Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nathalietjuh
#1065610
Bowie moet binnenkort weer naar de da, want ik ben bang dat hij weer last heeft van zijn nieren.
(even info: ong. 1,5 jaar geleden werd bij hem nierfalen geconstateerd, want later een nierontsteking bleek te zijn. Hij kreeg toen K/D van h*ll's. Helaas wist ik toen nog weinig van kvv, barf af..)
Ondertussen staat hij nu al een hele tijd volledig op Carnibest met af en toe een kuikentje, kippennekje, kippenvleugel, zalm of penslap.
Aangezien hij weer meer drinkt en toch weer gaat ruiken uit zijn bek ben ik bang dat hij weer last heeft van zijn nieren. Ik weet dus dat de DA ons dan weer die k/d probeerd aan te smeren, maar Bowie lust het niet en ik wil geen brokken meer voor hem. Moet ik zijn dieet aanpassen of toch maar gewoon laten.
Owja, Bowie wordt 14 in december.
Door nathalietjuh
#1065619
Kijk! Daar heb ik wat aan! Dankjewel. Ik wacht even het dabezoekje af en als blijkt dat de nieren inderdaad slecht(er) zijn, dan zal ik dit eens een tijdje proberen.
Door Lizzy
#1065623
nathalietjuh schreef: Kijk! Daar heb ik wat aan! Dankjewel. Ik wacht even het dabezoekje af en als blijkt dat de nieren inderdaad slecht(er) zijn, dan zal ik dit eens een tijdje proberen.
Dat lijkt mij een strak plan. Als je persee KVV zou willen blijven geven, kan ik je vast ook nog handige hints en tips geven! Sterkte. Ik hoop dat het niet zijn niertjes zijn.....!
Door nathalietjuh
#1065640
Kom maar op met die tips ;D

Ik hoef niet perse KVV te blijven geven, maar heb persoonlijk nog maar weinig ervaring met zelf samenstellen, dus vind KVV wel wat "veiliger".
Maar je linkje was duidelijk, dus ik vind dat ook zeker een optie!
Door Lycka
#1066924
Ik hou dit even in de gaten, zou je mij eventueel ook willen helpen met een aangepast dieet voor mijn 9 jarige DH?

Vanmorgen heb ik een plasje opgevangen om te laten controleren op een blaasontsteking omdat ze zoveel drinkt. De eiwit waardes ed waren goed wat ik begrepen heb, alleen zei ze dat momenteel al het water wat ze drinkt linea recta weer word uitgeplast. Ze vermoed nierproblemen of suikerziekte. Beide kan denk ik wel, ze is sinds ze bij ons is erg veel afgevallen, ze woog rond de 40 kg. Waar het nu op zit weet ik niet, maar dat weet ik vanavond. Het enige wat ik heb gedaan is gewoon meer beweging geven, ik heb de voerhoeveelheid verhoogd omdat ze naar mijn mening te snel afviel. Ze zit nu rond de 600 gram per dag ongeveer.

Veel drinken doet ze sinds ze van de brok af is, nu ongeveer een jaar geleden, helemaal niet meer. Ze drinkt erg weinig terwijl er altijd water klaar staat. Ze plaste altijd goed dus ik vond het geen probleem.
Nu sinds een paar dagen is het van weinig drinken ineens omgeslagen naar extreem veel drinken. Ik ben wel meteen begonnen met het geven van vitamine C (1000 mg per dag). Dit hielp niet dus ik had ook niet verwacht dat ze een blaasontsteking zou hebben.

Momenteel zit ze op 80 procent kvv. Ik geef alleen dingen als parelhoen, kip, en konijn. Eend en duif lust ze niet. Als ik karkassen voer krijgen ze er spiervlees bij.
Verder krijgt ze kliekjes van tafel, eitje en yoghurt.

