Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chooky
#1063829
Kwam net voorbij iets 'leuks': Nieuw: Farmfood Fresh
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... vlees.html

Ik quote even de 'voordelen van Fram Food Fresh'
Alle dierlijke ingrediënten in Farm Food Fresh zijn afkomstig van dieren die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie
ok
Farm Food Fresh bevat geen kip of ander gevogelte
kan een voordeel zijn (allergie), maar ook een nadeel (geen mogelijkheid bot toe te voegen, minder gevarieerd)
Farm Food Fresh bevat geen boekmaag
hoezo een voordeel?
Farm Food Fresh bevat, uitgezonderd runderhart en runderlever, geen orgaanvlees
hoezo een voordeel?
Farm Food Fresh Compleet bevat geen graan met uitzondering van 2,5% havermout. Dit is om bij pups de zetmeelverterings-capaciteit op gang te brengen en deze bij volwassen honden te onderhouden
waarom zou je? en waarom dan toch kiezen voor een graansoort, in veel groenten zit ook zetmeel.
Farm Food Fresh Compleet is daardoor glutenvrij
Da's dus niet waar. Er zit 2,5% havermout in en daar zitten gluten in.
Farm Food Fresh bevat geen bot. Hierdoor wordt bij Pens en Hart compleet en Rundvlees compleet een gecontroleerde calcium/fosfor opname gegarandeerd. Bij Groene pens enkelvoudig en Rundvlees enkelvoudig is de calcium/fosfor opname daardoor controleerbaar
Niet waar, want in het vlees zelf zit ook een bepaalde hoeveelheid fosfor en calcium. Er is alleen gegarandeerd en gecontroleerd wat er toegevoegd is.
Ik vind het een nadeel aangezien bij calcium uit bot het lichaam zelf regelt hoeveel het opneemt en hoeveel het uitscheidt, dit regelt zich vaak wat slechter met toevoegingen
Alle toegevoegde vitaminen en sporenelementen in Farm Food Fresh Compleet zijn van organische oorsprong
mooi, maar waar komt die calcium nou vandaan?
In Farm Food Fresh zijn alleen zuivere en natuurlijke ingrediënten verwerkt en bevat daarom uiteraard geen kunstmatige toevoegingen zoals; chemische antioxidanten, conserveringsmiddelen, kleur-, geur-, en/of smaakstoffen
da's mooi
Farm Food Fresh bevat geen vulmiddelen en heeft daardoor, in verhouding, een hoge calorische waarde
ook mooi
Farm Food Fresh bevat geen bindmiddelen. Daardoor is Farm Food Fresh niet geproduceerd in voorgevormde schijven of blokjes maar wordt het verpakt in handige portie-bakjes
ook mooi
Farm Food Fresh is uitstekend te combineren of te mengen met Farm Food HE
liever niet
Farm Food Fresh is uitstekend te gebruiken als basis van, of aanvulling op, uw zelfbereide (barf/rmb) hondenmaaltijd
gezien voorgaande 'voordelen' ook liever niet
Door Do
#1064233
geen grootverbruik korting want dit is een hele andere produkt dan anderde KVV
had de fut niet voor om te vragen wat er anders aan is
Door Bullmastiff gek
#1064279
Ik vind het een beetje vreemd dat men zegt Farmfood Fresh  heeft een hogere calorische waarde als bijvoorbeeld Carnibest, Hm ik vind het nogal wat dat ze dit bij farmfood zeggen!! dat zou ik dan wel eens uitgelegd willen hebben, want wat is dan het verschil?
Maar eigenlijk heb ik geen zin om me er druk om te maken, ik blijf toch gewoon bij Carnibest ;D 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1064297
Pens is blijkbaar geen orgaanvlees ::)

Caloriën per kilo  2330.  Hoeveel er in de carnibest zit...geen idee, vast niet de helft.
Door ~Joke~
#1064304
Om die haver moet ik echt lachen, het is ten eerste een graan en bevat gluten en is vaak op de akker "besmet" door tarwe. Haver bevat veel glutamaat , bij sommige dieren kan deze stof bijdragen tot pijn en epilepsie.
Door Lizzy
#1064336
[quote="Bullmastiff gek"]
Ik vind het een beetje vreemd dat men zegt Farmfood Fresh  heeft een hogere calorische waarde als bijvoorbeeld Carnibest, Hm ik vind het nogal wat dat ze dit bij farmfood zeggen!! dat zou ik dan wel eens uitgelegd willen hebben, want wat is dan het verschil?
Maar eigenlijk heb ik geen zin om me er druk om te maken, ik blijf toch gewoon bij Carnibest ;D 
[/quote]

Joh, dit kunnen we gemakkelijk zelf uitrekenen. En dan zie je vanzelf dat ze zitten te zwammen. Geeft niks, we begrijpen best dat men hun producten moet aanprijzen ;D

Neen Carnibest Natuurvoer:

13% eiwit
14% vet
8% koolhydraat

1 gram eiwit levert 4 kcal
1 gram vet levert 9 kcal
1 gram koolhydraten levert 4 kcal

13% is 130 gram/kg x 4 = 520 kcal/kg uit eiwitten
14% is 140 gram/kg x 9 = 1260 kcal/kg uit vet
8% is 80 gram/kg x 4 = 320 kcal/kg

Bij mekaar opgeteld levert 1 kg Carnibest je dus 2100 kcal. En Farmfood dus 2330. Dus nope, niet echt de helft :D.

