Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#1066582
Hoi allemaal.

IK ben sinds kort verhuisd van Denhelder terug naar mijn geboorteplaats Terneuzen (zeeland)....leuk terug naar mn familie.
Ik kon daar voor mn werk ook terecht in Vlissingen dus waarom niet.
Mijn huis in Dendhelder is helaas nog niet verkocht dus ben ik zolang bij mn zusje gaan wonen.
We hebben de garage omgebouwd tot slaap/woonkamertje voor mij....alles is er, een bed, een bank,tv, internet...
De honden en mn papegaai wonen er ook.
Leuk allemaal en heel gezellig alleen Shanden mn reu die heeft er wel meer moeite mee.
Shanden is altijd al een hondje die slecht zonder mij kan, maar in zn eigen huisje, met kayleigh (mn teefje) erbij ging dat heel goed.
Ook hebben ze al 7 jaar de vrijheid wat betreft binnen buiten kunnen, door middel van een hondenluik naar de tuin.
Die hebben ze nu natuurlijk niet.
Dit is allemaal tijdelijk tot ik weer een eigen huis heb met een hondenluikje.
Maar goed nu het probleem.....Shanden is super stress hier....hij is rustig zolang ik weg ben maar als ie me hoort gaat het mis....ik kom binnen en hij pist dan de hele boel al lopend onder..hijgen hijgen en springen als een leipie.
Van de week hadden ze de hele kledingkast leeg gehaald, niets kapot hoor maar alles lag overal en erover heen gepist ook....zelfs kayleigh was helemaal onder gepiest.
Ze hebben in 8 jaar dat ik ze heb nog nooit iets kapot gemaakt of iets gedaan in huis, maar dit is puur stress..
Nu gaat het wel al wat beter hoor, en mn zus laat ze uit als ik te werk ben enzo of ze gaat er ff bij zitten das wel fijn voor ze, maar goed vanavond had shanden weer tegen de kast gepiest.
En dan hoor ik zn paniek blafje al als ie me eenmaal hoort.
Ik was bij de dierenarts geweest en kreeg pillen mee tegen verlatingsangst...maar heb niet het idee dat dat veel helpt en ik baal zo van medicijnen.
Is er toevallig iets waarvan jullie weten dat goed helpt bij dit soort stress?
Het mag geen verstuiver of iets zijn, want dan kan niet voor mn papegaai, die woont in de zelfde ruimte als de honden.
Ik hoor graag van jullie of er tips zijn en mensen met ervaring in dit soort dingen.

Dank je wel alvast, groetjessss Daisy en een poot van Kayleigh&shanden x
Door dinnee
#1066689
Hoi Daisy,

Ik heb helaas geen tips wat voeding of medicijnen betreft (dit is namelijk wel een voedingsforum en geen gedrag's forum...)

Ik werk zelf volgens de methode van Jan Fennell die zich ook toelegt op verlatingsangst en andere gedragsproblemen. Voor mijn pup werkt dit erg goed. Ik zou zeggen ga een keer naar de bibliotheek in de buurt, of zoek het op op internet en kijk of het je bevalt. :) Je hondjes zijn er zeker gebaat bij.
Door Toetkonijn
#1066751
Ik heb eerder een verhaal gehoord over verlatingsangst.  De hond is behandeld met homeopathische korrels en die hielpen uitstekend.

Gr. Liesbeth
Door dineke-cavalier
#1066755
hoi hoi,

toen ik ben verhuisd heb ik d.a.p gebruikt . dit kun je bij de dieren arts halen. het is een soort verstuiver die een hormoon geur afgeeft ( voor mensen niet te ruiken ) waar honden rustiger van worden . bij mij hielp het goed , alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik niet de problemen had die jij nu hebt.
je zou ook eens aan bachbloesems kunnen denken , ik kan je nu even niet zo snel zeggen welke je zou moeten gebruiken maar je zou eens op www.silverlinde.com kunnen kijken misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

groetjes dineke
Door Daisy75
#1066806
dineke-cavalier schreef: hoi hoi,

toen ik ben verhuisd heb ik d.a.p gebruikt . dit kun je bij de dieren arts halen. het is een soort verstuiver die een hormoon geur afgeeft ( voor mensen niet te ruiken ) waar honden rustiger van worden . bij mij hielp het goed , alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik niet de problemen had die jij nu hebt.
je zou ook eens aan bachbloesems kunnen denken , ik kan je nu even niet zo snel zeggen welke je zou moeten gebruiken maar je zou eens op http://www.silverlinde.com kunnen kijken misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

groetjes dineke
zoals ik vermelde, kan ik geen verstuiver gebruiken omdat mijn papegaai in de zelfde ruimte leeft, de bachbloesem zou ik eens kunnen proberen misschien bedankt.
Door Daisy75
#1066810
dinnee schreef: Hoi Daisy,

Ik heb helaas geen tips wat voeding of medicijnen betreft (dit is namelijk wel een voedingsforum en geen gedrag's forum...)

