Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1065975
Vraag: ivm arthrose en spondylose is mij laatst door stichting kreupeldier Doils Arthrose aangeraden. Dat heb ik mijn hond een paar dagen gegeven maar hij werd er vreselijk sloom van. Ik ben toen gestopt en na ca een week weer begonnen met 1/4 van de voorgeschreven dosering omt t zo langzaam op te bouwen. s avonds ging dat nog goed, de volgende dag s ochtends kwam binnen een tel zn hele maaltijd er weer uit. Ik ben er nu mee gestopt. Een mailtje naar Doils mbt de vermoeidheid (hij had toen nog niet overgegeven) leerde me dat het ws ligt aan de moeilijkere vertering hetgeen na een paar weken over zou moeten zijn. Ik vind een paar weken echter erg lang. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een alternatief ? Ik heb gister Trias Omega gekocht, dat is plantaardig en heeft veel minder omega 3 erin.

Ik wil het heel graag goed doen, maar ik weet hier helemaal niets van. Graag jullie advies !!

Hij reageert overigens vaak sterk op medicijnen en spulletjes. Van Traumeel ligt hij K.O. van bijv 3x 5 druppels per dag. Qua voeding kijgt hij CB natuur, te meer omdat hij slecht reageert op heel veel soorten voeding en dat gaat perfect !
Laatst gewijzigd door Michelle Vrolijk op zo 12 okt 2008, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#1066054
Vreemd. Het is gewoon visolie.... Weet je zeker dat het de visolie is en niet iets anders? Heb je wel eens visolie van een ander merk geprobeerd? Ja, ik vind Trias Omega dus drie keer niks omdat een hond nauwelijk wat kan met die plantaardige handel. En bovendien komt de omega 3 van lijnzaadolie en dat zit al in Carnibest.... Bij artrose vind ik persoonlijk Corta RX beter. En bij Spondylose vind ik Puur Spondy/Spondyvetsem erg goed helpen.
#1066058
Vreemd, mijn honden krijgen allebei dagelijks doils artrosis, ze verdragen het prima.
Wat ik heb begrepen zit er in Trias omega ook omega 6 en dat zit al volop in vlees. Omega 6 is een voorloper van arachidonzuur, een onstekingscomponent, en zou bij onvoldoende omega 3 juist ontstekingsbevorderend kunnen werken.
#1066088
Lizzy schreef: Vreemd. Het is gewoon visolie.... Weet je zeker dat het de visolie is en niet iets anders? Heb je wel eens visolie van een ander merk geprobeerd? Ja, ik vind Trias Omega dus drie keer niks omdat een hond nauwelijk wat kan met die plantaardige handel. En bovendien komt de omega 3 van lijnzaadolie en dat zit al in Carnibest.... Bij artrose vind ik persoonlijk Corta RX beter. En bij Spondylose vind ik Puur Spondy/Spondyvetsem erg goed helpen.
De dag dat ik met Doils begon was zn rug op 2 plaatsen rechtgezet dus dat kon een verklaring voor de brakheid zijn. Daarom ben ik gestopt en vervolgens voorzichtig weer begonnen maar toen kwam zn ontbijt er binnen een tel er weer volledig uit wat zeer ongebruikelijk is voor 'em. Het enige dat ik op Doils tegen heb is de vleessmaak die er door zit waardoor het niet 100% natuurlijk meer is, maar goed, ik moet wat. Het lijkt er alleen op dat het te sterk is voor mijn hond maar goed, helemaal zeker ben ik niet nee :-[

