Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Celicaatje
#1060641
Ik vind eigenlijk dat elke dierenarts zijn klant(en) voor zou moeten lichten omtrent de nadelige effecten van kant en klare brokken. Veel mensen zijn gewoonweg niet op de hoogte (ik ben er 1 van).
Wat vinden jullie? Mijn dierenarts heeft er nooit met 1 woord over gerept, nog nooit gevraagd wat ik mijn dieren voer eigenlijk, toch best wel slecht vind ik >:(
Door Cathelijn
#1060644
Tja, je huisarts vraagt je ook niet wat je precies eet. De da verkoopt vaak brokken en lijkt ook te denken dat brokken het juiste eten is voor huisdieren. Dus je hoeft van de meeste da niet te verwachten dat ze nadelen van brokken gaan melden.
Door Ziviaantje
#1060647
De meeste dierenartsen zijn anti-vers. En het gaat er niet eens altijd om dat ze brokken verkopen ( ze zouden ook vers kunnen verkopen ), maar gewoon omdat het bij ze ingestampt is dat rauw vlees niet goed is door de bacteriën, wormen en omdat het niet compleet is. Wij weten natuurlijk wel beter  :D Zelfs mijn dierenarts waar ik zelf al 16 jaar werk kan ik niet aan zijn verstand brengen dat het gezond is om vers te voeren ( heb ik het niet eens over BARF, want ik voer KVV ). Hij blijft maar zeggen dat de bacteriën toch wel erg onhygiënisch zijn ( en dan vooral voor de mens ) en als ik probeer uit te leggen dat een hond die vers eet juist meer bestand is tegen wormen en bacteriën omdat zijn maagzuur veel zuurder is begint hij over maagzweren..... Zucht, ik heb het dus maar opgegeven  :-\ Gelukkig hebben we nu 1 dag in de week een dierenarts in dienst die er wel open voor staat ( en dan vooral de KVV omdat dat kompleet is, veel dierenartsen zijn bang voor het all meat syndroom ) en zelfs bij allergiën Carnibest eend en rijst adviseerd... Joepie !! Ja, een jonger iemand hè, die staan meer open voor veranderingen en zijn minder eigenwijs  ;D
Door Celicaatje
#1060651
[quote="aussie"]
De meeste dierenartsen zijn anti-vers. En het gaat er niet eens altijd om dat ze brokken verkopen ( ze zouden ook vers kunnen verkopen ), maar gewoon omdat het bij ze ingestampt is dat rauw vlees niet goed is door de bacteriën, wormen en omdat het niet compleet is. Wij weten natuurlijk wel beter  :D Zelfs mijn dierenarts waar ik zelf al 16 jaar werk kan ik niet aan zijn verstand brengen dat het gezond is om vers te voeren ( heb ik het niet eens over BARF, want ik voer KVV ). Hij blijft maar zeggen dat de bacteriën toch wel erg onhygiënisch zijn ( en dan vooral voor de mens ) en als ik probeer uit te leggen dat een hond die vers eet juist meer bestand is tegen wormen en bacteriën omdat zijn maagzuur veel zuurder is begint hij over maagzweren..... Zucht, ik heb het dus maar opgegeven  :-\ Gelukkig hebben we nu 1 dag in de week een dierenarts in dienst die er wel open voor staat ( en dan vooral de KVV omdat dat kompleet is, veel dierenartsen zijn bang voor het all meat syndroom ) en zelfs bij allergiën Carnibest eend en rijst adviseerd... Joepie !! Ja, een jonger iemand hè, die staan meer open voor veranderingen en zijn minder eigenwijs  ;D
[/quote]

Nou dat is dan wel goed nieuws dat er iemand open voor staat. Wat is het all meat syndroom? Is er ook zoets als het all brok syndroom?
Door Mevroi Kruim
#1060675
;D ;D ;D ;D all brok syndroom  ;D ;D ;D nee, dat ziet er anders uit  :D
All meat syndrome is wat je krijgt als je je hond of kat alleen en uitsluitend spiervlees zou voeren. Dus calcium en fosfor-gebrek, vitaminegebrek etc etc. Wat geen enigszins weldenkend mens dus zou doen; net zoiets als je kinderen alleen friet met appelmoes voeren  :P
Door lightning
#1061109
mijn DA is ook wel anti vers die vertelde mij ook dat een pup (mijn pup) gewoon een goede brok moet krijgen en dat hij anders meer kans heeft op gebreken en dik worden enz enz.
Door Butch
#1061251
[quote="aussie"]
De meeste dierenartsen zijn anti-vers. En het gaat er niet eens altijd om dat ze brokken verkopen ( ze zouden ook vers kunnen verkopen ), maar gewoon omdat het bij ze ingestampt is dat rauw vlees niet goed is door de bacteriën, wormen en omdat het niet compleet is. Wij weten natuurlijk wel beter  :D Zelfs mijn dierenarts waar ik zelf al 16 jaar werk kan ik niet aan zijn verstand brengen dat het gezond is om vers te voeren ( heb ik het niet eens over BARF, want ik voer KVV ). Hij blijft maar zeggen dat de bacteriën toch wel erg onhygiënisch zijn ( en dan vooral voor de mens ) en als ik probeer uit te leggen dat een hond die vers eet juist meer bestand is tegen wormen en bacteriën omdat zijn maagzuur veel zuurder is begint hij over maagzweren..... Zucht, ik heb het dus maar opgegeven  :-\ Gelukkig hebben we nu 1 dag in de week een dierenarts in dienst die er wel open voor staat ( en dan vooral de KVV omdat dat kompleet is, veel dierenartsen zijn bang voor het all meat syndroom ) en zelfs bij allergiën Carnibest eend en rijst adviseerd... Joepie !! Ja, een jonger iemand hè, die staan meer open voor veranderingen en zijn minder eigenwijs  ;D
[/quote]

