Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Stabij Benthe
#1066491
Hallo allemaal,

Wij hebben een friese stabij pup (Benthe) van 11 weken die we graag over willen zetten op Carnibest. Momenteel krijgt ze brokjes van Royal Canin.
Nou hebben wij nog een aantal vraagjes.
Moeten we beginnen met Carnibest puppy natuurvoer? Of gewoon gelijk met de " normale" natuurvoer? Of met de light variant?
En moeten we haar cold turkey over zetten, of beetje bij beetje?

Groetjes van Myrthe en Benthe
Door Cindy de Wolf
#1066509
Je kan je pup direct overzetten op de CB natuur. Zelf zou ik geen puppy nemen. Het is wel hetzelfde als de normale natuur maar zeer fijn gemalen. Dit is eerder voor de fokkers die pups op vers af willen spenen en dit dus geven met 4 weken. Een stabij van 11 weken kan makkelijk normaal eten. Wat je ook doet geef zeker geen aktief en liever ook geen light. In de aktief zit teveel vet waardoor je pup te snel kan gaan groeien en in light juist te weinig. Ik zou het houden bij natuur, lam/rijst en kip/rijst. En wellicht af en toe een barfmaaltijdje tussendoor zoals een kipkarkasje of parelhoen of een lekker visje.
Door Lizzy
#1066634
[quote="Stabij Benthe"]
Hallo allemaal,

Wij hebben een friese stabij pup (Benthe) van 11 weken die we graag over willen zetten op Carnibest. Momenteel krijgt ze brokjes van Royal Canin.
Nou hebben wij nog een aantal vraagjes.
Moeten we beginnen met Carnibest puppy natuurvoer? Of gewoon gelijk met de " normale" natuurvoer? Of met de light variant?
En moeten we haar cold turkey over zetten, of beetje bij beetje?

Groetjes van Myrthe en Benthe
[/quote]

De light variant? Nee, die is dus niet geschikt voor puppies. Je kunt de gewone variant nemen. Qua samenstelling is deze gelijk, het is alleen fijner gemalen (hetgeen een pup van 11 weken niet nodig heeft. De gemiddelde pup van 4 weken heeft het zelfs niet nodig).
Door Stabij Benthe
#1066697
Dankjewel voor de reacties tot nu toe... :)

Moeten we naast dat we carnibest geven, nog bepaalde supplementen/vitamines geven? Of zit alles wat ze nodig hebben in het voer?
Fruit willen we ook gaan geven, we zijn al begonnen met kleine stukjes appel. Ze eet het wel op, maar of ze het echt lekker vind? :confused1:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1066704
carnibest een een compleet vleesvoeding dus in principe hoef je er niets bij te voegen.
Een stukje fruit, joghurt, eitje ed mag natuurlijk wel!!
Ik zou haar gewoon gelijk overzetten, heb ik ook gedaan en ging prima!
Sommige hondjes kunnen wat gaan ontgiften maar meestal gaat het prima.
Door Nynke
#1067107
[quote="Stabij Benthe"]
En wat voor fruit kunnen we haar geven behalve appel? Zijn er nog fruitsoorten die ze niet mogen hebben?
[/quote]

druiven en rozijnen mogen niet. Voor de rest zou ik het niet weten, ik weet wel dat voor mensen wordt aanbevolen om fruit voor vlees o.i.d. te geven i.v.m. de verteringssnelheid. Hoe dat met honden zit weet ik niet  :-X :-[ :-X :-\ :-\ :-\
Door K&D
#1067792
Carnibest is compleet voer, met alles erin en eraan ;) wat honden nodig hebben. Puppies hebben gewoon hetzelfde nodig als volwassen honden, alleen verhoudingsgewijs wat meer vanwege de groei. Al dat gedoe van de 'brokkenmakers' met al die varianten... ::)
Hier is Kyrah ook deels opgegroeid met CB. En later met barf. :)
Gezond en lekker.
Gebruikersavatar
Door pike
#1067799
[quote="Nynke F"]
druiven en rozijnen mogen niet. Voor de rest zou ik het niet weten, ik weet wel dat voor mensen wordt aanbevolen om fruit voor vlees o.i.d. te geven i.v.m. de verteringssnelheid. Hoe dat met honden zit weet ik niet  :-X :-[ :-X :-\ :-\ :-\
[/quote]
fruit niet samen met vlees geven  ;)
Door Nynke
#1067827
[quote="pike"]
fruit niet samen met vlees geven  ;)
[/quote]

bedankt !!!  ik wist wel van de klok en de klepel, maar niet waar ze hingen  :-[ :-\ :P ::) ::)
Door bloemetje
#1067937
Betreft fruit heb ik dit even gekopieerd uit de bieb  8)

Fruit
Appel, peer, banaan, kiwi, sinaasappel, grapefruit, mandarijn, aardbei, bessen, frambozen, abrikozen, perziken, pruimen, mango, papaya, ananas, alle soorten meloen.
Bijzonderheden
*Krenten of rozijnen in grote hoeveelheden kan nier- en/of leverfalen veroorzaken. Liever niet geven.
*Om diezelfde reden wordt het geven van druiven afgeraden.
*Sommige honden krijgen last van gasvorming in darmen wanneer fruit gecombineerd wordt met andere voedingsmiddelen.
*Geef geen klokhuis van appels ivm blauwzuur en geef geen pitten van steenvruchten (zoals abrikoos, perzikpitten)
Door Stabij Benthe
#1068041
Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden!

We maken haar brokjes op en dan beginnen we van de week met carnibest. We gaan haar in 1x overzetten, hopelijk heeft ze niet zoveel last van ontgiften.

Groetjes van Myrthe en Benthe :eat:
Door Nynke
#1068225
[quote="Stabij Benthe"]
Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden!

We maken haar brokjes op en dan beginnen we van de week met carnibest. We gaan haar in 1x overzetten, hopelijk heeft ze niet zoveel last van ontgiften.

Groetjes van Myrthe en Benthe :eat:
[/quote]

het is toch nog een pup ??  Dan zal dat reuze meevallen denk ik !!  Misschien een paar daagjes dunne poep  ::) ::) ::)
Door Shifra en Sharel
#1068315
Mijn 1ste hondje, is met 9 maanden oud overgezet op de carnibest vanaf de brokken.
Met haar heb ik het langzaam opgebouwd, totdat de brokken op waren.
Zij had ook ontgiftigings verschijnselen, vanwege de brokken, maar ze is bijna 6 jaar en nog steeds aan de carnibest en gedeeltelijk barfprutjes.

Met mn 2de hondje ben ik meteen als pupzijnde met de carnibest begonnen..dat ging prima.

Gr Rolanda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door