Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1065641
haha ja, nou vind de baas het niet vies om aan te pakken......maar de hond vind het eng om te eten!!

Ben nu een paar dagen bezig met volledig barf, hiervoor had chendo wel eens lever, hart, maagjes en kipkarkassen gehad.
Maar vanmorgen met zn konijnenkarkas was hij behoorlijk aan het mieren, en omdat ik moest werken en geen tijd er voor had mocht hij het bij de oppas verder op eten.  Nou goed dat is dus wegegooit want hij at daar niks. ook niet zo heel gek aangezien hij niet in zn eigen huis is maar goed.

Vanavond kreeg hij voor het eerst schapenlong, met lekker veel bloed dus ik dacht dat word smullen!!
En ik zet het voor meneer neer, gelijk met zn kop dr in natuurlijk! haha alleen toen had hij door dat het niet het gewone 'hap-slik-weg' kvv was!
Dus met zn voortandjes heeeeel voorzichtig uit de bak pakken, nou toen kwam dat hele ding van bijna 500gr mee dus loslaten er weg bij die bak!!

Nou heb het uiteindelijk maar in een aantal stukken gesneden/geknipt en toen hij eenmaal door had dat er ook flink op gekauwt moest worden was het toch wel lekker. Dus netjes zn hele bak leeg. Ben benieuwd wat hij de volgende keren gaat doen.
Morgen heb ik weer 1 konijnenkarkas op het menu staan, gemixt met kipkarkas waar hij dol op is, dus ben benieuwd.


Maar is dit herkenbaar voor jullie?? waren dat ook zulke mietjes in het begin?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1065644
MIjn honden zijn helemaal geen zeikers, maar 500 gram long aan 1 stuk zouden ze hier ook terug tuffen.

Long wordt normaliter met mate gegeven omdat het weinig voedingswaarde heeft en door de elastiteit een plakkerige ontlasting kan veroorzaken (in de kleur zwart).
Wil je long voeren dan zou ik het voortaan in mindere mate en wat meer verdeeld voeren.
Door sandrra
#1065668
Khami is nog steeds een klier. :-\
Mazoe eet, maar emt long had ze ook wat moeite. Een klein beetje eet ze wel.
Bij Khami moet ik spiervlees ( behalve haas want dat eet ze zo) en orgaan verbergen in een groenteprutje en yoghurt met evt ei  ::)
Ook eet ze liever smuldier pens dan een lap pens of dat nou schaap of runderpens is maakt haar niet uit. Van vleesbot eet ze geen konijn wel haas, allerlei gevogelte en lamsribben.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1065677
Bruin hier griezelt van konijn (met zo'n bekkie als een kind dat doorgekookte spruitjes moet opeten van zijn ouders :D), verder vindt 'ie alles lekker. Het kan dus ook zijn dat je hond het gewoon niet lust.
Door Fynn
#1065724
Hier lusten de 2 reuen eigenlijk alles.
En onze dame die lust geen fazant en konijn maar voor de rest no problem.

Long geef ik eigenlijk alleen gedroogd als snackje.
Het heeft weinig voedings waarde dus als maaltijd vind ik het niks.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door *Nicole*
#1065728
Mijn hond is bang voor gans karkas en heel konijn karkas dan durft hij de keuken niet meer in terwijl mijn mietje ruim 65 kg weegt hihi
Door Esther11
#1065737
mijn teef eet alles zolang ze maar niet vies word dus met de pootjes uit elkaar. alleen vis vind ze niet zo lekker jammer maar 1x per week zal ze het moeten eten of honger lijden en ze kiest altijd eten. :D
Door *Nicole*
#1065748
hier die van mij lijd wel honger dan hoor zelfs 2 a 3 dagen als het moet hihi
soms werd ik niet goed van het gemiep weg gehaald volgende dag gegeven nee hoor meneer blieft het niet
nu doe ik stiekem heel klein beetje jus er over en alles gaat er in steeds uitgebreider eet hij ideaal.
Vis gaat er niet in behalve gefrituurde dus dat word het niet, zalmmix van herby gaat met lange tanden maar is tenminste iets
Gebruikersavatar
Door kira
#1065750
Hier heb ik er twee die nieuwe dingen moeten leren ontdekken, dus dat doe ik dan in kleine stukjes (bij long, bal) of hou ik vast (eendenrug), doe ik voor (lamskop, heb ik stukjes vlees wat afgetrokken en dan gingen ze likken en proefden ze, verder heb ik ze attent gemaakt op het begin stukje, de kaak, wel per ongeluk een oog uitgestoken, getsie). Long wordt hier door 2 van de vier per pond zonder probleem gegeten, als ik long als deel van het orgaan heb geef ik juist wat meer omdat het weinig voedt, maar weet niet of dat goed is, lees net hier boven dat iemand zegt minder van te geven. En één die je niet moet mengen, die kiest dan nl. het lekkerste uit en als er dan ietsje minder trek is laat ze de rest staan (en die hond is wel chronisch te mager), daar moet ik ook bij nieuw bot altijd even een kraak laten horen, dan denkt ze volgens mij oh dat geluid ken ik, en dan weet ze wat ze er mee moet doen. Nummer 4 eet geen long trouwens, wel luchtpijp, maar de long niet, ook niet in kleine stukjes.
Gebruikersavatar
Door pike
#1065916
Heb je zelf al eens een pond long in stukken gesneden, want dan begrijp je misschien waarom een hond dat niet ziet zitten. Het is een grote, slappe, sponsachtige, flubberende lap!!
Ik vind het prima spul om tot beloningssnoepjes te verwerken, één uurtje uit de vriezer en het laat zich perfect in kleine stukjes snijden. Als voer heeft het niet veel (voedings)waarde. Als ze hier long krijgen is dat de long van konijn of haas of zo die nog in het karkas zit.

Een karkas dat niet gegeten wordt hoef je niet weg te gooien. Je zet het na een kwartiertje gewoon weg in de koelkast en geeft het de volgende maaltijd weer. Als hij honger krijgt eet hij het vast wel.
Door ElineBP
#1065973
Hier ben ik ook allerlei nieuwe dingen aan het introduceren (ze staan al een tijdje op KVV) en Banjer wil het alleen eten als het minstens net zo fijn is als KVV. De andere 2 zijn gelukkig een stuk makkelijker ;)
Door sandrra
#1066066
*Nicole* schreef: hier die van mij lijd wel honger dan hoor zelfs 2 a 3 dagen als het moet hihi
soms werd ik niet goed van het gemiep weg gehaald volgende dag gegeven nee hoor meneer blieft het niet
nu doe ik stiekem heel klein beetje jus er over en alles gaat er in steeds uitgebreider eet hij ideaal.
Vis gaat er niet in behalve gefrituurde dus dat word het niet, zalmmix van herby gaat met lange tanden maar is tenminste iets
Ja Khami lijdt ook liever honger dan dat ze t eet :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#1066084
ElineBP schreef: Hier ben ik ook allerlei nieuwe dingen aan het introduceren (ze staan al een tijdje op KVV) en Banjer wil het alleen eten als het minstens net zo fijn is als KVV. De andere 2 zijn gelukkig een stuk makkelijker ;)
Eerst heel fijn snijden en dan elke keer een heel klein beetje groter. Dan wennen ze eraan  ;)
Door Linneke
#1066140
Bij mij moest ze er ook aan wennen hoor. De eerste keer dat ze een kippenvleugeltje at..ze schrok gewoon van het gekraak van de botjes en durfde toen niet goed meer. Nu heeft ze daar helemaal geen last meer van en eet het lekker op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door