Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#1066841
Hallo, Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden...

Wij zijn hier al lang bezig van alles uit te proberen tegen de jeuk aan Jaia haar pootjes etc. Ze is getest op allergie en daar is uitgekomen dat ze allergisch is voor een aantal mijten...We hebben het hele traject immunotherapie doorlopen maar dat heeft helaas weinig succes gehad en daar zijn we nu mede door de stress voor Jaia mee gestopt...

Nu met de vallende blaadjes en natte grond heeft ze weer dikke pijnlijke pootjes...en de prednisonhuidspray (Cortavance) en de shampoo (Malaseb) zijn niet meer voldoende om de jeuk en ontstekingen tegen te houden...ze heeft dus weer pijn en loopt mank...

Het enige wat we nog niet geprobeert hebben en ik eigenlijk ook niet wilde is Prednison...Voor haar zou ik niets liever willen dat ze normaal kan rennen en dat we toch lekkere lange wandelingen kunnen maken zonder dat ze zich daarna helemaal open knaagt...Daarom wil ik graag weten wat nu de uitwerkingen van Prednison of Atopica zijn op de lange termijn...

Worden ze er lusteloos van, krijgen ze een slechtere vacht oid? hoe slecht is het voor de lever?

Alvast bedankt!
Door lightning
#1066919
prednison is in 1 woord gewoon troep eigenlijk. legt heel je systeem plat. ze worden er lusteloser van slechtere vacht. gaan wel meer eten enz enz. ik heb hier ook een hond die allergisch is voor mijten en dergelijke en nog veel meer. iedere 4 weken moet ze officieel een injectie die we zelf geven. nu is iedere 8 weken ook goed en na 4 jaar gegeven te hebben hoop ik eigenlijk dat ik kan stoppen met die troep dus ik ga die gok wagen.... hoop dat je iets vind wat helpt voor je hondje
Door Nicky
#1067136
Tja ik zou niks anders meer weten eigenlijk...wat we al niet hebben geprobeerd...

Zijn er nog meer mensen met ervaring met prednison bij honden?
Door Helma
#1067151
Ja, Chester heeft slechts 2 weken prednison gehad ook ivm jeukklachten. (toen stond hij nog niet op KVV)
Ik merkte direct dat hij behoorlijk wat meer dronk.
Aan de andere kant; mijn ouders hebben een hond die is vanaf zijn eerste jaar al aan de prednison en dat beestje is al 12,5 en, los van het feit dat hij blind is, heel actief en blij.

Ik snap heel goed dat je zou willen dat je hond een jeukvrij leven heeft en dat je dan zelfs bereid bent aan prednison te denken.
Maar je weet ook dat er een hele grote kans is dat hij last krijgt van die vervelende bijwerkingen en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn.

Ben je al bij een holistisch dierenarts geweest??
Ik hoop dat je snel een passende oplossing vindt.

Groetjes van Helma.
Door belgje
#1067170
is de hond al ééns behandeld tegen demodex?
bijten aan de poten is iets voor demodex.
bij ons Caro waren haar pootjes kaal maar bij onderzoek geen demodex gevonden
toch hebben we ze daar 3 maand voor behandeld en de pootjes zijn weer helemaal mooi behaard
dus moet er heel zeker demodex geweest zijn.
da's moeilijk te vinden als ze heel diep in de huid zitten
natuurlijk heeft Caro ook een allergie hé maar we zijn toch al bijna 1 jaar van de cortisone af
Door Nicky
#1067183
Nee ze is niet behandeld tegen demodex..maar er zijn diepe biopten genomen dus geen normale schraapsels en daar was ook niks op te zien...

We zijn net terug van de DA en we hebben Prednoral gekregen..een kuur van 2 weken en hopelijk gaat het alleen daarmee weg want anders moeten we nog een kuur en cefaral..en daar wordt ze weer heel erg misselijk van en het is altijd al net op het randje met dr gewicht...
Door mcSnurk
#1067229
breek me de bek niet open over prednison >:(. Alleen als het echt en echt en helemaal niet anders kan, geval van leven of dood of zo.
Door Nicky
#1067249
Ja die is er wel, en daar ben ik geweest, en ook dat heeft niks gedaan...ze heeft atopie en daar schijnt echt weinig tegen opgewassen...Ik weet dat prednison echt troep is...daarom ben ik ook 2 jaar bezig geweest met het zoeken naar een andere oplossing!!!!!...en een geval van leven of dood? Dit heeft ook te maken met kwaliteit van leven...en dat vind ik zelf ook erg belangrijk...Jaia is normaal een heel erg vrolijk, slim en lief hondje...die in tijden van jeuk omslaat in een slapend, chagerijnig mank lopend zielepootje...en als het dan nodig is haar pred. te geven om haar weer te laten genieten van haar dagen....dan moet dat maar...

Ik weet namelijk echt niks anders meer...
Door belgje
#1067287
Caro moest 4j lang cortisone en antibiotica slikken en steeds meer en meer zelfs
tot op een gegeven moment ze snakte naar adem
dit geeft mijn ogen opengemaakt, was al gewaarschuwd op een ander forum over de gevolgen maar wou het niet geloven.
dan zijn we bij een homeopatische DA geweest en oké had in het begin mijn twijfels en je moet geduld hebben met homeopathie maar nu bijna 1j verder zijn we blij dat we voor deze DA gekozen hebben.
ik heb zelf al gevraagd naar antibiotica maar dit wil ze niet geven want dit geeft geen zin, doet zelfs meer kwaad dan goed.
met cortisone onderdruk je de ziekte
onze nieuwe DA zoekt de oorzaak.
ho wij hebben al veel meegemaakt en we komen van ver en als ik even tijd heb doe ik ééns heel ons verhaal, wie weet help ik er nog een hondje mee.
in ieder geval, lees ééns het één en ander op internet over homeopathie, is zeer intressant.
hoop dat het goed komt met jou scheetje  ;)
Door Nicky
#1067326
Wat ik al zei...we zijn al 2 jaar bezig...waaronder ook met een dermatoloog, een reguliere DA en een homeopatische DA...Ik heb een hele medicijnkast vol staan alleen voor de hond...rimadyl, cefaral, prodier huidjeuk, woundcream van espree, malaseb, cortavance, ehmm teatree, kamillethee, vaseline, groene biotex, honingzalf, groene leem, ehmm...visolie, borageolie, drainage compositum, puur pollen...echinacea met cat's claw, betadinezalf, hametumzalf..ik ben zelfs een hele aloe vera kwekerij begonnen!!...schoenen, sokjes, kap...inzwachtelen...immunotherapie dmv allergenen inspuiten.. ehm...2 keer een eliminatiedieet...

ik ben vast nog iets vergeten..maar iemand naast dit nog een idee?
Door chikara
#1067338
Mijn ervaring met prednison:
Chikara heeft 2 weken prednison gehad. Van een vrolijke, actieve hond veranderde ze in een zielig hoopje, waarbij in haar ogen geen sprankeltje meer te vinden was. Geen zin in wandelen, alleen nog maar liggen en overal plassen.
Door Nicky
#1067348
kijk...dat moeten we ook niet hebben natuurlijk...ik ben heel benieuwd wat het doet...zo is het ook niks...als deze kuur iets uithaalt gaan we daarna naar de holistische DA...daar moet alleen wel even voor gespaard worden en ze kan zo niet blijven lopen... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door