Ik werk zelf volgens de methode van Jan Fennell die zich ook toelegt op verlatingsangst en andere gedragsproblemen. Voor mijn pup werkt dit erg goed. Ik zou zeggen ga een keer naar de bibliotheek in de buurt, of zoek het op op internet en kijk of het je bevalt. :) Je hondjes zijn er zeker gebaat bij.
Ik bergrijp dat het geen gedragsforum is, maar er word zo vaak eens advies gevraagd voor dit soort dingen, zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Jan Fennell ken ik niet maar zal er zeker eens over lezen bedankt ;)
Door Laura2004
#1066816
Misschien even contact opnemen met een goede gedragstherapeut? Voordat het niet meer terug te draaien is. Sterkte ermee  ;)
Door Borke
#1066878
Ik raad je aan contact op te nemen met een goede gedragstherapeut en onder begeleiding gericht te gaan trainen met je hond.
Dit los je niet op met pilletjes e.d.

Zelf tobben wij al meer dan een jaar met onze herplaatser Sofi uit Spanje met verlatingsangst, dus ik weet wat het is.
Je kunt een DAP band proberen, wellicht helpt het iets en speciaal voor je honden gemaakte BACH druppels.
Dat kan allemaal wat bijdragen, maar alleen trainen zal het op lossen.
Door Lil
#1067476
Borke schreef: Ik raad je aan contact op te nemen met een goede gedragstherapeut en onder begeleiding gericht te gaan trainen met je hond.
Dit los je niet op met pilletjes e.d.

Zelf tobben wij al meer dan een jaar met onze herplaatser Sofi uit Spanje met verlatingsangst, dus ik weet wat het is.
Je kunt een DAP band proberen, wellicht helpt het iets en speciaal voor je honden gemaakte BACH druppels.
Dat kan allemaal wat bijdragen, maar alleen trainen zal het op lossen.
Dat is ook mijn ervaring. Ik heb destijds een gedragstherapeut geraadpleegd (was als pup al een probleem) waardoor ik nu bij een verhuizing weet wat me te doen staat. Elke keer is het moeilijker, aangezien het arme dier ook nog eens twee keer verhuisd is (en de derde keer eraan komt). Mijn ervaring is dat het zonder de juiste training (en daarvoor zou ik echt naar een goede gedragstherapeut gaan) NIET op te lossen is. Ik weet dat er bij veel honden dingen hielpen, maar bij die van mij hielp de dap niet, de bach bloesem niet en de homeopathie niet alleen trainen, trainen en nog eens trainen. De eerder genoemde middelen hebben misschien het proces versneld, maar alleen deze middelen waren geen oplossing helaas. Helaas houd dat in dat mijn hond in het begin niet alleen mag zijn, helemaal niet en dan sta je daar met je baan.... Gelukkig heb ik hier tot nu toe oplossingen voor gehad in de vorm van oppassers, dus daar moet je je niet door laten afschrikken ik heb nog altijd een oplossing gevonden.
Enne als mijn verlatingsangst-woeffie eenmaal gewend is, is het de liefste hond die uren en uren alleen kan zijn en waar je ook terug kunt komen na het alleen laten en vlak daarna weer alleen kunt laten. Maar helaas kost dit iedere keer opnieuw weer moeite, maar het lukt en het loont zich zeer zeker! Laat je niet ontmoedigen maar zoek zo snel als mogelijk hulp, het is op te lossen.
Door svdz
#1069221
Borke schreef: Ik raad je aan contact op te nemen met een goede gedragstherapeut en onder begeleiding gericht te gaan trainen met je hond.
Dit los je niet op met pilletjes e.d.

