Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1064906
Halo

Dit gaat niet over 1 van mijn honden maar ik vond het zo zielig toen ik het las.
Het is een ridgeback teefje van nu 14 maanden en ze heeft vanaf dat ze 14 weken was nierbekken ontsteking.
Ze kunnen de e-colie bacterie niet wegkrijgen en momenteel gaat het niet zo goed met haar.
Kent iemand hier nog behandelingen waarvan men weet dat ze succes hebben.


Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Deesje
#1064980
ik heb het zelf gehad en bij mij was het in eerste instantie antibiotica maar verder zorgen dat nieren en blaas in goede conditie zijn door cranberrie in grote hoeveelheden.. ik ben nu terug van 4x per jaar blaasontsteking naar max 1-2x.. ik weet niet hoe het met ab bij honden zit maar de standaard ab hielp bij mij totaal niet en daardoor kreeg ik nierbekkenonsteking.. is er geen andere ab die gebruikt kan worden?? en daarnaast zorgen dat ze optimaal in conditie komt, ik zou denk ik op de cranberrie en echinaforce/echinacea gaan.. misschien een homeopathisch da contacteren???
Door Fynn
#1065004
Er zijn 4 soorten ab tegen deze bacterie en als die niet helpen dan ....
Ze lopen al heel lang bij een uroloog met haar.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Deesje
#1065083
is er een max hoeveelheid die een hond aan cranberrie mag hebben?? ik zou denk ik als het echt niet anders kan kijken wat ze aan cranberrie mag hebben en dat in ieder geval erin samen met flinke dosis echinaforce.. en ze zal misschien meer (verplicht) moeten drinken???

dit is puur op gevoel, en het feit dat ik bij mezelf niet kan overdoseren maar weet niet precies hoe het met honden zit..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door