Is er ook een apart dieet voor suikerziekte of moet ze echt aan medicatie? Is het nu mijn fout dat ze iets heeft? Ik voel me ontzettend schuldig namelijk  :'(
En bij de DA zullen ze ongetwijfeld mij dieet brokken willen geven, kan het beste zeggen dat ik een zak thuis heb staan?
Vanavond gaan we bloed laten prikken.

het vreemde is dat ze er zelf geen last vanlijkt te hebben, ze is vrolijk, eet goed, is heel alert, haar vacht is super (ze stinkt overigens wel verschrikkelijk uit haar bek, maar ik heb nog nooit een hond gehad (behalve Shiva, die dat niet deed) enz. Ze lijkt momenteel zelfs beter dan ooit, ze is ook wel redelijk wat afgevallen hoor...

Bedankt voor al jullie hulp, ik wil echt het beste voor haar, bah wat voel ik me rot  :'(

Dit is haar, foto van een maand terug:
Afbeelding
Door Borke
#1067082
Het Barfnierdieet wat hier op Barfplaats staat, heb ik ook aan Sofi gegeven toen haar nierwaardes slecht waren!
Bij haar kwam dat door leshmaniose, daar kreeg ze medicatie voor maar moest daarnaast nierdieet. Zij barfte al en ik wilde geen nierbrokken geven.
Binnen 2 weken waren haar nierwaardes flink gedaald, de dierenarts geloofde zijn ogen niet....
Door Lizzy
#1067100
nathalietjuh schreef: Kom maar op met die tips ;D

Ik hoef niet perse KVV te blijven geven, maar heb persoonlijk nog maar weinig ervaring met zelf samenstellen, dus vind KVV wel wat "veiliger".
Maar je linkje was duidelijk, dus ik vind dat ook zeker een optie!
Denk dat KVV niet veiliger is. Zeker niet voor een hond met nierproblemen. Ik denk dat zelf samenstellen volgens het dieet dat ik in de bieb heb gezet veiliger is. Maar, je moet dat natuurlijk zelf weten. Het best zoek je een KVV waar een natuurlijke calciumbron in zit. Dus gemalen bot. En het best geef je een KVV waar niet teveel orgaanvlees in zit. Dat is lastig, want ze bevatten allemaal veel orgaanvlees... En verder geven niet alle fabrikanten prijs wat er in zit, dus dat vergt dan even wat uitzoekerij voor je. Daar kun je iedere dag groente aan toe voegen. Hetzij groentemix, hetzij gekookte groente, bijv. restjes van je eigen maaltijd. Ik zou, als ik jou was, proberen om iets minder KVV te geven en dat aan te vullen met de groentemix, met visolie en met wat rauw schapenvet en/of olijfolie. Je moet ook even kijken in hoeverre je hond dan dunne ontlasting krijgt. De olieen/vetten en de groente moet dan dus die vermindering van het KVV opvangen. Eventueel kun je er nog extra een plukje pens bij geven.
Door Lizzy
#1067103
Lycka schreef: Ik hou dit even in de gaten, zou je mij eventueel ook willen helpen met een aangepast dieet voor mijn 9 jarige DH?

Vanmorgen heb ik een plasje opgevangen om te laten controleren op een blaasontsteking omdat ze zoveel drinkt. De eiwit waardes ed waren goed wat ik begrepen heb, alleen zei ze dat momenteel al het water wat ze drinkt linea recta weer word uitgeplast. Ze vermoed nierproblemen of suikerziekte. Beide kan denk ik wel, ze is sinds ze bij ons is erg veel afgevallen, ze woog rond de 40 kg. Waar het nu op zit weet ik niet, maar dat weet ik vanavond. Het enige wat ik heb gedaan is gewoon meer beweging geven, ik heb de voerhoeveelheid verhoogd omdat ze naar mijn mening te snel afviel. Ze zit nu rond de 600 gram per dag ongeveer.

Veel drinken doet ze sinds ze van de brok af is, nu ongeveer een jaar geleden, helemaal niet meer. Ze drinkt erg weinig terwijl er altijd water klaar staat. Ze plaste altijd goed dus ik vond het geen probleem.
Nu sinds een paar dagen is het van weinig drinken ineens omgeslagen naar extreem veel drinken. Ik ben wel meteen begonnen met het geven van vitamine C (1000 mg per dag). Dit hielp niet dus ik had ook niet verwacht dat ze een blaasontsteking zou hebben.

