Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1056810
[quote="Hitam"]
Ik kan me herinneren dat Mogens Eliasen in zijn lezing een voorbeeld had van een onderzoek maar ik heb nog niet kunnen achterhalen of en waar dat ooit gepubliceerd is.
Bij dat onderzoek hadden ze labradors gefokt uit ouders met HD en die verschillende soorten voeding voorgezet. Ik weet alleen dat de koolhydraatpercentages verschilden, voor de rest weet ik wat het voor voer was. Toen bleek dat de labradors die geen koolhydraten kregen aanzienlijk betere heupen hadden dan degene die meer koolhydraten kregen.
[/quote]

O dat is een interessante studie tannetje, als daar een publicatie van is dan hoor ik dat graag.
Door sonia
#1056897
Zit er zoveel troep in brokken, niet verwachte eigenlijk, dacht dat dure brok wel een betere brok zou zijn, diegene die ik nu heb koste 22 euro voor 4 kilo, dus niet echt goedkoop en gekozen omdat hij zo duur is met gedacht duur zal wel goed zijn

Tis omdat ze nog moet groeien dat ik liever iets geef waar zeker van ben dat ze niet nog erger groeiproblemen van krijgt, kan men die boek waar jullie over spreken huren in de bibliotheek, dan zou ik deze wel eens willen lezen.

Twijfel niet aan kvv maar alleen of het beste is voor haar
Door Laura2004
#1056977
[quote="sonia"]
Zit er zoveel troep in brokken, niet verwachte eigenlijk, dacht dat dure brok wel een betere brok zou zijn, diegene die ik nu heb koste 22 euro voor 4 kilo, dus niet echt goedkoop en gekozen omdat hij zo duur is met gedacht duur zal wel goed zijn

Tis omdat ze nog moet groeien dat ik liever iets geef waar zeker van ben dat ze niet nog erger groeiproblemen van krijgt, kan men die boek waar jullie over spreken huren in de bibliotheek, dan zou ik deze wel eens willen lezen.

Twijfel niet aan kvv maar alleen of het beste is voor haar
[/quote]
Heb je je in al die tijd dat je lid bent van bp ook een beetje verdiept in hondenvoeding, zowel barf als brokken?
Door sandrra
#1057029
[quote="sonia"]
Twijfel niet aan kvv maar alleen of het beste is voor haar
[/quote]

Sorry hoor, maar dit snap ik nou echt niet. Je zegt niet te twijfelen aan KVV, maar dat doe je dus wel lees ik in die laatste zin.
Door *wendy*
#1057121
Sonia, ik herken echt veel van je wanhoop in mijn eigen verhaal.
MAARRR je bent overtuigd van vers voeding of niet.
En als je ervan overtuigd ben dan weet je wat het beste is voor haar betreft voeding (is mijn idee).  :D

Geloof me, ik heb veel getwijfeld.
Het nest van Gandor bestond uit 6 pups. Alleen Gandor kreeg vers en alleen Gandor heeft ED gekregen.
Hoe de rest op latere leeftijd word weten we dus nog niet. Maar opstart problemen hebben hun dus niet gehad voor zover ik weet. Hoevaak ik niet gedacht heb...zou het dan toch door vers komen?
Gelijk daarachter aan...neej dat kan niet want ik lees bij iedereen - ook voormalige brokkenvoerders - dat hun pups rustiger zijn opgegroeid.
Maar ikzelf heb eigenlijk nooit de aandrang gekend brokken te gaan voeren  :D Wel getwijfeld of het niet aan het vers voer lag.
Door Fido
#1057171
[quote="sonia"]
Hoi

Natuurlijk kom ik hier ook mensen tegen die ook op voernatuurlijk zitten ;)

Mijn gevoel zegt kvv beter dan brok, maar op brok is dan meer onderzok naar gedaan, weet wel als ik mijn andere honden op kvv zet met af en toe en brokdag dat ze zich beter voelen, vooral kenji is dan veel energierijker, ook vroeger eens een zak gekregen van goedkope brok en deze gegeven aan de honden, diarree en na paar weken werd kenji grijs in plaats van zwart, me kvv is pels mooier en dieper van kleur, dus twijfel zeker niet dat kvv slecht is alleen, tja, nu heb ik ook junior maxi brok van royal canin en als ik dan lees wat er allemaal inzit dat in kvv niet zit twijfel ik weer of voor haarzelf dit niet beter is, ze eet nog altijd heel dikwijs kvv, momenteel carnibest en duck uitmuntend, maar ook regelmatig die brok

Barf wil ik niet aan beginnen zeker niet met haar, te veel risico's

Ben op zoek naar een wondermiddel en zal het niet vinden vrees ik, spiersupport had ik ook opgezocht, maar de meeste dingen die ze nu krijgt zitten daar ook al in
[/quote]

Inderdaad er is meer onderzoek naar brok gedaan maar ik heb zeeeeeeeeeer sterke twijfels of ze wel eerlijk zijn (geweest) met het melden van de uitslagen :-X

Als ik je nu al kan laten weten dat wij met ons onderzoek duidelijke verschillen zien in de resultaten van het bloed- en ontlastingsonderzoek tussen de brok gevoerde honden en de rauwgevoerde honden dan begin ik steeds minder de "brokonderzoeken" te begrijpen en te vertrouwen ;) :-X

Nog even geduld dus tot de scriptie klaar is :)

O ja iedereen die zich nog wil meewerken aan het onderzoek graag!