En Energique bevat 2097 kcal per kilo.
En Smuldier bevat 2123 kcal per kilo.

Dussssss, ze moeten even een ander excuus verzinnen waarom hun product zoveel duurder is dan de rest ;D ;D

Neemt trouwens ook nog eens niet weg dat kcal nakka zegt over de kwaliteit. 100 grram in dierlijk vet gefrituurde aardappel bevat meer kcal dan 100 gram gekookte aardappelen. Je hoeft niet eens een raket geleerde te zijn dat 100 gram gekookte aardappelen gezonder is dan 100 gram in dierlijk vet gefrituurd.
Door Lizzy
#1064342
Trouwens,  Farm Food Fresh ‘Pens en Hart compleet' bevat 2061 Kcal/kg. En de Farm Food Fresh ‘Rundvlees compleet' bevat dan 2330 Kcal/kg.
Door Bullmastiff gek
#1064352
Oke, bedankt Lizzy,
Nu is het me wat duidelijker, Hm,, het is dus gewoon een soort excuus omdat ik natuurlijk viel voor de hoge prijs want toen ik met FF heb gebeld, heb ik ze dus gezegd dat ik het erg duur vond, en toen kwamen ze met dat Calorische waarde! verhaal.
;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1064707
Ik had het ook al gezien. Ik ben afgelopen weekend op de Dibevo beurs geweest er er was ook nog een ander nieuw diepvriesvoer. Dus weer twee erbij. Op zich is dat niet verkeerd, want dan wordt de keuze groter. Maar dat andere voer (weet niet meer hoe het het, komt uit Engeland, iets met Nature er in) bevatte 45 % groenten en 18 % graan. Dus gewoon een brok in diepvriesuitvoering. Dan vind ik de Farmfood Fresh nog wel een stapje beter.
Overigens staat die havermout niet bij de ingrediënten vermeld. Wel in de folder, zal eens even informeren hoe dat zit.
Door Sylvi@
#1064743
[quote="Hitam"]
dat andere voer (weet niet meer hoe het het, komt uit Engeland, iets met Nature er in) bevatte 45 % groenten en 18 % graan. Dus gewoon een brok in diepvriesuitvoering.[/quote]

Misschien dat je Natures:menu bedoeld? http://www.bergosales.com/pagina23a.html
Dat vond ik qua uiterlijk er niet 'lekker' uitzien, deed mij heel erg aan blik voer denken, zo licht en bol van de wortelen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1064857
[quote="sylvi@"]
Misschien dat je Natures:menu bedoeld? http://www.bergosales.com/pagina23a.html
Dat vond ik qua uiterlijk er niet 'lekker' uitzien, deed mij heel erg aan blik voer denken, zo licht en bol van de wortelen.
[/quote]
Ja, dat was hem. 16% wortelen, 16% doperwten en 16 % knolselderij. Die wortelen en doperwten kwamen we de hele dag nog tegen. Het zijn geen konijnen.........
Door Boefies
#1065336
Nou ja, het is in ieder geval positief dat ze naast hun brok een rauwe voeding zijn gaan produceren. Misschien is hij niet echt goed, maar dat kan altijd nog veranderen, niet waar? Het begin is er.....
Deze fabrikant heeft in ieder geval een beter inzicht wat goede voeding is voor een hond dan menig ander brokken fabrikant.

Dus ik zou zeggen tegen Farmfood  :thumbsupup: Keep up doing the good work!
Door roos79
#1067990
[quote="Do"]
geen grootverbruik korting want dit is een hele andere produkt dan anderde KVV
had de fut niet voor om te vragen wat er anders aan is
[/quote]

Ik heb begrepen dat ze in november met grootverbruik rollen komen, die dan per 6st verkocht worden. Oke het is geen grootverbruik zoals bij CB, maar het is een start.

Zowiezo lijkt het wel als of er toch steeds meer vers-voeders komen die zich richten op een markt, waarin men 1 of 2 dagen per week de hond vers geeft en de rest brok. Dat lijkt bij FF ook zo.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1068820
Die havermout zit er wel in, dat het niet bij de ingrediënten stat is een foutje omdat het allemaal snel, snel moest. Volgens meneer de vertegenwoordiger zit de havermout er ook in om pups gemakkelijker te laten overschakelen naar brok  :o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door