Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1064928
Daarstraks viel het me ineens op dat er iets niet in orde lijkt te zijn met Snowballs evenwicht. Af en toe wankelt hij ineens en dat is dan vooral op momenten dat hij zijn kop beweegt om om te kijken o.i.d. Zolang hij recht voor zich kijkt kan hij gewoon rennen en hij kan ook op de stoel springen. Verder gedraagt hij zich normaal. Hij heeft gewoon gegeten, reageert direct al ik 'm roep, wil kroelen en wil ook naar buiten. Wel heb ik 'm een paar keer met z'n kop zien schudden.
Omdat hij het afgelopen jaar al twee maal een oorontsteking heeft gehad, heb ik direct gekeken of zijn oor weer vies was, maar dat is niet het geval. Ik heb de da gebeld en kan vanavond langskomen. Zij dacht dat het mogelijk iets van een binnenoor- of middenoorontsteking zou kunnen zijn.  >:(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1065127
Net bij de da geweest. Het buitenoor ziet er redelijk goed uit, maar op het trommelvlies zit een prop, dus vermoedelijk zit er een ontsteking binnen in het oor. Hij schudt ook wat met zijn kop, dus dit is het meest aannemelijk. Mogelijke oorzaken kunnen zijn: een bacteriële infectie die vanuit het buitenoor nu naar binnen is gegaan. Tijdens haar vakantie eind juli had hij ook weer last gehad van een ontstoken buitenoor en toen ben ik bij een andere da geweest die het oor gespoeld heeft. Zij is daar geen voorstander van, want het is heel moeilijk te zien of het hele trommelvlies wel netjes intact is en als er ergens een gaatje zit heb je met spoelen de kans dat de ellende zich dan naar binnen verplaatst. Dat zou mogelijk kunnen zijn gebeurd, maar het hoeft natuurlijk niet. Ook zou het kunnen zijn dat hij ergens poliepen of eventueel zelfs een tumor heeft zitten.
Ik heb nu antibiotica en een korte prednisonkuur meegekregen. Daarmee zouden de klachten moeten verdwijnen, maar als het niet betert dan moet er verder onderzoek worden gedaan. Ik ga dus maar heel hard duimen.
En nu zien dat ik 4 pillen bij die kat naar binnen gewerkt krijg........
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1065203
Nee, geen pillenschieter hier. De ab-pilletjes gingen er vlotjes in m.b.v. wat smeerworst, maar de prednisolon heb ik tot 7 keer toe terug moeten proppen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1065221
Ik vind 'm zo zielig! Hij loopt gewoon en dan af en toe plettert hij ineens bijna op z'n snuit.  :'( :'( :'(
Er zijn momenten dat je niks aan 'm ziet en dan ineens, net op het moment dat ik denk dat het misschien toch allemaal wel meevalt, dan valt hij bijna om. Ik ga echt zó hard duimen dat het snel beter met hem zal gaan! Ik kreeg bij de woorden 'poliepen' en 'tumoren' al weer helemaal de koude rillingen. Moest meteen aan Boefje denken. :'( :'( :'(
Door flin
#1065224
hè, gets, hoe lang moet je die pret geven?

de ervaring hier is met zo'n schieter, dat 't allemaal wat vlotter gaat, ding in de bek , ploef, bek dichthouden klaar...
'k meen voor 50 c. bij de DA
  dat proppen krijg 'k met die sterke barf-kaken echt niet meer voor elkaar, vooral bij de grote cornish niet, die 's ook nog 's razend sterk, met ineens 8 poten met nagels....

sterkte dermee!
Door flin
#1065231
Sonja schreef: Ik vind 'm zo zielig!
Moest meteen aan Boefje denken. :'( :'( :'(
hé verdrie Son...'s allemaal nog niet zeker enzo!!  hang in there!!  :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1065245
Hij heeft net wel met smaak een eendenvleugel weg staan werken. Hij was er ook als de kippen bij toen hij het ding in z'n voerbakje hoorde landen. Het liefst zou ik 'm meenemen naar bed, maar dan kan hij weer niet bij de bak en met die medicijnen zou hij die wel eens nodig kunnen hebben. En om nou een bak mee te slepen naar de slaapkamer? Ik heb 'm dus maar een heel erg lekker fleecedekentje gegeven, waar hij meteen op ging liggen.
Door Truus
#1065246
Beterschap voor Snowball :-*. Zit er een prop in z'n oor? Vroeger deden ze er slaolie in om het zachter te maken
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1065248
Truus schreef: Beterschap voor Snowball :-*. Zit er een prop in z'n oor? Vroeger deden ze er slaolie in om het zachter te maken
Nou, er zit een propje op z'n trommelvlies, maar dat propje op zich is niet het probleem. Dat probleem ligt waarschijnlijk bij een ontsteking achter zijn trommelvlies.
Door YaYa
#1065297
Hopelijk valt het mee. En op zich hoeft een poliep ook nog niet eens zo heel erg te zien.
Wij hebben een poesje gehad dat hier met 13 weken kwam en een flinke oorontsteking had. En we kregen er braaf de ab bij. Die hielp niet, toen een vervolgkuur ab gehad die ook niet hielp. En toen zijn we doorgestuurd naar een kno-arts. Die heeft haar geopereerd en de poliep van buiten af verwijderd. Na 4 weken controle bleek dat de poliep terug was. En is ze nog een keer geopereerd en is de poliep van binnenuit weggehaald (sneetje onder haar oor). Ze heeft nog een week met een drain en een kap rondgelopen. En bij de controle was het allemaal netjes. En ondertussen is ze al 6 jaar en heeft ze nooit meer ergens last van.
Ik hoop dat dit voor snowball allemaal niet nodig is en dat het bij de ab en de pred blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door