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1045489
Door nikèdog2000
#1057462
[quote="sonia"]
Zit er zoveel troep in brokken, niet verwachte eigenlijk, dacht dat dure brok wel een betere brok zou zijn, diegene die ik nu heb koste 22 euro voor 4 kilo, dus niet echt goedkoop en gekozen omdat hij zo duur is met gedacht duur zal wel goed zijn

Tis omdat ze nog moet groeien dat ik liever iets geef waar zeker van ben dat ze niet nog erger groeiproblemen van krijgt, kan men die boek waar jullie over spreken huren in de bibliotheek, dan zou ik deze wel eens willen lezen.

Twijfel niet aan kvv maar alleen of het beste is voor haar
[/quote]zoek is bij google
de waarheid over brokken
ik denk dat je direct genezen bent
Door sonia
#1058658
het zal vers worden want ze vertikt het weer om brokken te eten, die zak van 21.90 voor 4 kilo dient weer voor de vuilbak, de zoveelste

sonja
Door Lizzy
#1058664
[quote="sonia"]
het zal vers worden want ze vertikt het weer om brokken te eten, die zak van 21.90 voor 4 kilo dient weer voor de vuilbak, de zoveelste

sonja
[/quote]

Ik zou zeggen: breng de brokken naar het dierenasiel. Zij kunnen dat goed gebruiken!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1058836
[quote="sonia"]
het zal vers worden want ze vertikt het weer om brokken te eten, die zak van 21.90 voor 4 kilo dient weer voor de vuilbak, de zoveelste

sonja
[/quote]

Slimme hond ;). Succes ermee!
Door sonia
#1059516
ze kreeg darvoor kvv maar die dierenarts had gezegt dat ik dus die juniorbrok moest geven en daarom was ik wat in de war eigenlijk

heb vandaag met iemand gesproken die haar 3 honden al een hele tijd duck gaf, alle 3 zagen ze er wel enorm goed uit en veel energie
Door ronald 69
#1067185
Ik combineer al jarenlang brokken met kvv,dat doe ik als ik vergeten ben vlees te ontdooien,voor in het pension e.d.

Zo slecht als iedereen hier zegt dat brokken zijn is absolute onzin,het verhaal van doodgekookte eiwitten  slaat nergens op,ik denk dat bijna iedereen hier vlees bakt en eieren kookt,indien dat  kort gebeurd is het onschadelijk voor de eiwitten en vetten,sterker nog gebakken vlees en gekookte eieren verteren beter dan rauw !

De mens heeft in vroegere tijden geleerd vuur te maken,dit om bepaalde grondstoffen beter verteerbaar te maken,rauwe ongkookte  aardappelen zijn zo goed als niet verteerbaar en zo is er nog veel meer.

Het hoge percentage granen in de brokken is een noodzaak,minder granen betekent meer eiwitten en vetten en daar is ook een grens aan.

Het blijft overigens wel een feit dat kvv of barf voeren beter is dan brokken,en voor mij blijft de combinatie makelijker,ik voer overigens brokken zonder bht en bha let daar dus wel op.
Door verwonderd
#1067292
[quote="ronald 69"]
Ik combineer al jarenlang brokken met kvv,dat doe ik als ik vergeten ben vlees te ontdooien,voor in het pension e.d.

Zo slecht als iedereen hier zegt dat brokken zijn is absolute onzin,het verhaal van doodgekookte eiwitten  slaat nergens op,ik denk dat bijna iedereen hier vlees bakt en eieren kookt,indien dat  kort gebeurd is het onschadelijk voor de eiwitten en vetten,sterker nog gebakken vlees en gekookte eieren verteren beter dan rauw !

De mens heeft in vroegere tijden geleerd vuur te maken,dit om bepaalde grondstoffen beter verteerbaar te maken,rauwe ongkookte  aardappelen zijn zo goed als niet verteerbaar en zo is er nog veel meer.

Het hoge percentage granen in de brokken is een noodzaak,minder granen betekent meer eiwitten en vetten en daar is ook een grens aan.
Het blijft overigens wel een feit dat kvv of barf voeren beter is dan brokken,en voor mij blijft de combinatie makelijker,ik voer overigens brokken zonder bht en bha let daar dus wel op.[/quote]
Beste Ronald, ik begrijp echt helemaal niets van deze reactie hier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door