Bij welke dierenarts werk je dan?
Door Staftime
#1063670
Gisteren zat ik bij de da, en toen keek ik even in een maand? blad wat daar ligt (geen idee hoe vaak het uit komt)
Over Dieren heet het geloof ik.

Staat er een pagina met fabels over voeding en wat slecht zou zijn voor een hond.
Ik begon toch een beetje boos te worden toen ik las dat wij leugens vertellen, want een hond moet niet eten als een wolf, want een hond is gedomesticeerd en staat heel ver van de wolf af... bla bla bla.

Oh, wat kan ik me daaraan ergeren.

Mijn da heeft het ook telkens over calcium gebrek of teveel calcium  ::)
En dat daarom juist die commerciele voeders in het leven zijn geroepen omdat daar vroeger zo vreselijk veel mis mee ging, met skeletafwijkingen tot gevolg...  :-X

Ach, ik laat ze lekker praten, en geef ze gewoon gelijk.
Maar kan het dan toch niet laten om te zeggen dat ik het allemaal heel precies bereken en daarom mijn honden gelukkig heel gezond blijven, als je het maar goed doet  ;)

En ze hebben er vrij weinig tegenin te brengen, want ze zien zelf ook heel goed dat ze er echt op vooruit zijn gegaan.


Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat je behoorlijk geirriteerd kunt raken als je bij zo'n da werkt die het allemaal als onzin en slecht afdoet.
Terwijl jij echt wel beter weet.
Door Celicaatje
#1064517
Vandaag even contact met mijn DA gehad, hij stond er absoluut niet negatief tegenover dat ik vers aan het voeren ben. Hij stond niet te juichen maar ook geen verwijten ofzo...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1064700
[quote="Staftime"]
Gisteren zat ik bij de da, en toen keek ik even in een maand? blad wat daar ligt (geen idee hoe vaak het uit komt)
Over Dieren heet het geloof ik.

Staat er een pagina met fabels over voeding en wat slecht zou zijn voor een hond.
Ik begon toch een beetje boos te worden toen ik las dat wij leugens vertellen, want een hond moet niet eten als een wolf, want een hond is gedomesticeerd en staat heel ver van de wolf af... bla bla bla.

Oh, wat kan ik me daaraan ergeren.

Mijn da heeft het ook telkens over calcium gebrek of teveel calcium  ::)
En dat daarom juist die commerciele voeders in het leven zijn geroepen omdat daar vroeger zo vreselijk veel mis mee ging, met skeletafwijkingen tot gevolg...  :-X

Ach, ik laat ze lekker praten, en geef ze gewoon gelijk.
Maar kan het dan toch niet laten om te zeggen dat ik het allemaal heel precies bereken en daarom mijn honden gelukkig heel gezond blijven, als je het maar goed doet  ;)

En ze hebben er vrij weinig tegenin te brengen, want ze zien zelf ook heel goed dat ze er echt op vooruit zijn gegaan.


Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat je behoorlijk geirriteerd kunt raken als je bij zo'n da werkt die het allemaal als onzin en slecht afdoet.
Terwijl jij echt wel beter weet.
[/quote]
Dat stukje is geschreven door Bob Carriere. Hij is ook dierenarts bij Koninklijk Konijn, maar dat staat er niet bij :-\ :-\
Door *wendy*
#1064705
Hihi kan me mijn topic nog herinneren over Bob  :D
Toen ik Gandor over moest zetten  ;D Heb het omwille van Owen 1 week geprobeerd, maar Gandor was het er NIET mee eens dat die brokken beter waren voor hem  :D ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1065145
[quote="Hitam"]
Dat stukje is geschreven door Bob Carriere. Hij is ook dierenarts bij Koninklijk Konijn, maar dat staat er niet bij :-\ :-\
[/quote]

dawisiknie  ::)
Door Staftime
#1065270
Vandaar dat hij dat schrijft, ze moeten natuurlijk wel hun brokjes blijven verkopen he.

We hebben vandaag trouwens weer heel erg veel complimentjes over Julia gehad bij de da.
Zowel van de da zelf, als van de assistente, als van andere klanten daar!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1065321
De DA vroeg aan mijn dochter en later ook aan mij toen ik er was met de honden ,wat ze de katten te eten gaf omdat ze er zo mooi en slank uitzagen en ze wist dat er 2 katten blaasgruis hadden en nu al een jaar niet meer geweest bij haar.

Ze staat er goed tegenover maar weet helemaal niet wat je wel en niet mag geven want ze vroeg kook je de botten en het vlees?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door