Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kasparonda
#1064466
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ben een behoorlijk leek wat vers vlees betreft ::)
Mijn jack russel van 8,5 jaar heeft last van allergieen wat voornamelijk mijten betreft, 3 om precies te zijn, hij heeft hier een bloedproef voor gehad.
Omdat deze allergieen er altijd al waren maar met het jaar erger worden wil ik een voer allergie voor zijn.
1 van de mijten waar hij allergies is meelmijt en dat zit in bijna alle brokken.
Nu is het mijn overweging om op vers vlees over te gaan, ik ben heel eerlijk dat ik het eng vind.
Want hoe zit het met de tanden, krijgen ze er geen aanslag van en hoeveel moet ik geven van wat en moet ik een poeder erdoor geven?
Ik was zelf aan het denken aan carnibest eend/ rijst ofzo en ik zag dat prins ook burgers heeft, ik heb altijd prinsbrokken gevoerd.
Zelf koken heb ik weinig tijd voor en lijkt me een heel gedoe.
Wat raden jullie me aan?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1064473
koken???
hier wordt alleen voor de bazen gekookt, de honden eten alles rauw!!!
En wil je over op kvv of barf?
Als je kvv wilt gaan geven, daar hoeven ze natuurlijk maar weinig op te kauwen, hoewel ze dat op br*kken ook niet doen, de meeste slikken die gewoon door en als ze er al op kauwen blijft dat aan de kiezen plakken.
Met barf kan je ze lekker laten kauwen op lappen vlees en verschillende soorten karkassen.
Ja, wat je wil gaan geven ligt een beetje aan jezelf, er zijn verschillende soorten kvv's, als je dat wilt gaan doen dan moet je even kijken wat het best bij je hond past.
Poeder of ander supplementen is helemaal niet nodig als je een complete voeding/ menu geef.
Wel kan je hond(hoeft dus niet) gaan ontgiften.
Dus ja,wat wil jezelf?
Een makkelijke kvv of lekker zelf gaan samenstellen, zodat weet wat je je hond geef.
Ik raad je aan jezelf eens goed in te lezen.
Door kasparonda
#1064486
Ik denk dat het dan eerder kvv wordt en misschien dat ik dan altijd eens zelf kan gaan proberen zelf samen te stellen.
Maar ik moet eerst eens wijzer worden hiervan idd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1064540
kasparonda schreef: Ik denk dat het dan eerder kvv wordt en misschien dat ik dan altijd eens zelf kan gaan proberen zelf samen te stellen.
Maar ik moet eerst eens wijzer worden hiervan idd.
da's toch prima!
succes!
Door Bianca1
#1064553
hier eten ze het grootste deel van het jaar energique (hetzelfde als prins-burgers, dus kvv) aangevuld met barf al naar gelang ik eraan kan komen. Mijn honden zijn 7 en 9 kilo dus ik denk vergelijkbaar met jouw hond, ze eten beiden 2 schijven energique per dag.
Door Edelgrijsje
#1064585
Ik heb ook een JR en die moest, voordat ik ging Barfen , ieder jaar naar de dierenarts om z`n gebit te leten reinigen. Nou, dat is dus niet meer nodig hoor, sinds hij Barf krijgt, zijn z`n tanden en kiezen mooi schoon!!!
Door kasparonda
#1064665
Bedankt voor de reacties, dus om te beginnen zou ik al eens met die burgers kunnen beginnen, die kan ik bij de dierenwinkel op de hoek krijgen ::)
En zo kan ik misschien steeds verder gaan.
Maar hoe kan het dan dat ze geen vieze tanden krijgen, als ze op brokken bijten dacht ik juist dat dat de tanden een beetje schoon hield.
Door Mevroi Kruim
#1064717
kasparonda schreef: Bedankt voor de reacties, dus om te beginnen zou ik al eens met die burgers kunnen beginnen, die kan ik bij de dierenwinkel op de hoek krijgen ::)
En zo kan ik misschien steeds verder gaan.
Maar hoe kan het dan dat ze geen vieze tanden krijgen, als ze op brokken bijten dacht ik juist dat dat de tanden een beetje schoon hield.
Is een bekend en onjuist verhaal van de brokkenfabrikanten.
Ten eerste bijten ze nauwelijks op de brokken maar gaan die vaak heel naar binnen.
En ten tweede bestaan die brokken voor het grootste deel uit zetmeel. Knaag zelf maar eens lekker op een Mariakaakje: plakt lekker aan je gebit he! Zo gaat het met brokken ook. Niet voor niks dat tegenwoordig de dierenartsen hun kas lekker spekken door het schoonkrabben van honden- en kattengebitten ....
Door sandrra
#1064845
kasparonda schreef: Ik denk dat het dan eerder kvv wordt en misschien dat ik dan altijd eens zelf kan gaan proberen zelf samen te stellen.
Maar ik moet eerst eens wijzer worden hiervan idd.
Dat is al een goed begin...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door