Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ronald 69
#1066652
Hallo allemaal,ik ben Ronald een nieuw lid maar ik volg de discussies al langere tijd.

Er vallen mij toch wel wat dingen op !  als eerste : we willen allemaal graag vlees voeren,en zo weinig mogelijk brokken,of helemaal geen brokken,als er dan een nieuwe aanbieder komt dan wordt deze zo ongeveer tot de grond toe afgebrand !!!!

Ik begrijp dat Carnibest hier heillig is en al het andere minder is ! is dat objectief ?

Ik voer zelf een paar dagen in de week brokken en wissel dat af met kvv,meestal smuldier compleet,en dat bevalt prima.

Tot zover.
Door verwonderd
#1066679
Hi Ronald,

ik volg de discussies een heel klein beetje.

Carnibest is volgens mij niet heilig, maar geniet vanwege bepaalde ingred. de voorkeur, maar daarover kunnen anderen jou beter informeren.

Prins, Energique, Bandit, Smuldier, eh, Rodi....Bibi, verder kom ik toch echt niet, zijn merken die ook naar tevredenheid worden gegeven. Oh ja, Haaksbarf is er nog eentje.

Volgens mij gaat het er om dat de dieren het (moeten) lusten en niet ieder dier verdraagt elk merk, dat is gewoon wat je moet proberen.

Ik heb niet de ervaring dat je hier op barfplaats wordt afgebrand omdat je een bepaald merk kvv geeft.  M.i. gaan de discussies meer over: wel of geen kvv geven, welk soort, uit welke overtuiginge (bio of niet), de toevoegingen in kvv waar je geen zicht op hebt en vast nog veel meer.
Zo gaf ik mijn kat afgelopen weekeinde bijv CB eend, ze vond het lekker, maar ze kotste het er wel uit, mn de rijstkorrels... Hetgeen dus niet wil zeggen de CB slecht is! Helaas verdraagt mijn kat deze variant niet, dus helaas pindakaas.

Wat ik ook wil benadrukken is dat niemand hier kvv-ers veroordeelt, tenminste, die ervaring heb ik niet. Met Barf weet je natuurlijk wel wat je dier binnenkrijgt en dat is hetgeen elke barfer benadrukt. En dat valt ook niet te ontkennen. De redenen om kvv te voeren zijn persoonlijk, net als de redenen om te barfen.

Ik zou zeggen: focus je niet teveel op de te kritische opmerkingen, maar haal er voor jouw dier uit EN voor jezelf, wat het beste bij je past.

Het is een forum dus veel mensen, veel meningen.

Wat je wel van een ieder te horen zult krijgen is: laat die brok voor wat het is en stap volledig over op vers  ;)

Succes en veel plezier hier op barfplaats!
Door Lizzy
#1066680
Ehhh, wat kom je precies doen zeg je? Carnibest is hier bepaald niet heilig. Zoals geen enkel merk KVV heilig is. Kan ook niet, want ze zijn geen van alle heilig. FFF wordt niet tot de grond toe afgebrand. Maar wij hebben er wel kritiek op. In mijn ogen terecht. We schrijven gewoon zoals het is. Net zoals we dat over ieder ander merk doen. Als je wat langer meedraait op dit forum, dan zul je dat ook met eigen ogen kunnen zien.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 13 okt 2008, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
#1066685
[quote="Lizzy"]
Ehhh, wat kom je precies doen zeg je? Carnibest is hier bepaald niet heilig. Zoals geen enkel merk KVV heilig is. Kan ook niet, want ze zijn geen van alle heilig. FFF wordt niet tot de grond toe afgebrand. Maar wij hebben er wel kritiek op. In mijn ogen terecht. We schrijven gewoon zoals het is. Net zoals we dat over ieder ander merk doen. Als je wat langer meedraait op dit forum, dan zul je dat ook met eigen ogen kunnen zien.



[/quote]mijn idee, ik had er alleen zoveel woorden voor nodig.  :)
Door Jolly
#1066707
Als je langer meeleest, dan zou je toch ook even moeten weten dat we het leuker zouden vinden als je je eerst even voorsteld in de daarvoor bestemde hoek.
Dan krijg je meer sympatie dan meteen zo binnen te vallen.
Tis maar ff een ideetje.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1066741
[quote="ronald 69"]
Hallo allemaal,ik ben Ronald een nieuw lid maar ik volg de discussies al langere tijd.

Er vallen mij toch wel wat dingen op !  als eerste : we willen allemaal graag vlees voeren,en zo weinig mogelijk brokken,of helemaal geen brokken,als er dan een nieuwe aanbieder komt dan wordt deze zo ongeveer tot de grond toe afgebrand !!!!

Ik begrijp dat Carnibest hier heillig is en al het andere minder is ! is dat objectief ?

Ik voer zelf een paar dagen in de week brokken en wissel dat af met kvv,meestal smuldier compleet,en dat bevalt prima.

Tot zover.
[/quote]

Beste Ronald,

Allereerst welkom op Barfplaats!

Fijn dat je ook geinteresseerd bent in het voeren van vers. Dat neem ik tenminste aan omdat je je anders hier niet aanmeldt, toch?

Als je hier discussies volgt, dan ben je wel erg selectief in het volgen ervan. Dat Carnibest hier heilig is en een nieuw versvleesvoeder direct wordt afgebrand, vind ik een verkeerde voorstelling van zaken!  En ik ben hier inmiddels al heel wat jaren lid  :P

Bekijk ook eens andere topics zou ik zeggen.

Veel plezier nog op Barfplaats  :D
Door sandrra
#1066757
Hoi Ronald,

CB is zeker niet heilig. Als je hier wat beter had rond gekeken had je dat geweten.
De mensen die KVV voeren, voeren verschillende merken. En ieder merk heeft zo zijn voor- en nadelen.
En ja alles wordt hier kritisch beken, gaat tenslotte om wat je je hond(en/kat(ten) voert. En daar mag best kritisch naar gekeken worden vind ik.
En ja wat je hier te horen krijg is brokken de deur uit en overstappen op vers. Of dat nou KVV is of Barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door