Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boefies
#1066873
Hoi,

Hier en daar lees ik dat mensen tegen buffelhuid zijn. Babs en Tooske  krijgen na hun avond eten altijd zo'n klein dun staafje om nog even het voedsel beter te kunnen verteren.
Maar waarom is buffelhuid niet goed? Ik snap wel dat het totaal niks toevoegd, maar de hondjes vinden het lekker...

Ik ben gewoon beniewd wat de achterliggende gedachte is waarom mensen tegen buffelhuid zijn.  :)

Alvast bedankt!
Door bloemetje
#1066889
Omdat ze erin kunnen stikken.. Dat is voor mij ten eerste..

Guus heeft ook weleens zo'n botje gekregen van iemand. Maar hij beet er hele grote stukken af op een gegevens moment en slikte dat zo door (voor zover dat ging..). Bovendien verteerd buffelhuid helemaal niet zo goed en zorgt het vaak voor opstructies in de darmen.

Ik vind vooral die kleine staafjes doodeng.. Daar word halfhartig op gekauwd en dan word het doorgeslikt al stikkend.. Want het duurt een hele tijd voordat ze fijngekauwd zijn. Daar hebben de meeste honden echt geen geduld voor.

Dat zijn mijn redenen  :).

Guus heeft nu trouwens wel een rawhide bot. Daar ben ik iets meer tevreden over. Je moet toch wat als ze gaan wisselen en je man niet wil dat ze echt bot eten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1066897
na herhaaldelijk een levensreddende handelingen te hebben verricht bij mijn honden, doordat ze een te groot stuk inslikte wat achter in hun keel bleef hangen, komen zulke botten er hier niet meer in!
Door sandrra
#1066940
Het wordt week en dan kunnen ze grote stukken doorslikken waardoor ze weer zo wat stikken of kunnen stikken.
Een paar keer meegemaakt en nu komen die dingen niet in huis. Die kleintjes helemaal niet want die kunnen die van mij zo doorslikken met alle gevolgen van dien.
Door ElineBP
#1066959
[quote="bloemetje"]
Guus heeft nu trouwens wel een rawhide bot. Daar ben ik iets meer tevreden over. [/quote]Wat is daar anders aan?

Hier eten ze ook wel eens een buffelhuid kluif, dat is met Banjer ook opletten of hij geen grote stukken inslikt, dus ik zoek het meestal in wat anders. Problemen met de vertering heeft het hier nog nooit gegeven.
Gebruikersavatar
Door pike
#1066991
[quote="Jet en Babs"]
Hoi,

Hier en daar lees ik dat mensen tegen buffelhuid zijn. Babs en Tooske  krijgen na hun avond eten altijd zo'n klein dun staafje om nog even het voedsel beter te kunnen verteren.
Maar waarom is buffelhuid niet goed? Ik snap wel dat het totaal niks toevoegd, maar de hondjes vinden het lekker...

Ik ben gewoon beniewd wat de achterliggende gedachte is waarom mensen tegen buffelhuid zijn.  :)

Alvast bedankt!
[/quote]
Ik vraag me af wat ik me hierbij voor moet stellen, hoe bedoel je dat  ???

Zelf vind ik de buffelhuidstaafjes doodenge dingen, zeker die kleine dunne, net als de vorige posters vanwege het gevaar dat ze erin stikken. Dat komt bij deze dingen dus écht voor. Zowel ongekauwde stukken als compleet nat en week gekauwde en gelebberde stukken (ook van de grotere exemplaren) worden ingeslikt.
Door bloemetje
#1067028
[quote="ElineBP"]
Wat is daar anders aan?

[/quote]

Het lijkt tenene male onmogelijk te zijn voor hem om er hele grote stukken af te bijten. Ik let er echt heel goed op maar hij kan erop kauwen  maar er komen geen grote stukken vanaf.

