Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bloemetje
#1064689
Onze Guus eet wat slecht de laatste tijd. Ik heb het idee dat hij geen honger heeft soms.. De ene keer eet hij wel en de andere keer niet. Vaak eet hij zijn bakje niet leeg. Hij zit soms wat te boeren als hij heeft gegeten (alsof hij teveel heeft genomen?).
Hij is mooi schraal maar niet te mager. Ik heb hem gisteren gewogen bij de da en hij weeg 4.8 kg.
Ik geef hem 200 gram Energique per dag in 3 maaltijden, wat hij dus haast nooit opeet. Geef ik teveel?
Door Fynn
#1064696
Ik zou denken dat als je hond zijn bak niet leeg eet dat het teveel voor hem is.
Als ze honger hebben eten ze alles op .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door ElineBP
#1064748
Als ik het zo hoor, zou ik ook denken dat hij te veel krijgt. Vaak gaan ze wel weer eten als je iets minder voert. En geen aandacht besteden aan het niet eten! En de restjes weghalen en geen eten meer geven tot het weer etenstijd is.
Door bloemetje
#1064749
Dat doe ik al  ;D. Ik weet dat je zeurpieten kweekt anders. Maar goed. Ik dacht om 150 gram te geven ipv 200. Of denken jullie nog minder?
Door ElineBP
#1064753
150 lijkt me wel goed om te proberen. Dan gaat er al een kwart af! En dan maar eens kijken wat er gebeurt na een paar dagen ;)
Door Naomi
#1064879
Ik heb een pup van nu 5 en een halve maand ,en  weegt 4,7 en ze krijgt 180 gram kvv of barfspulletjes.
En dit is meer dan genoeg voor haar,ik geef het haar in 2 maaltijden..
Dus misschien is het te veel voor de pup.
Door Nynke
#1066355
hee meis !!  ik zou ook minderen, laat Guus maar een beetje honger lijden  :D :D ;)  misschien kun je wat barfdingetjes geven i.p.v. energique? 
Door bloemetje
#1066673
;D ;D ;D

Guus krijgt nu al een paar dagen 150 gram en hij eet goed!

Nynk;
Ik had hem 2 weken geleden kippennekken gegeven. De eerste keer vastgehouden en 2e keer niet.
Hij heeft anderhalve dag moeite gehad met poepen en diarree en slijmerig. Uiteindelijk (na een paar keer probiotica) vond ik een drol in de tuin met een wit uiteinde..Dat zat vol met stukken bot.
Vond ik niet zo prettig  :-X :-[
Door Nynke
#1066732
[quote="bloemetje"]
;D ;D ;D

Guus krijgt nu al een paar dagen 150 gram en hij eet goed!

Nynk;
Ik had hem 2 weken geleden kippennekken gegeven. De eerste keer vastgehouden en 2e keer niet.
Hij heeft anderhalve dag moeite gehad met poepen en diarree en slijmerig. Uiteindelijk (na een paar keer probiotica) vond ik een drol in de tuin met een wit uiteinde..Dat zat vol met stukken bot.
Vond ik niet zo prettig  :-X :-[
[/quote]

nee, dat kan ik me voorstellen  ::) :-X  misschien kun je ze eerst platslaan?  het lijkt mij bevredigender voor Guus om iets te eten wat meer moeite kost. At hij bij de fokker ook al rauw ?
Door bloemetje
#1066883
Nooit anders gegeten als Energique.

De 1e keer had ik ze platgemept en de 2e keer niet. Dat zal het dan wel zijn. Maar ik vind het toch raar. Het waren zulke kleine dingetjes. Dat moet toch kunnen? Daarbij heeft hij nooit problemen met zijn darmen en hij weet niet eens hoe een brokje eruit ziet volgens mij..
Door Shifra en Sharel
#1068322
Irene, ik had het laatst met Sharel, die had moeite met poepen, omdat ze ietsje teveel aan bot had gekregen.
Tja Sharel is nogal al een botten verslindster :D Altijd bang dat ze er 1 misloopt.
Nu geef ik die van mij 1 a 2 bij een portie eten, en niet iedere dag, het verschilt nogal, soms per 2 dagen, soms per 3dagen.
Rekening houdend, dat ze al ouder zijn he dan Guus.

Gr Rolanda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door