Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1066696
Ik ben vandaag, na een algehele barfstop van 2 maanden, weer begonnen met barfen met DeeJay... Bij zijn eerste menu, zn maandagse portie, zit vis (vandaag dus) nu had ik op de markt sardines gehaald en die gingen er dus super in...
In mijn vorige barfperiode heb ik hem eens forel en zalm gegeven, maar dat blieft meneer niet... kan ik nu gewoon voor langere tijd op sardines blijven en dan elke keer 1! ander visje bij zijn maaltijd doen (om te foppen) om zo te kijken wat hij lust?
Want ik vind het zo zonde om steeds die vis weg te moeten gooien omdat meneer het niet blieft... (katten moeten het ook niet, stelletje mafkezen)
#1066699
hier krijgen ze ook enkel zalm, andere vis moeten ze echt niet!
En als ze echt iets herhaaldelijk laten staan dan koop ik het niet meer, per slot lust ik ook niet alles.
Zelfs foppen hielp hier niet, het visje wat ze niet lusten lag er keurig naast, zelfs als ik het in kleine stukjes had gesneden!
Door Tanna
#1066783
Ik doe weleens piepkleine spierinkjes - die ik in nog piepkleinere stukjes snijd - door de zalm, maar dan eet ze vakkundig de zalm op en slaat de friemeltjes spiering over! En door de zalm doe ik een lepel mayonaise, anders gaat dat zelfs niet op.......
Gebruikersavatar
Door nova
#1067996
Wil ik ze hier voor de gek houden, dan moet ik van goede huize komen.
Eerst malen met de keukenmachine, en dan door wat gemalen pens, dan trappen ze er nog wel s in.
Dat lukt met vis, en deze week ook met mn fazantbouten, die vonden ze maar  :buck2:
Wat ze herhaaldelijk staan laten , koop ik niet meer.
Maar zalm gaat hier probleemloos weg
Door Staftime
#1068633
Ik heb ook maandenlang maar één vissoort aan Romeo gegeven.
Hij lustte niets, maar nu eet hij zonder problemen (na heel veel foefjes) een hele makreel weg met smaak.
Inmiddels is het me ook gelukt om hem bijna 500 gram sardines te laten eten in één keer, maar dat lukt alleen als ik die dag een heel erg flink stuk met hem heb gewandeld of gefietst, zodat hij erge honger heeft.
Anders laat hij de sardientjes alsnog staan.
Zalm moet hij helemaal niet.

Maar om je vraag te beantwoorden: het is volgens mij geen enkel probleem om maar één vissoort te geven.
Het beslaat maar zo'n klein deel van het menu (eens in de twee weken een maaltijd) en als het maar vette vis is, dan krijgt je hond binnen wat nodig is nml omega 3
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door