Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ingrid-Ben
#1066125
Wij hebben een vraag???
Onze pup, een Dalmatier van 14 weken, eet 3 per dag(150gr. p/k) Royal Canin Maxi brokken.
Hij poept zo'n beetje 6 keer per dag hiervan.
Ook zie je tijdens het eten zijn maag helemaal inkrimpen en hij schrokt het echt naar binnen.
Nu gaf de hondenschool ons dit forumadres om eens verder te kijken.
Zelf hebben wij n u het idee dat hij hier verder weinig of geen voedingstoffen van over houdt.
Als wij nu over gaan op KVV zou dit dan over zijn of heeft dit ergens anders mee te maken?
En wij hoorden dat een Dalmatier nog andere supplementen erbij moet krijgen (bijv.Vitamine C), klopt dit??
Graag wat reacties op onze vragen???
Groetjes,
Ingrid en Ben en natuurlijk Dustie.
Door Jeannet & Gimli
#1066179
Gimli heeft totdat hij ongeveer 11/2 jaar oud was ook brokken gehad en had toen regelmatig diarree en poepte ook verscheidene keren per dag, toen ben ik overgestapt op BIBI en meneer had geen diarree meer en hij poept nu 1 keer per dag een heel klein beetje, in vergelijking met wat hij toen poepte.
Ik voeg verder geen vit c of andere supplementen bij.
Door Suzanne
#1066196
Hoi Ingrid!

Ik zou zo snel mogelijk de brokken de deur uit mikken en overgaan op kvv / nrv-barf. Of een Dalmatier verder nog wat nodig heeft? In beginsel niet dacht ik; een gezonde hond hoeft geen toevoegingen aan zijn dieet.

Ik zou overigens nog wel 4 x per dag voeren. De hoeveelheid per dag hetzelfde houden, maar dat verdelen over 4 ipv 3 maaltijden.

Een hond op kvv / barf poept minder. Minder vaak en in hoeveelheid minder.

Morgen is het maandag, dus ga meteen maar wat halen ;-) 
Als je twijfelt (en ja, ik kan me dat voorstellen) zou je kunnen overwegen om bijv. 2 van de 4 maaltijden kvv te geven en 2 brok en dat dan afbouwen naar 4 x kvv.

Lees je wel goed in voordat je met barf begint. Het is niet moeilijk, maar het behelst meer dan 'pleurt een biefstuk in de bak' ;-)

Suzanne
Door Ingrid-Ben
#1066825
Hoi iedereen,

Iedereen bedankt voor alle hulp en advies.
Maar welk merk zou nu het beste zijn om mee te beginnen??
Alle merken kvv kunnen we hier in de buurt wel krijgen.
Horen het wel weer voordat wij naar de dierenwinkel snellen.

Ingrid en Ben.
Door bloemetje
#1067023
Er is niet echt 1 kvv wat het beste zou zijn. Dat is een beetje persoonlijk. Ik ben zelf meer van de Energique en de Carnibest. Maar Bibi en Bandit is ook niet slecht.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1067037
je kan eens kijken waar je hond het het beste op doet.
Dan geef je een week bv rodi en daarna een week smuldier en daarna.....
Niet iedere hond vindt het zelfde om te nassen en die ene doet het beter op bandit en de andere weer op carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door