Zelf tobben wij al meer dan een jaar met onze herplaatser Sofi uit Spanje met verlatingsangst, dus ik weet wat het is.
Je kunt een DAP band proberen, wellicht helpt het iets en speciaal voor je honden gemaakte BACH druppels.
Dat kan allemaal wat bijdragen, maar alleen trainen zal het op lossen.
Zelf heb ik met Donna ook dit probleem. Heb jullie verhaal over Sofi haar verlatingsangst een tijdje geleden gelezen op het gedragsforum, pff dat was en is een lange weg.
Ik train met Donna bij een hondenschool waarvan de hondenschoolhouder (alpha erkend) gedragstherapeut is, maar op dit moment niet (meer?) dit beroep uitoefend. Hij heeft mij wel advies gegeven over de manier van het 'alleen zijn' trainen, en mij de DAP-verdamper aangeraden met daarbij Clomicalm. Ik zie alleen de Clomicalm niet zo zitten, weet dat Sofi dit wel heeft gehad, maar bij haar was het denk ik wel problematischer, en jullie werden ook begeleid daarbij.
Maar ik vind het in het geval van mij en Donna gewoon een beetje een zwaar paardemiddel (het is een soort antidepressiva).
Nu ben ik dus op zoek naar een gedragstherapeut die met natuurlijke middelen (Bach Bloesems, Homeopthie enz.) mij en Donna bij haar verlatingsangst kan begeleiden. Heeft iemand hier enig idee ofzoiets bestaat? Ik weet 1 adres waar na telefonisch consult bachbloesems worden opgestuurd, maar dan mis ik weer de begeleiding en follow-up. Of heeft iemand misschien een tip voor natuurlijke middelen tegen verlatingsangst?
KayleighShanden schreef: Mijn huis in Dendhelder is helaas nog niet verkocht dus ben ik zolang bij mn zusje gaan wonen.
We hebben de garage omgebouwd tot slaap/woonkamertje voor mij....alles is er, een bed, een bank,tv, internet...
Hoi,
Ik woon overigens ongeveer net zo als jou, ook in een omgebouwde garage. Maar wat ik me afvroeg. Heb jij de garagedeuren er nog voor? En als jij weggaat doe je die dan dicht? Ik heb het idee bij mijn hondje dat ze zich dan nog veel meer opgesloten voelt (geen uitzicht meer enzo) en nog meer tekeer gaat (deuren krappen, contant janken en blaffen, en totaal in paniek zijn, als ik terugkom is ze helemaal heet en bibbert ze van stress, hele bek nat van het hijgen, heel sneu)
Ik denk dat bij mijn hond een deel van het probleem kan zijn dat ik 24/7 bij haar ben, eenkamerapp dus ze ziet me dag en nacht en gaat overal mee naar toe omdat ze niet alleen kan blijven. Verder zijn er nog veel meer redenen die hebben meegespeeld, denk ik.

Groetjes
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1069643
Probeer het eens op te nemen op video en neem contact op met een GT, die kan beoordelen of het verlatingsangst is. Ik zou hier niet zelf teveel mee gaan frutselen.
Door Daisy75
#1071235
svdz schreef: Zelf heb ik met Donna ook dit probleem. Heb jullie verhaal over Sofi haar verlatingsangst een tijdje geleden gelezen op het gedragsforum, pff dat was en is een lange weg.
Ik train met Donna bij een hondenschool waarvan de hondenschoolhouder (alpha erkend) gedragstherapeut is, maar op dit moment niet (meer?) dit beroep uitoefend. Hij heeft mij wel advies gegeven over de manier van het 'alleen zijn' trainen, en mij de DAP-verdamper aangeraden met daarbij Clomicalm. Ik zie alleen de Clomicalm niet zo zitten, weet dat Sofi dit wel heeft gehad, maar bij haar was het denk ik wel problematischer, en jullie werden ook begeleid daarbij.
Maar ik vind het in het geval van mij en Donna gewoon een beetje een zwaar paardemiddel (het is een soort antidepressiva).
Nu ben ik dus op zoek naar een gedragstherapeut die met natuurlijke middelen (Bach Bloesems, Homeopthie enz.) mij en Donna bij haar verlatingsangst kan begeleiden. Heeft iemand hier enig idee ofzoiets bestaat? Ik weet 1 adres waar na telefonisch consult bachbloesems worden opgestuurd, maar dan mis ik weer de begeleiding en follow-up. Of heeft iemand misschien een tip voor natuurlijke middelen tegen verlatingsangst?

Hoi,
Ik woon overigens ongeveer net zo als jou, ook in een omgebouwde garage. Maar wat ik me afvroeg. Heb jij de garagedeuren er nog voor? En als jij weggaat doe je die dan dicht? Ik heb het idee bij mijn hondje dat ze zich dan nog veel meer opgesloten voelt (geen uitzicht meer enzo) en nog meer tekeer gaat (deuren krappen, contant janken en blaffen, en totaal in paniek zijn, als ik terugkom is ze helemaal heet en bibbert ze van stress, hele bek nat van het hijgen, heel sneu)
Ik denk dat bij mijn hond een deel van het probleem kan zijn dat ik 24/7 bij haar ben, eenkamerapp dus ze ziet me dag en nacht en gaat overal mee naar toe omdat ze niet alleen kan blijven. Verder zijn er nog veel meer redenen die hebben meegespeeld, denk ik.

Groetjes
De grote garagedeur hebben vanaf de binnekant een wand in gezet met isolatie, verder heb ik wel 2 grote ramen en een gewone deur aan de zijkant erin.
Shanden begint nu rustiger te worden, hij heeft van de dierenarts Selgian gekregen en dit is na 5 dagen zijn werk aan het doen,k hij is er niet suf van ofzo, maar je merkt nu dat als je binnenkomt hij blij is en niet meer overdreven overstuur, ook piest hij al 2 dagen niet meer in huis en reageert hij niet meer zo gestressed als ik heel even weg ben.
Gaat dus stukken beter....hij is ook zelf heel blij en kayleigh mn teefje ook.
Verder heb ik contact gehad met Tannetje de Koning en ze gaat me helpen met bachbloesem...ben benieuwd...

Groetjess
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door