Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1063193
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar zijn eendenekken vetter dan eenderugstukken? Laatstgenoemde heeft Beau geen last mee, maar vorige week vrijdag heeft hij eendenekken op en de volgende ochtend vroeg was het weer raak: misselijk, als een idioot groen willen eten  :-\

Qua bot zou hij nekken volgens mij ook juist beter moeten kunnen verteren dan rugstukken, of niet? Of zou ik volgende keer eens kunnen proberen om de nekken plat te slaan voor hem?
#1065928
[quote="pike"]
Als telkens blijkt dat hij misselijk wordt van eend, zou ik het gewoon niet meer geven. Er zijn nog zat andere botsoorten.  ;)
[/quote]

Hij wordt niet misselijk van eend, maar van nekken, zowel eendenekken als kalkoennekken. Eenderugstukken eet en verteert hij zonder problemen. Maar ik heb inderdaad besloten om hem geen nekken meer te geven. Binnenkort krijg ik weer een levering van Herby, daar heb ik konijnkarkas en lamsribben bij besteld, speciaal voor Beau.
#1065933
Oeps dat had ik even vergeten! Van het vet kan het niet zijn want dan zijn die rugstukken toch echt wel vetter. Onder het vel zit een behoorlijke vetlaag. Dus het is wel vreemd ja. Maar ik zou ze dan ook inderdaad niet meer geven. Als het telkens gebeurt kan het geen toeval zijn.  ;)
#1066345
[quote="trimsalon"]
verschil tamme eend of wilde eend?????
[/quote]

Dat is het volgens mij ook niet, want 1 van de 2 (degene waarvan het IC eendepoten verkoopt) eten ze sowieso niet.

Ach, Beau is gewoon raar (maar wel lief  :))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door