Ik heb nog geen ander merk geprobeerd. Mijn hond heeft een slechte start gehad in t leven en zit niet 'perfect' in elkaar qua gewrichten en rug. Hij heeft arthrose (licht) en een spondylose plek naar 'buiten' gericht, je voelt een hobbel op zn rug. Raad je Corta RX aan of Puur Spondy ? Het zegt mij allemaal niks, ik wil gewoon het beste voor mn hond ! Dan wel ik probeer Doils nog een keer....
Door geer
#1066115
Ik zou het wel inzetten wat het werkt vaak erg goed, maar wel heel langzaam opbouwen. Soofje bijvoorbeeld, die kan ik ene hele emmer leegzuipenzonder dat er iets gebeurt, Ted schiet bij een vingerhoedje al acuut in de diarree. Het zou best kunnen dat het, zo in ene, te vet is voor hem... Ik zou echt beginnen met een heel klein beetje en dat heel langzaam uitbouwen. Het rustige lijkt mij eerder komen door het rechtzetten dan door het supplementeren van visolie...
Door geer
#1066116
Wat betreft de Trias, even afgezien van wat eenieder hier van dat product vindt... In jouw geval wil je het therapeutische effect van omega 3 verkrijgen. Dat krijg je alleen door een hele hoge dosering omega 3 te geven, (veel) hoger dan gebruikelijk en dat red je niet met Trias.
#1066127
geer schreef: Wat betreft de Trias, even afgezien van wat eenieder hier van dat product vindt... In jouw geval wil je het therapeutische effect van omega 3 verkrijgen. Dat krijg je alleen door een hele hoge dosering omega 3 te geven, (veel) hoger dan gebruikelijk en dat red je niet met Trias.
Dan ga ik nogmaals met Doils aan de slag, ik heb t tenslotte toch nog staan, ik had de tweede keer 1/4 van de aangegeven dosering gegeven wat heeeeel weinig was, maar goed, misschien toch nog te veel. En ik ga 't dan s avonds geven, dan krijgt ie t niet op zn nuchtere maag naar binnen zeg maar. Duimen graag !
#1066128
geer schreef: Ik zou het wel inzetten wat het werkt vaak erg goed, maar wel heel langzaam opbouwen. Soofje bijvoorbeeld, die kan ik ene hele emmer leegzuipenzonder dat er iets gebeurt, Ted schiet bij een vingerhoedje al acuut in de diarree. Het zou best kunnen dat het, zo in ene, te vet is voor hem... Ik zou echt beginnen met een heel klein beetje en dat heel langzaam uitbouwen. Het rustige lijkt mij eerder komen door het rechtzetten dan door het supplementeren van visolie...
even voor de zekerheid: hij ging niet aan de dunne, hij braakte al zn eten weer uit :(
Door geer
#1066134
Michelle M. schreef: even voor de zekerheid: hij ging niet aan de dunne, hij braakte al zn eten weer uit :(
Ja, oke, maar te vet eten kan ook zorgen voor braken. Als ik hier een volledige vette-vismaaltijd geef wordt het standaard uitgekotst (door Ted), dat is te zwaar.
#1066137
geer schreef: Ja, oke, maar te vet eten kan ook zorgen voor braken. Als ik hier een volledige vette-vismaaltijd geef wordt het standaard uitgekotst (door Ted), dat is te zwaar.
Nou, de eerste kleine voorzichtige lading zit dr in sinds 5 minuten....
Domme vraag misschien: als ik zn CB-maaltijden zou afwisselen met een vismaaltijd, zou dat een goed zijn voor zn ruggetje ? (niet nu meteen hoor, eerst maar ns puzzelen met de Doils). En wat geef jij ze als je een volledige vette-vismaaltijd geeft ?
Door geer
#1066149
Michelle M. schreef: Nou, de eerste kleine voorzichtige lading zit dr in sinds 5 minuten....
Domme vraag misschien: als ik zn CB-maaltijden zou afwisselen met een vismaaltijd, zou dat een goed zijn voor zn ruggetje ? (niet nu meteen hoor, eerst maar ns puzzelen met de Doils). En wat geef jij ze als je een volledige vette-vismaaltijd geeft ?
Vette vis ik nooit slecht! Maar om werkelijk een therapeutisch effect te bereiken moet je zoveel vis geven dat hij A. dik wordt of B. zelf een vis wordt ;D Pas vanaf hoge doseringen EPA en DHA heeft omega 3 een therapeutisch effect. Geef je minder dan doet het gerust wel wat (ergo, vette vis is hartstikke goed), maar zet je het echt in als 'medicijn', dan wil je eigenlijk meer EPA en DHA geven dan in een vismaaltijd zit...dus dan is visolie effectiever.
#1066150
geer schreef: Vette vis ik nooit slecht! Maar om werkelijk een therapeutisch effect te bereiken moet je zoveel vis geven dat hij A. dik wordt of B. zelf een vis wordt ;D Pas vanaf hoge doseringen EPA en DHA heeft omega 3 een therapeutisch effect. Geef je minder dan doet het gerust wel wat (ergo, vette vis is hartstikke goed), maar zet je het echt in als 'medicijn', dan wil je eigenlijk meer EPA en DHA geven dan in een vismaaltijd zit...dus dan is visolie effectiever.
hahahaha, nou een bolleke moet het niet worden hoor :)) Ik denk erover om dat *naast* de visolie te doen, als t lijf tzt hopelijk is gewend aan de olie. En dus ... wat geef jij als vette vis maaltijd ?
#1068135
Michelle M. schreef: hahahaha, nou een bolleke moet het niet worden hoor :)) Ik denk erover om dat *naast* de visolie te doen, als t lijf tzt hopelijk is gewend aan de olie. En dus ... wat geef jij als vette vis maaltijd ?
er zijn hier behoorlijk wat mensen die zalm en sardines geven als vismaaltijd. Mijn hondjes lusten niet graag vis :-X :-X :-X
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door