Je voelt ook aan het bot dat het ander spul is als gewone buffelhuid.. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik heb me destijds wel ingelezen maar ik weet nu niet meer precies. Voor meer info; rawhide is van Farmfood.
Door ElineBP
#1067033
Ik ken Rawhide wel ja, het is ook anders van kleur, toch? Ze zijn toch witter? Ik zal eens kijken op de site van FF. Je hebt toch ook van die 'witte' van andere merken trouwens??
Laatst gewijzigd door ElineBP op ma 13 okt 2008, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1067061
[quote="pike"]
Ik vraag me af wat ik me hierbij voor moet stellen, hoe bedoel je dat  ???
[/quote]

Volgens mij hoort dat in de br*kken-wereld thuis. Dat je zoiets geeft na de maaltijd.
Door Boefies
#1067091
:-[ Nou om heel eerlijk te zijn, kwam dit ook uit de brokkentijd. Babs at toen nauwlijks en als beloning dat ze haar bakje leeg at kreeg ze zo'n buffelhuidstaafje. Dus als een beloning en ik had ergens gelezen dat het goed was dat de hond na het eten nog ergens op kan kauwen omdat dan de darmperestaltiek goed in beweging blijft en het eten beter verteert wordt. En voor de tandjes.....

Of is dit klinkklare onzin?? :-[

Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit meegemaakt heb dat een hond er in stikte...gelukkig dan maar.  :-X
Laatst gewijzigd door Boefies op ma 13 okt 2008, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1067158
[quote="Jet en Babs"]
:-[ Nou om heel eerlijk te zijn, kwam dit ook uit de brokkentijd. Babs at toen nauwlijks en als beloning dat ze haar bakje leeg at kreeg ze zo'n buffelhuidstaafje. Dus als een beloning en ik had ergens gelezen dat het goed was dat de hond na het eten nog ergens op kan kauwen omdat dan de darmperestaltiek goed in beweging blijft en het eten beter verteert wordt. En voor de tandjes.....

Of is dit klinkklare onzin?? :-[

Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit meegemaakt heb dat een hond er in stikte...gelukkig dan maar.  :-X


[/quote]

juist dat was het...kwam er ff niet op.
Gebruikersavatar
Door pike
#1067334
[quote="Jet en Babs"]
:-[ Nou om heel eerlijk te zijn, kwam dit ook uit de brokkentijd. Babs at toen nauwlijks en als beloning dat ze haar bakje leeg at kreeg ze zo'n buffelhuidstaafje. Dus als een beloning en ik had ergens gelezen dat het goed was dat de hond na het eten nog ergens op kan kauwen omdat dan de darmperestaltiek goed in beweging blijft en het eten beter verteert wordt. En voor de tandjes.....

Of is dit klinkklare onzin?? :-[

Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit meegemaakt heb dat een hond er in stikte...gelukkig dan maar.  :-X


[/quote]
Ik gaf ze indertijd ook in Pike zijn brokkentijd. In de hoop dat het nog iets positiefs zou bijdragen aan zijn gebit. Maar veel maakte het niet uit. Ik bleef er altijd bovenop zitten omdat ik ze zo eng vond. Zelf heb ik nooit meegemaakt gelukkig dat een hond er in stikte, maar ik weet van andere mensen dat dat wel gebeurd is. Dood dus. Dus hier komen ze er echt niet meer in, sinds er gebarft wordt hebben ze ze voor hun gebit ook niet meer nodig. De tanden zijn mooi schoon (geworden). En de pup heeft met wisselen ook niets extra gehad, die had voldoende aan zijn karkasjes en zijn flostouw. Hij heeft heel vlot gewisseld.  ;)
Door Boefies
#1067800
Babs;  :sadwalk:

Sinds gister heb ik ze maar niet meer gegeven. Die stikverhalen hebben me wel aan het twijfelen gebracht en ik neem liever geen risico.


Maar om de tandjes schoon te maken...... Wat voor bot is naast gevogelte bot (want dat mag ze ivm haar allergie niet) is nog meer zacht om op te knagen.
Ik heb ook wel eens zo'n gerookt bot uit de dierenspeciaalzaak gegeven en die eet ze ook helemaal op. Of is dit ook gevaarlijk bot?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door