies
Door alani
#106046
De boullion ijsjes doen het hier goed
Laatst gewijzigd door alani op zo 06 jun 2004, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#106319
Ik denk dat alles wat je zelf eet dat niet bepaald gezond is en je niet dagelijks moet eten, dat moet je ook niet met regelmaat aan je hond geven. Ijs lijkt me dus typisch iets dat je niet aan je hond voert. Of misschien 1 keer per jaar eens een paar likjes.

Overigens worden sommige honden heel erg ziek van ijs. Van de kou van het ijs. Voor deze honden is zelf geschikt hondenijs (van bouilon) totaal ongeschikt.

Ik zie overigens geen sowieso nut van ijs voor de hond maken, maar da's een ander verhaal.
Door Lupa
#106354
Lizzy schreef:
Ik zie overigens geen sowieso nut van ijs voor de hond maken, maar da's een ander verhaal.
ze vinden het lekker!
en als het geen kwaad kan waarom niet/ tuurlijk als je hond er voor gevoelig dan is het beter om niet te geven, maar een groente ijs gaat hier als koek
Door ~anna~
#106379
Het enige wat ze hier nu aan de honden mogen geven is fruit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#106765
hier lusten ze ook graag ijs,ijsklontjes ,softijs en waterijsjes het maakt allemaal niet uit ,zelfs bevroren voer gaat erin als koek :o
Door Breezer
#106897
Breezer is ook helemaal gek van ijsklontjes en van die ijslollie´s zonder kleurstof. Hij krijgt van mij dan altijd het laatste stukje.
Door jeanne
#106914
Bes heeft vanmiddag ook een stuk waterijs gehad, lekker dat ze het vond :D
Had er wel zelf eerst al het zoete sap uitgezogen, hahahaha, van die kleurloze vrieslollies, je kent ze vast wel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door