Momenteel zit ze op 80 procent kvv. Ik geef alleen dingen als parelhoen, kip, en konijn. Eend en duif lust ze niet. Als ik karkassen voer krijgen ze er spiervlees bij.
Verder krijgt ze kliekjes van tafel, eitje en yoghurt.

Is er ook een apart dieet voor suikerziekte of moet ze echt aan medicatie? Is het nu mijn fout dat ze iets heeft? Ik voel me ontzettend schuldig namelijk  :'(
En bij de DA zullen ze ongetwijfeld mij dieet brokken willen geven, kan het beste zeggen dat ik een zak thuis heb staan?
Vanavond gaan we bloed laten prikken.
Je zult echt moeten achterhalen of het suikerziekte is of nierproblemen zijn. Bij suikerziekte zul je inderdaad aan de medicatie moeten. Zijn het nierproblemen, dan kun je het dieet volgen zoals ik in de bieb het neergezet.

Waarom zou het jouw schuld zijn? Zowel aan nierproblemen of suikerziekte kun je niks doen.... Als je hond suikerziekte heeft, dan zal je DA geen zak met brokken tevoorschijn toveren. Bij nierproblemen zeker wel. Dan zou ik gewoon zeggen dat je haar het BARF nierdieet gaat geven.

Ik denk dat je terug moet naar je DA en bloed moet laten prikken en de boel verder moet laten onderzoeken.
Door Lycka
#1067130
Ik had al een afspraak staan voor vanavond om bloed af te nemen bij haar. Eerlijk gezegd hoop ik een beetje op de nieren, aangezien dit met een goed BARF dieet goed te krijgen is.

Ik ben bang dat ze het gekregen heeft omdat mijn ouders op aanraden van mij over zijn gegaan op KVV. Tussen mn oren weet ik ook wel dat het klinklare nonsens is dat het door het voer komt hoor, maar ik voel me er gewoon heel rot onder. Zeker omdat het ook nog eens niet mijn hond is. Ik heb haar alleen maar op logé (inmiddels al wel bijna een half jaar omdat ze het bij mij leuker vind als bij mn ouders  ;D)

Hoelang duurt het normaal voordat je de uitslag hebt?

bedankt voor jullie antwoorden, het is echt een top forum! Shiva is al zo verschrikkelijk opgeknapt sinds ze geen brokken meer eet!

Ik ben met mn vingers langs de tanden en kiezen gegaan maar ik voelde zo snel even niks. Ik vraag het vanavond gewoon even of ze het voor mij kunnen voelen, hun worden er voor betaald  ::)
Door Lycka
#1070229
Ik heb de uitslag van de bloedtest binnen, ze heeft leukemie. Volgens de DA is er niks meer aan te doen. Ik heb uiteraard wel een mail gestuurd naar een kliniek die veel ervaring heeft met honden en kanker.

Ze zal waarschijnlijk nog een paar maand leven  :'(
Ik probeer maar zoveel mogelijk van haar te genieten...
Door Staftime
#1070842
Lycka schreef: Ik heb de uitslag van de bloedtest binnen, ze heeft leukemie. Volgens de DA is er niks meer aan te doen. Ik heb uiteraard wel een mail gestuurd naar een kliniek die veel ervaring heeft met honden en kanker.

Ze zal waarschijnlijk nog een paar maand leven  :'(
Ik probeer maar zoveel mogelijk van haar te genieten...
Oh wat vreselijk!!!
Heel veel sterkte, wat moet dit een enorme klap voor jullie zijn ....
Door Lizzy
#1071366
Lycka schreef: Ik heb de uitslag van de bloedtest binnen, ze heeft leukemie. Volgens de DA is er niks meer aan te doen. Ik heb uiteraard wel een mail gestuurd naar een kliniek die veel ervaring heeft met honden en kanker.

Ze zal waarschijnlijk nog een paar maand leven  :'(
Ik probeer maar zoveel mogelijk van haar te genieten...
Mijn hemel, dit is echt afschuwelijk :'(
Jeetje, wat een klap.... Ik wens je echt ontzettend veel sterkte. Misschien dat ze met chemotherapie nog wat voor haar kunnen doen.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door